خبرنگاران افزایش سه تا پنج درجه ای دمای خوزستان

به گزارش اوج باور، اهواز - خبرنگاران - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: افزایش سه تا پنج درجه ای دمای هوا تا روز شنبه برای استان پیش بینی می شود.

خبرنگاران افزایش سه تا پنج درجه ای دمای خوزستان

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگاران به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری با اشاره به آخرین شرایط آب و هوایی استان گفت: علاوه بر افزایش دما در روزهای آینده سامانه بارشی نیز از اواسط روز شنبه سبب افزایش ابر، رگبار و رعد و برق ریزش تگرگ در مناطق شمالی و شرقی، وزش بادهای متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه ای در بسیاری از نقاط استان خواهد شد.

وی افزود: همچنین از اوایل هفته آینده به دلیل عبور امواج ضعیف لایه میانی جو و همچنین ضرایب بالای ناپایداری، بارش های پراکنده و احتمال رعد و برق به ویژه در مناطق مرتفع شمالی و شرقی، وزش بادهای متوسط بعضا تندباد لحظه ای در اغلب نقاط استان دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: در این روزها به دلیل جنوبی شدن جریانات، افزایش رطوبت در مناطق جنوبی و بعضا مرکزی خوزستان پیش بینی می شود.

وی شرح داد: طی روزهای شنبه و یکشنبه شاهد گرد و خاک در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی خواهیم بود؛ در این مدت شمال خلیج فارس مواج و توفانی است.

در 24 ساعت گذشته کلانشهر اهواز با 34.8 و دهدز با 12.7 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان گزارش شده و کمینه اهواز نیز 21.8 درجه سانتیگراد بوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 341

به "خبرنگاران افزایش سه تا پنج درجه ای دمای خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش سه تا پنج درجه ای دمای خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید