ترکیه با موزائیک توریست جذب می نماید (تور ترکیه ارزان)

به گزارش اوج باور، مقام های ترکیه مراحل مقدماتی افتتاح یک محوطه 900 متر مربعی، شامل موزائیک و ویلاهای یک هزار و 500 ساله شهر مرعش را شروع نموده اند.

ترکیه با موزائیک توریست جذب می نماید (تور ترکیه ارزان)

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گفته مدیر موزه مرعش، پیش تر بازدید از دو محوطه باستانی 300 و 400 متر مربعی این شهر باستانی برای عموم مردم آزاد بوده و از سال 2023 مردم می توانند از یک محوطه 900 متر مربعی دیگر در این شهر بازدید نمایند. بخشی از این محوطه باستانی را موزائیک باستانی 50 متر مربعی تشکیل می دهد که سال گذشته در جریان کاوش باستان شناسان کشف شده است.

باستان شناسان تا به امروز در 65 محوطه مختلف این شهر کاوش انجام داده اند و یک موزائیک 140 متر مربعی از تصویر شکار را در سال 2015 کشف کردند. کاوشگران بعلاوه پیروز شدند یک موزائیک 50 متر مربعی از تصویر یک جشن را در سال 2021 از دل خاک پیدا نمایند و یک موزائیک 18 متر مربعی که اشکال هندسی به تصویر می کشد را نیز سال جاری کشف کردند.

به گفته باستان شناسان، موزائیکی که سال گذشته در این ویلای باستانی کشف شده است، صحنه ای از یک جشن در فضای باز را به تصویر می کشد و مهمانان و خدمتکارانی در این موزائیک باستانی به چشم می خورند. باستان شناسان این گمان را مطرح نموده اند که بخش هایی از موزائیک باستانی که در نقطه دیگری از این محدوده کشف شده احتمالا ادامه موزائیک تصویرگر جشن است.

کاوش باستان شناسان در این مکان هنوز به خاتمه نرسیده است، ولی در سال 2023 تکمیل خواهد شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 7 دی 1401 بروزرسانی: 7 دی 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1517

به "ترکیه با موزائیک توریست جذب می نماید (تور ترکیه ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه با موزائیک توریست جذب می نماید (تور ترکیه ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید