حسرت نوازنده سرشناس آمریکایی از همکاری نداشتن با محمدرضا شجریان

به گزارش اوج باور، خبرنگاران : دیوید هرینگتون، نوازنده ویلن اول کوارتت زهی کرونوس، از این که نتوانسته است همکاری با محمدرضا شجریان را تجربه کند، ابراز تاسف و حسرت کرد

حسرت نوازنده سرشناس آمریکایی از همکاری نداشتن با محمدرضا شجریان

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین: دیوید هرینگتون، نوازنده ویلن اول کوارتت زهی کرونوس، دومین سمینار تخصصی از سری سمینارهای آنلاین دانشکده موسیقی دانشگاه هنر را برگزار کرد و به بیان طرز فکر و معرفی آثار خویش پرداخت.

هرینگتون با اشاره به این که پس از گذشت نزدیک به نیم قرن نوازندگی در کوارتت کرونوس، همچنان به دنبال تجربیات جدید است، گفت: این علاقمندی مرا وادار کرد کوارتت زهی کرونوس را در شهر سیاتل تاسیس کنم که حاصل فعالیت هایش، 60 آلبوم ضبطی و حدود 1000 قطعه اجرایی بوده است.

این نوازنده، گروه کرونوس را حاصل هم فکری تمامی اعضا دانست و گفت مهم ترین اصل در نوازندگی کوارتت، گوش دادن و شنیدن صدای ساز دیگر اعضا است.

قسمت پایانی این نشست، به پرسش و پاسخ دانشجویان اختصاص داشت. در این بخش، دیوید هرینگتون به همکاری گروه کرونوس با تعدادی از آهنگسازان و خوانندگان ایرانی اشاره کرد و از این که نتوانسته با محمدرضا شجریان، استاد آواز ایرانی اجرای مشترک داشته باشد، ابراز حسرت کرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 619

به "حسرت نوازنده سرشناس آمریکایی از همکاری نداشتن با محمدرضا شجریان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسرت نوازنده سرشناس آمریکایی از همکاری نداشتن با محمدرضا شجریان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید