خبرنگاران خیال بی اخلاق ها راحت، فدراسیون والیبال برخورد نمی کند

به گزارش اوج باور، تهران- خبرنگاران- خیال بازیکنان، مربیان و تیم های بی اخلاق در والیبال ایران راحت است زیرا فدراسیون هیچ عزمی برای برخورد با آنها ندارد.

خبرنگاران خیال بی اخلاق ها راحت، فدراسیون والیبال برخورد نمی کند

به گزارش خبرنگاران، دیروز در هفته بیست و نهم لیگ برتر والیبال ایران اتفاقی رخ داد که نشان داد همچنان فدراسیون برای برخورد با بی اخلاقی، حتی در کمترین میزان نیز عزمی ندارد.

ماجرا از مسابقه تیم های شهرداری ارومیه و شهرداری ورامین در هفته بیست و هفتم لیگ برتر آغاز شد. در سرانجام مسابقه، بازیکنان 2 تیم درگیری لفظی پیدا کرده بودند. تصویربردار تلویزیونی مطابق وظیفه خود مشغول ثبت اتفاقات بود اما 2 بازیکن تیم ارومیه با فحاشی و برخورد فیزیکی به سوی او هجوم بردند.

این اتفاق روز 17 بهمن رخ داد. پس از سرانجام بازی، کمیته رویدادها و مسابقات پوریا یلی و فرهاد سال افزون را تا اطلاع ثانوی محروم کرد تا کمیته انضباطی به پرونده آنها رسیدگی کند. جلسه کمیته انضباطی 20 بهمن برگزار و حکم آن یک روز بعد در سایت فدراسیون منتشر شد. با تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون والیبال، یلی که فیلم سیلی زدن او به تصویربردار تلویزیونی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است به 2 جلسه محرومیت قطعی و سال افزون هم به 2 جلسه محرومیت تعلیقی محکوم شدند.

2 جلسه محرومیت برای یلی به این معنا بود که این بازیکن هیچ مسئله ای برای حضور در مسابقات حساس مرحله پلی آف نخواهد داشت زیرا 2 هفته تا سرانجام مرحله مقدماتی باقی مانده بود. اما حتی همین حکم حداقلی هم تا سرانجام پابرجا نماند و این بازیکن پس از یک جلسه غیبت، دیروز در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت.

کمیته انضباطی که فقط دوشنبه ها جلسه دارد، در روز برگزاری مسابقات هفته بیست و نهم نشست تجدیدنظر درباره حکم یلی را برگزار کرد و یک جلسه محرومیت او را به حالت تعلیق درآورد. به این ترتیب این بازیکن 10 روز پس از سیلی زدن به فیلم بردار، دوباره برای شهرداری ارومیه وارد زمین شد.

نظیر چنین اتفاقاتی در سال های اخیر بارها در والیبال ایران سابقه داشته است. فدراسیون نیز با وجود اینکه همیشه مدعی برخورد جدی و قاطع با بی اخلاقی هاست، هیچگاه گامی عملی برای حل این مشکل برنداشته است.

محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون والیبال، در سال 1391 و زمانی که لیگ برتر هر هفته با درگیری و زد و خورد روبرو شده بود، مدعی شد: اگر بازیکنان یا تماشاگران تیمی فحاشی کنند، ناظر باید بلافاصله بازی را متوقف کند و تیمی که فحاشی کرده است بازنده اعلام می شود.

خبرنگاران والیبال در این سال ها بارها فحاشی بازیکنان به یکدیگر یا حتی به داور و ناظر بازی را شنیده اند اما فدراسیون والیبال حتی برای نمایش هم که شده، دست کم برای یک بار تیمی را به خاطر بی اخلاقی مجازات نکرده است. هر زمان هم اتفاقاتی مثل ماجرای پوریا یلی رخ داده، با یک حکم بی اثر سر و ته قضیه هم آمده است.

در همان سال 91، احسن شیرکوند که در آن زمان برای شهرداری ارومیه بازی می کرد، در مسابقه با سایپا به سوی داور حمله کرد و با دریافت پای او، قصد داشت داور را از بالای سکو به زمین بزند. پس از بازی وقتی رسانه ها خواستار برخورد با این اتفاق بودند، داورزنی در گفت و گویی مدعی شد: این طور نبوده که شیرکوند به داور حمله کند و قصد کتک کاری داشته باشد. شرایط سکو نامناسب بود. رییس فدراسیون می خواست سقوط مسعود یزدان پناه داور مسابقه را به لق بودن سکو ربط بدهد اما فراموش کرده بود که تصویر حمله شیرکوند به داور، اولین بار در سایت فدراسیون منتشر شده بود.

علیرضا نادی کاپیتان آن زمان تیم ملی والیبال ایران هم در آن فصل برای شهرداری ارومیه بازی می کرد. خولیو ولاسکو سرمربی وقت تیم ملی وقتی فیلم بازی را دید، برایش سوال شده بود که چرا نادی به عنوان کاپیتان تیم، برای جلوگیری از چنین صحنه زشتی اقدام نکرده است. نتیجه هم خط خوردن نادی و دوری همیشگی این بازیکن از تیم ملی، آن هم در اوج آمادگی بود.

ماجرا وقتی عجیب تر شد که در لیگ جهانی که در سرانجام همان فصل برگزار گشت، شیرکوند در صندلی ویژه و چند صندلی دورتر از رییس فدراسیون نشسته بود. صندلیی که حتی بسیاری از پیشکسوتان و بزرگان والیبال ایران هم به آن راه پیدا نمی کنند. واکنش متفاوت ولاسکو و داورزنی به یک اتفاق، گواه همه چیز است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 844

به "خبرنگاران خیال بی اخلاق ها راحت، فدراسیون والیبال برخورد نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خیال بی اخلاق ها راحت، فدراسیون والیبال برخورد نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید