خبرنگاران حمله پهپادی یمن به دو فرودگاه نظامی عربستان

به گزارش اوج باور، تهران-خبرنگاران- سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله یگان پهپادی ارتش به آشیانه جنگنده های سعودی در فرودگاه جازان و پایگاه هوایی ملک خالد خبر داد.

خبرنگاران حمله پهپادی یمن به دو فرودگاه نظامی عربستان

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران به نقل از المسیره، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح امروز (یکشنبه) گفت که آشیانه جنگنده های سعودی در فرودگاه جازان و همچنین پایگاه هوایی ملک خالد در منطقه خمیس مشیط (جنوب عربستان) هدف حملات پهپادی ارتش یمن و کمیته های مردمی قرار گرفت.

سرتیپ یحیی سریع تأکید کرد که در این حمله هوایی، از دو فروند پهپاد قاصف K2 استفاده شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که این حمله پهپادی در پاسخ به ادامه حملات سعودی و محاصره یمن انجام گرفته است.

ارتش یمن طی هفته ای اخیر بارها پایگاه سعودی ملک خالد و فرودگاه جازان را هدف حملات پهپادی خود قرار داده است.

سرتیپ یحیی سریع بامداد جمعه نیز در توئیتی خاطرنشان کرد که یگان پهپادی یمن آشیانه هواپیماهای جنگی در فرودگاه جازان را با یک فروند پهپاد از نوع قاصف k2 مورد حمله قرار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بارها اعلام کرده حملات پهپادی و موشکی ارتش یمن به متجاوزان تا زمانی که حملات آنها به یمن متوقف نشود، ادامه خواهد داشت.

حملات بازدارنده یمن در حالی صورت می گیرد که مقام های یمنی بارها به متجاوزان هشدار داده اند که ارتش و کمیته های مردمی در اقدام تلافی جویانه و در پاسخ به حملات ائتلاف عربی به این کشور، به هدف قرار دادن مراکز، تأسیسات و فرودگاه های نظامی عربستان ادامه می دهند.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، جنگ تمام عکمک را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد که بهانه آن بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت بوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 927

به "خبرنگاران حمله پهپادی یمن به دو فرودگاه نظامی عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حمله پهپادی یمن به دو فرودگاه نظامی عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید