چرا به کشور عمان سفر کنیم؟

به گزارش اوج باور، کشور عمان کشور کوچکی با جمعیتی حدود 4.656.755 نفر است. این کشور که با نام رسمی سلطان نشین عمان شناخته می گردد در شرق شبه جزیره عربستان واقع شده است. عمان در بین کشورهای عربی، قدیمی ترین دولت مستقل را دارد. همسایگان این کشور، از جنوب، یمن، از غرب عربستان سعودی و امارات متحده عربی است و از راه دریایی، با ایران هم مرز است. شهر مسقط، پایتخت این کشور زیبا است.

چرا به کشور عمان سفر کنیم؟

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

البته زمانی که از ایران به عمان سفر می کنید، احتمالا دلتان برای ایران سر سبز و چهار فصل تنگ می گردد چرا که کشور عمان، کشوری با آب و هوای گرم و مرطوب است. کشوری که زمستان های معتدل رو به گرم دارد و دمای هوا در زمستان، به 25 درجه می رسد. تابستان های عمان دمای هوا 30 تا 40 درجه سانتی گراد است. با این حال، عمان دیدنی هایی دارد که شما را به سفر به این کشور سوق می دهد.

چرا به کشور عمان سفر کنیم؟

امنیت بالای عمان

عمان یکی از امن ترین کشورهای دنیا است که نرخ ارتکاب به جرم آن، خیلی پایین است. در سفر به هر کشوری، امنیت کشور، از مهمترین فاکتورهای بازدید آن است. با خیالی راحت، به عمان سفر کنید و نگران اتفاقات از پیش مشخص شده نباشید.

مناظر طبیعی ویژه

عمان طیف متنوعی از مناظر طبیعی را به خود اختصاص داده است. آبشارهای اطراف شهر صلاصه، تپه های دیدنی، سواحل مرجانی و طبیعتی کم نظیر در عمان انتظارتان را می کشد.

تفریحات لاکچری در عمان

می توانید در این کشور ثروتمند، تفریحات لاکچری و ویژه ای را انجام دهید. مثلا غواصی در دریا یا اسکی سواری روی ماسه ها، از عمده تفریحاتی است که در عمان انجام می گردد. از جمله تفریحات دلنشینی که در عمان می توانید انجام دهید، شنا در کنار لاک پشت ها و دلفین ها است. در خلیج عمان می توانید علاوه بر موج سواری، در کنار لاک پشت های عظیم هم آب تنی کنید.

جاذبه های دیدنی عمان

موزه های دیدنی عمان، تاریخ جالبی از کشور عمان را به نمایش می گذارد. در کنار موزه های عمان، مساجد عمانی هم هواداران ویژه ای دارند. سبک معماری ویژه مساجد از جمله مسجد سلطان قابوس، باعث شده تا گردشگران، اولین مکانی که برای بازدید از آن در این کشور، قدم می گذارند، مسجد سلطان قابوس باشد.

آرامش و سکوت کشور عمان

عمان کشور آرامی است. از این رو افرادی که دنبال مکان های خلوت اما توریستی هستند می توانند روی این کشور حساب نمایند. در عمان فرهنگ سنتی حفظ شده است و هنوز شهرهای آن، با آسمان خراش های بلند، تزئین نشده اند. رستوران های متوسط و ارزان قیمتی دارد و نسبت به کشورهای عربی دیگر، دست نخورده تر است.

مهمان نوازی عمانی ها

عمانی ها میزبان خوبی برای مهمانان خارجی خود هستند. همواره عمانی ها را با لبخند مشاهده خواهید کرد. از این رو نگران این که احساس غربت کنید، نخواهید داشت. بسیاری از آن ها تمایل دارند شما را مهمان های خانه هایشان نمایند. حتی در هتل های عمان هم احساس راحتی بسیاری خواهید داشت.

پوشش سرسبز و کوهنوردی

بعضی از مناطق عمان به دلیل بارش بارانی که دارد، پوشش گیاهی سر سبزی همراه با درختان میوه دارد. درختانی همچون انگور، هلو، زرد آلو به ویژه در منطقه جبل اخضر عمان یافت می شوند که کوهنوردی در میان آن ها علی الخصوص در زمانی که میوه ها یا شکوفه های آن ها، از درختان بیرون زده اند، لذت بخش است. با این که عمان هوای گرمی دارد اما در ارتفاعات آن، هوا به شدت سرد می گردد پس در هنگام کوهنوردی، لباس مناسب همراهتان باشد.

بازارهای سنتی عمان

بازارهای سنتی عمان، برای ایرانی ها بسیار دلنشین هستند. در ایران عزیزمان هم، بازارهای بسیاری مشاهده می کنیم که هنوز حال و هوای سنتی دارند. در عمان نیز، این بازارهای سنتی، همه چیز دارند. به قول قدیمی ها، از شیر مرغ تا جون آدمیزاد در آن پیدا می گردد. در خرید از این بازار سنتی می توانید حسابی چانه بزنید. مردم عمانی در خریدهایشان همواره از این تکنیک استفاده می نمایند پس نگران نباشید.

منبع: سفرمی
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 196

به "چرا به کشور عمان سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا به کشور عمان سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید