10 تا از تفریحات پوکت که سفرتان را مهیج تر خواهد نمود! (تور پوکت)

به گزارش اوج باور، سرگرمیات پوکت برای هر توریستی مجذوب نماینده و مهیج است، در این جزیره در کشور تایلند برای هر سلیقه و بودجه ای سرگرمیات متنوعی را تدارک دیده اند تا مسافران و ساکنین شهر بتوانند با خانواده اوقات خوشی را در این جزیره رویایی سپری نمایند. پوکت یکی از زیباترین و رویایی ترین جزایر کشور تایلند در شرق قاره آسیا است. این جزیره در آب های دریای آندامان واقع شده و بخشی زیادی از سرگرمیاتی که در پوکت می توانید از آنها لذت ببرید، امکانات سرگرمیی آبی در ساحل و دریا می باشد. تعداد سرگرمیات خانوادگی هم در پوکت کم نیست، گزینه های متعددی هم برای سرگرمی در طبیعت بکر و سرسبز پوکت برای گردشگران وجود دارد تا افراد با بودجه های مختلف بتوانند از این امکانات و جاذبه های سرگرمیی نهایت لذت را ببرند.

10 تا از تفریحات پوکت که سفرتان را مهیج تر خواهد نمود! (تور پوکت)

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای پوکت تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

معبدها، پارک ها و امکانات ورزشی و هنری متنوعی در شهر پوکت برای تفریح و تفریح فراهم شده تا گردشگران و مردم این شهر اوقات خوشی را در این جزیره افسانه ای سپری نمایند. اگر راهی کشور تایلند هستید، حتما پیش از اینکه برنامه سفر خود را بچینید این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران را در خصوص تفریحات پوکت تا سرانجام مطالعه کنید تا جاذبه ها و امکانات تفریحی این شهر را در زمان سفر از قلم نیندازید.

10 مورد از برترین تفریحات پوکت

اگر کسی بگوید بهشت وجود ندارد، احتمالا جزیره های کشور تایلند را از نزدیک ندیده است. ساحل های ارزشمند پوکت جز جاذبه های بی نظیر و متفاوت کشور تایلند می باشد، فرهنگ غنی تایلندی، معابد تاریخی، بازارهای خیابانی شلوغ و مردم محلی خونگرم و صمیمی که در این سرزمین زندگی می نمایند، زیبایی طبیعت را تکمیل نموده اند. جزیره زیبا پوکت یکی از بکرترین منطقه ها کشور تایلند است که مساحتی در حدود 576 کیلومتر مربع دارد، ساحل های این جزیره همگی شنی هستند و رنگ سفید شن های این سواحل جز زیبایی های این منطقه محسوب می گردد.

سواحل پوکت برای دراز کشیدن و استراحت زیر نور آفتاب و شنا کردن در آب های زلال دریای آندامان گزینه بسیار مجذوب کنندهی است و یکی از تفریحات پوکت برای جهانگرد های خارجی در زمان سفر به این جزیره محسوب می گردد. اگر هدف شما از سفر به پوکت آشنایی با فرهنگ اصیل مردم کشور تایلند است، حتما به معابد بودایی این جزیره سر بزنید و برای آشنایی با غذاهای محلی این شهر در کلاس های آشپزی یک روزه شرکت کنید. برای آن دسته از گردشگران این جزیره که اهل ماجراجویی هستند هم تفریحات پوکت بسیار متنوع و مجذوب کننده است، آنها می توانند برای شنا به آبشارهای طبیعی این جزیره بروند و در میان جنگل های پوکت پیاده روی نمایند.

بعلاوه برای تفریح می توانید با کشتی های ارزان قیمت و تورهای یک روزه از پوکت به سایر جزیره های تایلند بروید و لحظات خوشی را با همسفران خود در آنجا سپری کنید. در ادامه با همراه باشید، زیرا قصد داریم ده مورد از برترین تفریحات پوکت را با شما معرفی نماییم.

1. معبد وات چالونگ - تفریحات پوکت

جزیره پوکت در کشور تایلند 29 معبد بودایی دارد، اما معبد وات چالونگ یکی از بزرگترین و محبوب ترین معبدهای این جزیره در بین گردشگران و مردم محلی است. ساختمان اصلی این معبد بزرگ در میان یک باغ زیبا قرار گرفته و مجسمه های طلایی این معبد بسیار غول پیکر و خیره نماینده می باشد، معماری شگفت انگیز و مجذوب کننده این معبد تماشای چشم هر بیننده ای را خیره می نماید. در معبد وات چالونگ باید حتما مطابق قوانین سخت گیرانه ای که برای ورود به آن وجود دارد، لباس مناسب بپوشید و قبل از ورود به معبد باید حتما کفش های خود را درآورید و لباس هایی بپوشید که شانه ها و زانوهای شما را بپوشاند. اگر به عنوان یکی از تفریحات پوکت قصد بازدید از این معبد را دارید باید به شما بگوییم که ساعت بازدید از این معبد از 7 صبح الی 5 عصر می باشد و بازدید از این معبد کاملا رایگان است.

2. پوکت از نمای کاتا

یکی از تفریحات پوکت که گردشگران خیلی اشتیاق آن را دارند، تماشای منظره پوکت از نمای کاتا است. این منظره بالای تپه که به عنوان نمای کاتا هم شناخته می گردد، دقیقا در جنوب ساحل کاتا نوی واقع شده است و منظره بسیار تماشایی دارد. از بالای این تپه می توانید مظره فوق العاده ای از دریای فیروزه ای آندامان، سواحل و شهرهای اطراف پوکت را تماشا کنید. بیشتر پیاده روی فقط در امتداد جاده اصلی است و بسته به اینکه از کجا شروع کنید معمولاً 45 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد تا به قسمت مرتفع این تپه برسید. تماشای طلوع و غروب خورشید هم بر بالای این تپه بسیار مجذوب کننده و رویایی می باشد.

3. گردش در شهر قدیم پوکت -تفریحات پوکت

در گوشه جنوب شرقی جزیره پوکت منطقه ای است که از آن به عنوان شهر قدیمی پوکت نام می برند، محله ای خوش منظره که بقایای گذشته استعماری جزیره را آشکار می نماید. پوکت قبلاً یک معدن قلع پررونق داشته است و مهاجران چینی، پرتغالی و مالایی با هجوم به این منطقه از این فلزات استفاده می کردند. امروزه اما گردش در شهر قدیم پوکت برای دوستداران هنر و معماری بسیار مجذوب کننده و تماشایی است، معماری رنگارنگ و عمارت های پیچیده خارجی های ثروتمند این منطقه هنوز پابرجا است و گردشگران با قدم زدن در این بخش از شهر پوکت می توانند با فرهنگ و آداب و رسوم مردم محلی بیشتر آشنا شوند. بازدید از این شهر قدیمی یکی از تفریحات پوکت برای جهانگرد هایی است که علاقه به معبدهای قدیمی، موزه ها و عتیقه فروشی ها دارند. دو خیابان اصلی شهر قدیمی پوکت که بیشتر جاذبه های این شهر در آن قرار دارند، خیابان سوئی رومانی و تالانگ هستند.

4. بازار شبانه پوکت

قطعا یکی از تفریحات پوکت برای جهانگرد ها گردش و خرید کردن از بازار شبانه پوکت در آخر هفته ها می باشد، بازار ناکا جز پررونق ترین بازارهای مردم محلی این منطقه است که بخشی از آن سرپوشیده و محل عرضه لباس ها و سوغاتی های پوکت است و یک بخش فضای باز هم برای عرضه مواد غذایی تازه و لوازم دست دوم دارد. قدم زدن در این بازار واقعاً یک ماجراجویی است و احتمالاً موارد دیوانه نماینده ای را در غرفه های این بازار خواهید دید. بهتر است برای بازدید از این بازار شبانه ساعت های نزدیک غروب را انتخاب کنید، یعنی زمانی که هنوز بازار خیلی شلوغ نشده و فرصت برای فرار از جمعیت وجود دارد.

5. پاراسل بر فراز ساحل پاتونگ -تفریحات پوکت

اگر اهل تفریحات پرهیجان هستید، حتما رفتن به ساحل پاتونگ را به عنوان یکی از تفریحات پوکت در برنامه سفر خود قرار دهید. این ساحل زیبا و تماشایی در سال های اخیر معروفیت زیادی پیدا نموده و بسیاری از گردشگران برای پاراسل سواری به این ساحل مجذوب کننده می روند. شاید این ورزش آبی در ابتدا کمی ترسناک به نظر برسد، اما برای کسانی که خواستار افزایش آدرنالین هستند بسیار سرگرم نماینده و مجذوب کننده می باشد. پاراسل بر فراز ساحل پاتونگ بسیار مهیج و خاطره انگیز است، همان طور که قایق شتاب می گیرد، باد چتر نجات را در جهت خود حرکت می دهد.

6. مجسمه تحسین برانگیز بودای بزرگ

بازدید از بودای بزرگ قطعا یکی از برترین تفریحات پوکت است که باید حتما در زمان سفر به این جزیره انجام دهید، بودای بزرگ که از سنگ مرمر سفید برمه ای ساخته شده 45 متر ارتفاع دارد. مجسمه تحسین برانگیز بودای بزرگ نقطه عطفی باشکوه در این جزیره محسوب می گردد. ساخت بودای بزرگ در سال 2004 شروع شد و یکی از جاذبه های نو این کشور محسوب می گردد که در در بالای تپه ناکرد واقع شده است، منظره ها پانورامای زیبایی از جزیره پوکت را می توانید بر افزار این تپه تماشا کنید. جاده منتهی به مجسمه بودای بزرگ از دایره چالونگ شروع می گردد و مسیری پر پیچ و خم و سربالایی دارد.

7. معبد و بازار کارون - تفریحات پوکت

کارون یکی دیگر از معبدهای باشکوه پوکت است و هر سه شنبه و آدینه این معبد قدیمی و بزرگ مملو از جمعیتی می باشد که برای عبادت به آنجا آمده اند. در اطراف این معبد دکه های بسیار زیاد اغذیه فروشی وجود دارد که غذاهای محلی عرضه می نمایند. غرفه های کوچکی هم در اطراف معبد طراحی شده که صنایع دستی محلی در آن فروخته می گردد، در این بازار عمدتاً پوشاک و لوازم جانبی از جمله روسری، عینک آفتابی و کیف دستی به فروش می رسد. در این بازار می توانید روغن نارگیل، آلوئه ورا و صابون های دست ساز را پیدا کنید و با فرهنگ مردم محلی در این منطقه از نزدیک آشنا شوید. بازدید از معابد و گردش در بازارهای محلی هم یکی از تفریحات پوکت برای جهانگرد ها محسوب می گردد.

8. غواصی در پوکت

اگر به غواصی علاقه دارید، حتما عمق آب های دریای آندمان را در اطراف پوکت از دست ندهید، مکان های زیر آب باورنکردنی در اطراف پوکت وجود دارد که می توانید به عنوان یک سفر یک روزه از آنها تماشا کنید. تورهای یک روزه غواصی در پوکت یکی از تفریحات مورد علاقه جهانگرد ها در زمان سفر به این جزیره می باشد که شما به راحتی می توانید این تورها را ثبت نام کنید. بیشتر سفرهای غواصی از چالونگ حرکت می نمایند، بنابراین باید ابتدا به آن قسمت از جزیره بروید. برترین زمان برای غواصی در پوکت از نوامبر تا آوریل است، در این ماه ها زیرآب بسیار تماشایی و مجذوب کننده می باشد.

در فصل های بارانی سال یعنی از می تا اکتبر هم امکان غواصی در پوکت وجود دارد، زیرا آب با وجود رعد و برق های مکرر هنوز کاملاً شفاف است. آب در تمام طول سال بسیار گرم می باشد و حیات وحش آبزی زیادی از جمله اسب های دریایی، کوسه های صخره ای، ماهی های رنگارنگ و صخره های مرجانی مجذوب کننده زیادی در عمق آب های پوکت به چشم می خورد. غواصی یکی از تفریحات پوکت است که برای علاقه مندان به شنا بسیار مجذوب کننده می باشد.

9. سفر به آبشار بانگ پایی -تفریحات پوکت

یکی از تفریحات مجذوب کننده در پوکت برای دوستداران طبیعت بازدید از آبشار پانگ پایی (Bang Pae) است، حتما یک روز را برای گشت و گذار در جنگل سرسبز نزدیک ساحل شرقی جزیره پوکت کنار بگذارید و از این آبشار زیبا هم تماشا کنید. این آبشار معروف در پارک ملی خائو تائو واقع شده و بزرگترین آبشار پوکت است که 18 متر ارتفاع دارد. برترین زمان برای سفر به آبشار بانک پایی فصل باران های موسمی یعنی از از اردیبهشت تا مهر می باشد. در طول فصل خشک (از نوامبر تا آوریل)، استخرهای صخره ای ممکن است به مقدار کافی عمیق برای شنا نباشند. رفتن به آبشارهای پوکت برای گردشگرانی که به طبیعت علاقه مند هستند یکی از تفریحات پوکت محسوب می گردد که بسیار هم مجذوب کننده است.

10. موج سواری در سواحل پوکت

پوکت یکی از مقاصد مجذوب کننده برای موج سواری در تایلند محسوب می گردد، موج سواری یکی از تفریحات پوکت برای دوستداران هیجان می باشد. پوکت سواحل زیادی برای موج سواری دارد که همه آنها در غرب این جزیره قرار گرفته اند، زیرا در این بخش موج بیشتری شکل می گیرد. فصل بارانی یعنی از مه تا اکتبر برترین زمان برای موج سواری در سواحل پوکت است، موج سواران در هر سطحی می توانند امواج مناسب را در پوکت پیدا نمایند. برترین سواحل برای مبتدیان ساحل پاتونگ، ساحل کاتا و ساحل بنگ تائو هستند، در این سواحل مربی های کاربلد هم حضور دارند و شما با هزینه ای ارزان می توانید تخته موج سواری هم اجاره کنید.

جمع بندی تفریحات پوکت

اگر قصد سفر به جزیره زیبای پوکت در کشور تایلند را دارید، باید به شما بگوییم که علاوه جاذبه های طبیعی متنوع همانند سواحلی شنی، جنگل های استوایی سرسبز و حیات وحش زیبا، تنوع امکانات تفریحی هم در این جزیره بسیار زیاد است تاجایی که انتخاب برای گردشگران بعضا سخت می گردد. برای هواداران هیجان در سواحل پوکت تفریحات ورزشی متنوعی همانند پاراسل، غواصی و موج سواری تدارک دیده شده است، دوستداران طبیعت هم می توانند از جزیره های مجاور پوکت تماشا نمایند و یا در آبشارهای بلند مرتبه این جزیره تن خود را به آب بزنند.

تنوع بازارهای محلی و غیر محلی هم در جزیره پوکت برای کسانی که می خواهند از محصولات محلی و دست ساز خرید نمایند بسیار زیاد و پر رونق است. حتما از تفریحات پوکت تعدادی را در برنامه سفر خود قرار دهید و با انجام دادن این تفریحات اوقات خوشی را در پوکت سپری کنید. برای خرید تور تفریحی و یا رزرو بلیط هواپیما به مقصد جزیره پوکت در کشور تایلند می توایند به قسمت رزرو هتل های خارجی سایت خبرنگاران مراجعه کنید و با چند کلیک ساده در هر ساعتی از شبانه روز که تمایل داشتید هتل و بلیط سفر خود را از مجموعه با سابقه خبرنگاران تهیه نمایید.

1. زندگی شبانه اصلی در پوکت کجاست؟

پاتونگ مرکز بی چون و چرای شب زنده داری در جزیره پوکت است. از ساعت 9 شب که شهر شلوغ می گردد و تا بامداد تفریح و شادی در این بخش شهر ادامه دارد. کاتا و کارون هم از دیگر بخش های مجذوب کننده شهر برای تفریح است.

2. کدام ماه برترین زمان برای سفر به پوکت است؟

ماه های نوامبر و فوریه خنک ترین ماه های سال برای سفر به تایلند است، دما در این زمان بین 23 تا 30 درجه سانتی گراد متغیر می باشد. این ماه ها زمان بسیار خوبی برای استراحت در ساحل و لذت بردن از ورزش های آبی است.

3. چند روز برای گردش در پوکت احتیاج است؟

در پوکت تفریحات زیادی برای انجام دادن وجود دارد و به راحتی می توانید هر چقدر که می خواهید در این جزیره وقت بگذرانید. اما زمان ایده آل برای لذت بردن از جزایر مختلف، فرهنگ، غذا و تفریحات شبانه آن هفت روز است. اما اگر محدودیت هزینه و زمان دارید، چهار روز هم برای شما کافی می باشد.

4. بلندترین آبشار پوکت در کجا واقع شده است؟

آبشار پانگ پایی (Bang Pae) یکی از جاذبه های طبیعی پوکت است که ارتفاعی در حدود 18 متر دارد و در پارک ملی خائو تائو واقع شده است

5. معروفترین بازارهای جزیره پوکت کدام است؟

بازار شبانه ناکا، بازار معبد کارون و بازار چیلوا از جمله معروفترین بازارهای جزیره پوکت می باشد.

6. کدام سواحل پوکت برای موج سواری مناسب است؟

بسیاری از سواحل پوکت در قسمت غرب این جزیره برای موج سواری مناسب است ولی از جمله معروفترین سواحل می توان به ساحل پاتونگ، ساحل کاتا و ساحل بنگ تائو اشاره نمود.

7. آیا رزرو تور به مقصد پوکت کشور تایلند از سایت خبرنگاران امکان پذیر است؟

بله، شما می توانید تور تفریحی مورد نظر خود به مقصد پوکت را را به صورت 24 ساعته و کاملا آنلاین از سایت خبرنگاران بخرید. در سایت خبرنگاران امکان رزرو انواع بلیط هواپیما، تورهای تفریحی و رزرو هتل در شهرهای مختلف کشور تایلند برای گردشگران فراهم شده است.

ترجمه : nomadasaurus

منبع: الی گشت
انتشار: 19 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1541

به "10 تا از تفریحات پوکت که سفرتان را مهیج تر خواهد نمود! (تور پوکت)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 تا از تفریحات پوکت که سفرتان را مهیج تر خواهد نمود! (تور پوکت)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید