اولین نتایج شمارش آرای انتخابات آمریکا، شرایط ترامپ و بایدن در ایالات کلیدی

به گزارش اوج باور، خبرنگاران : همزمان با برگزاری آخرین مرحله رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری و کنگره آمریکا، فرایند شمارش آرای غیرحضوری نیز در برخی ایالت ها آغاز شده، و بر اساس گزارش های اولیه به نظر می رسد جو بایدن تا اینجای کار، عملکردی قابل قبول و حتی فراتر از انتظار رقم زده است.

اولین نتایج شمارش آرای انتخابات آمریکا، شرایط ترامپ و بایدن در ایالات کلیدی

به گزارش خبرنگاران؛ با گذشت ساعاتی از آغاز مرحله نهایی رأی گیری حضوری انتخابات 2020 آمریکا، در برخی ایالت ها فرایند شمارش آرای غیرحضوری نیز آغاز شده است.

بر اساس نتایج اعلام شده از سوی مراکز اخذ و شمارش آرای انتخاباتی در ایالت های مختلف، تا به امروز در سطح ملی جو بایدن 85/6 درصد و دونالد ترامپ 14 درصد از آرای شمارش شده را شامل می شوند.

با توجه به حضور حداکثری حامیان حزب دموکرات در انتخابات زودهنگام (بصورت پستی یا حضوری)، برتری چشمگیر جو بایدن در آرای زودهنگام چندان دور از ذهن به نظر نمی رسید.

با این حال نمی توان از نشانه های واضح این فاصله چشمگیر -حتی در آرای زودهنگام- نیز چشم پوشی کرد. بطوریکه برخی از حامیان دموکرات ها نسبت به بازسازی دیوار آبی (بازپس گیری میشیگان، ویسکانسین و فلوریدا از چنگ ترامپ و جمهوری خواهان) امیدوار شده اند، و برخی نیز این نتایج را اولین نشانه های خیزش تمام قد موج آبی برای فتح حداکثری آرای الکترال ایالتی (حتی ایالت های سنتاً قرمز مثل تگزاس و جورجیا) می دانند.

همچنین نتایج اولیه شمارش آرای غیرحضوری به تفکیک 50 ایالت آمریکا به علاوه واشینگتن دی سی به شرح جداول زیر است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 635

به "اولین نتایج شمارش آرای انتخابات آمریکا، شرایط ترامپ و بایدن در ایالات کلیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین نتایج شمارش آرای انتخابات آمریکا، شرایط ترامپ و بایدن در ایالات کلیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید