ایتون سنتر تورنتو؛ مرکز خریدی که باید ببینید

به گزارش اوج باور، در سفر به تورنتو خود را به یک گردش در فروشگاه ها و بوتیک های بزرگ ترین مرکز خرید تورنتو در زیر سقف بزرگ و شیشه ای خیره کننده آن دعوت کنید.

ایتون سنتر تورنتو؛ مرکز خریدی که باید ببینید

ایتون سنتر تورنتو (Toronto Eaton Center) یکی از بزرگترین مراکز خرید تورنتو در قلب این شهر و انتخاب اول برای عاشقان خرید در سراسر کانادا است. این مرکز خرید یکی از جاذبه های تورنتو است که حتماً باید از آن دیدن کنید. میلیون ها جهانگرد از سراسر جهان هر ساله به آن می فرایند و از دیدن معماری و فضای مدرن آن لذت برده و به خرید از با کیفیت ترین محصولات جهان می پردازند.

ایتون سنتر چهار طبقه دارد که بین ایستگاه های مترو داندس (Dundas) و کوئین (Queen) در خیابان یانگ (Yonge) قرار گرفته اند و به راحتی قابل دسترسی هستند. سه طبقه اول به خرده فروشی اختصاص یافته اند؛ اما طبقه چهارم عمدتاٌ به پارکینگ تعلق دارد. بسیاری از محبوب ترین فروشگاه های آمریکای شمالی را در ایتون سنتر می یابید. از جمله پرطرفدارترین فروشگاه های این مرکز می توان به گپ (GAP)، اولد نِیوی (Old Navy)، ایندیگو بوکس (Indigo books)، سیرز (Sears) و اچ اند ام (H&M) اشاره کرد. در این چهار طبقه محصولات متنوعی از زیورآلات و پوشاک تا کامپیوتر و لوازم الکترونیکی خواهید یافت. قبل از بازدید می توانید به وبسایت مرکز خرید مراجعه کرده و لیست فروشگاه ها را ببینید. برای رفع گرسنگی و استراحت هم دو فود کورت بزرگ و غرفه ها و ایستگاه های غذا و خوراکی متعدد در این مجتمع در دسترس هستند.

هر هفته نزدیک به یک میلیون نفر از ایتون سنتر بازدید می کنند که آن را به یکی از برترین جاذبه های جهانگردی تورنتو تبدیل کرده است. این مجتمع چندین بلوک شهر را دربرگرفته و بیش از 250 فروشگاه را شامل می شود. بیش از 250 خرده فروشی، رستوران و مراکز خدماتی در این مرکز فعالیت می کنند. ایتون سنتر بزرگ ترین مرکز خرید تورنتو و سومین مرکز خرید بزرگ در سراسر کانادا محسوب می شود و به نام فروشگاه بزرگ ایتونز (Eatons) که دیگر وجود ندارد، نامگذاری شد. یک ایتون سنتر هم در شهر مونترال ساخته شده است.

ایتون سنتر در قلب تورنتو در کنج جنوب غربی خیابان یانگ و داندس قرار گرفته است. نکته مثبت رفت و آمد به این مرکز خرید از طریق مترو این است که دو ایستگاه به آن متصل هستند. همچنین به راحتی از طریق تراموای شهری، اتوبوس یا پیاده می توانید به ایتون سنتر برسید که چندان توصیه نمی شود. اما اگر کسی بخواهد با ماشین شخصی به آن برود هم چندین پارکینگ درون یا اطراف آن وجود دارد. یکی از راه های جالب برای رفتن به ایتون سنتر از طریق پیاده روی زیرزمینی معروف تورنتوز پث (Torontos PATH) است. این شبکه پیاده روی زیرزمینی در تونلی قرار گرفته و نواحی مرکزی و تجاری شهر را بهم متصل می کند و پُر از فروشگاه و مراکز خرید است. بسیاری از پاساژهای داخلی ایتون سنتر در واقع بخشی از شبکه زیرزمینی پث را تشکیل می دهند.

ایتون سنتر با معماری دیدنیی خود از سال 1977 همچنان بازدیدکنندگان و جهانگردان از سراسر جهان را به سمت خود می کشاند. این مجتمع در تورنتو در واقع بعد از گالری ویتوریو امانوئل (Galleria Vittorio Emanuele II) در میلان طراحی شد و سقف شیشه ای طاقی شکلش را از این گالری الهام گرفتند. وقتی به ایتون سنتر رسیدید، سرتان را به بالا بگیرید تا 60 مجسمه فایبرگلاس غازهای کانادایی را بر فراز آن ببینید که در طول مرکز به پرواز درآمده اند. طراحی آن ها را هنرمند بومی، مایکل اسنو (Michael Snow) به عهده داشته است.

پس از اینکه از گشت و گذار در مرکز خسته شدید، در کنار فواره دیدنی آن که آب تا 26 متر بالا می رود، استراحت کنید. برای رفع گرسنگی در طبقه اجتماعات فود کورتی با 24 رستوران سلف سرویس و نزدیک به 1000 جایگاه وجود دارد. در این رستوران ها می توانید از بین غذاهای متنوع از نوع فست فود، خوراک های لذیذ تورنتو یا دست پخت های بین المللی مانند تایلندی و هندی انتخاب کنید. به دلیل پرطرفدار بودن، این مرکز خرید در تمام سال به جز ایام کریسمس باز است و در تعطیلات رسمی کانادا در ساعات معینی فعالیت می کند که از طریق وبسایت آن می توانید از این زمان ها مطلع شوید.

منبع: ایوار
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1428

به "ایتون سنتر تورنتو؛ مرکز خریدی که باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتون سنتر تورنتو؛ مرکز خریدی که باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید