این ابزار هوش مصنوعی عکس های قدیمی را ترمیم می نماید

به گزارش اوج باور، در زمینه ترمیم عکس های قدیمی ابزارها و برنامه های پولی متعددی وجود دارد. اما حالا محققان شرکت Tencent یک الگوریتم هوش مصنوعی را توسعه داده اند که می تواند عکس های قدیمی را با دقت زیادی ترمیم کند و این الگوریتم را به طور رایگان به اشتراک گذاشته اند.

این ابزار هوش مصنوعی عکس های قدیمی را ترمیم می نماید

بعضی ابزارها اگرچه در این زمینه حرف زیادی برای گفتن دارند، اما گاهی اوقات فرد تصویر نهایی تفاوت زیادی با تصویر اصلی دارد. اما محققان Tencent اعلام نموده اند که هدف اصلی آن ها از توسعه این الگوریتم، حفظ هویت افراد با تمرکز بر ویژگی های مهم مانند چشم ها و دهان بوده است. در حال حاضر با مراجعه به این سایت می توانید این ابزار را به طور رایگان امتحان کنید. بعلاوه محققان و متخصصان هوش مصنوعی هم با مراجعه به این لینک در گیتهاب قادر به تغییرات موردنظر خود هستند.

اگرچه این ابزار هوش مصنوعی در زمینه ترمیم تصاویر دقت بسیار خوبی دارد، اما در نهایت نمی توانیم انتظار عملکرد کاملا بی نقصی را از آن داشته باشیم. محققان هشدار داده اند که این ابزار هم ممکن است تا حدی ویژگی های افراد درون تصاویر را تغییر دهد و از طرف دیگر باید به کاهش رزولوشن هم اشاره کنیم. اما در هر صورت به لطف چنین ابزاری، می توانید تمام عکس های بسیار قدیمی از دوستان و فامیل خود را اسکن کنید و با ترمیم آن ها، برای همواره این تصاویر ارزشمند را حفظ کنید.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1444

به "این ابزار هوش مصنوعی عکس های قدیمی را ترمیم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ابزار هوش مصنوعی عکس های قدیمی را ترمیم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید