نحوه اخذ ویزای دبی

به گزارش اوج باور، در این مقاله می خواهیم به نحوه اخذ ویزای دبی بپردازیم. اگر می خواهید به دبی سفر کنید و در پی اخذ ویزای این شهر هستید تا انتهای مقاله همراه ما باشید. اگر می خواهید به کشورهای دیگر سفری داشته باشید و تبعه آن کشور نیستید باید اقدام به اخذ ویزای آن کشور بکنید. در واقع ویزا مجوز ورود برای کشوری دیگر است البته بعضی کشورها طی قراردادی ویزا را بین خود لغو نموده اند. در طول سال نیز مسافران و گردشگران بسیاری از کشورهای دیگر به امارات متحده عربی و خصوصا شهر دبی سفر می نمایند. در حال حاضر دبی به یکی از قطب های گردشگری و تجاری منطقه و آسیا تبدیل شده است. به منظور ورود به این شهر افراد باید قبل از سفر اقدام به اخذ ویزای دبی نمایند، اخذ ویزای دبی چندان سخت نیست و در ادامه به نحوه اخذ آن خواهیم پرداخت. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

نحوه اخذ ویزای دبی

ویزای دبی

در بیشتر کشورهای جهان شاهد این هستیم که ویزا یا ویزا از طریق سفارت خانه ها و یا سایر مراجع مرتبط صادر می شود، اما ویزا شهر دبی به منظور ورود به این شهر از طریق اداره مهاجرت و وزارت کار کشور امارات صادر می شود و همه افراد ملزم هستند که برای اخذ ویزای دبی اقدام نمایند. اما برای اخذ ویزای دبی استثناهایی نیز وجود دارد و بعضی از کشور ها از جمله شهروندان کشورهای عضو شورای خلیج فارس (عربستان، بحرین، کویت، قطر و عمان) به همراه تبعه های تعدادی از کشورهای اروپایی ملزم به دریافت ویزای دبی نیستند، شهروندان کشورهای استثنا شده می توانند ویزای 90 روزه دبی را اخذ نمایند.

انواع ویزای دبی

ویزای دبی در انواع مختلفی صادر می شود و با در نظر گرفتن اهداف سفر خود می توانید نوع ویزای مورد نظر خود را تهیه کنید، بعلاوه شما می توانید ویزای دبی را با توجه به زمان آن ها اخذ کنید. در اخذ ویزای دبی دقت داشته باشید که ویزاهای توریستی دبی با توجه به زمان به چند گروه تقسیم بندی می شوند و بعلاوه شامل ویزاهای یکبار ورود و یا چندبار ورود هستند. ویزاهای دبی را بر اساس مدت زمان می توانیم به موارد ذیل تقسیم بندی کنیم:

  • ویزای توریستی یا تجاری که مدت آن چهارده روز است.
  • ویزای توریستی که مدت آن سی روز است.
  • ویزای توریستی که مدت آن نود روز است.

نحوه اخذ ویزای دبی

یکی از مهم ترین ویژگی های اخذ ویزای دبی این است که مانند سایر کشورها احتیاجمند طی فرایند طولانی نیست و شما در هر کجای جهان که باشید این امکان را دارید به صورت آنلاین ویزای دبی را درخواست کنید و در کم ترین زمان ممکن آن را دریافت کنید، کافی است که به سایت اداره مهاجرت و وزارت کار دبی مراجعه نموده و ثبت نام کنید، بعد از این که ثبت نام کردید در سه الی شش روز کاری ویزای شما به ایمیلتان ارسال خواهد شد و کافی است از آن پرینت گرفته و همراه گذرنامه به افسر کنترل تحویل دهید. از آنجا که دریافت ویزای دبی از طریق سفارت خانه انجام نمی شود شما احتیاج به حضور در سفارت خانه، مشخص وقت، انگشت نگاری و مصاحبه ندارید. بلیط تهران دبی | بلیط دبی تهران با قیمتی استثنائی

مراحل اخذ ویزای دبی به صورت آنلاین

در ابتدا در سایت اداره مهاجرت و وزارت کار دبی وارد قسمت ویزای آنلاین شده و فرم درخواست ویزای دبی را پر کنید، بعد از یک الی چهار ساعت از پر کردن فرم، فاکتوری مبنی بر هزینه اخذ ویزای دبی به ایمیل شما ارسال می شود که باید آن را پرداخت کنید و پس از این که پرداخت کردید سه الی شش روز کاری ویزای دبی به ایمیل شما ارسال خواهد شد. تا زمان صدور ویزا می توانید در سامانه آنلاین پیگیر شرایط درخواست ویزای خود باشید.

مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزای دبی

  • ارائه اسکن رنگی از کلیه صفحات گذرنامه
  • چک ضمانت
  • تسویه کامل هزینه صدور ویزا

مجله گردشگری خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1232

به "نحوه اخذ ویزای دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه اخذ ویزای دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید