خبرنگاران سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی بیرجند 75 درصد کاهش یافت

به گزارش اوج باور، بیرجند- خبرنگاران- رییس سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: شیوع ویروس کرونا از ابتدای سال جاری تا به امروز باعث کاهش 75 درصدی مسافر در ناوگان اتوبوس درون شهری بیرجند شد.

خبرنگاران سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی بیرجند 75 درصد کاهش یافت

یدالله غلامپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر 35 دستگاه اتوبوس درون شهری فعال است اضافه نمود: این به معنای فعال بودن 30 درصد ناوگان اتوبوسرانی بوده و 70 درصد دیگر این بخش به خاطر شرایط ویژه کرونا غیر فعال است.

وی اضافه نمود: از ابتدای امسال تا به امروز 888 هزار و 468 نفر مسافر توسط ناوگان درون شهری جابه جا شده اند این در حالی است که آمار جا به جایی مسافر در مدت مشابه سال قبل سه میلیون 531 هزار و 542 نفر بوده است.

رییس سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بیرجند افزود: درآمد ناوگان اتوبوسرانی از محل جابه جایی مسافر اعم از بخش خصوصی و دولتی در چهار ماه اول امسال 6 میلیون 816 هزار ریال بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 میلیارد و 951 میلیون ریال کاهش درآمد را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه ساعت فعالیت اتوبوس ها نیز از 6 صبح تا ساعت 20 و 30 دقیقه است گفت: برابر مصوبات ستاد ملی کرونا از 50 درصد ظرفیت جایگاه اتوبوس ها برای حمل مسافر استفاده می گردد.

غلامپور بیان کرد: بر همین اساس برچسب ضربدر قرمز به منزله عدم نشستن روی جایگاه ها به صورت یکی درمیان نصب شده است.

وی یادآور شد: البته با توجه به کاهش شدید مسافر، بیش از 90 درصد اتوبوس ها در روز کمتر از 40 درصد جایگاه ها مسافر دارند.

رییس سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بیرجند با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک در اتوبوس ها و تاکسی ها الزامی است افزود: برای این منظور در ورودی اتوبوس ها برچسب آگهی ممنوعیت ورود بدون ماسک نصب شده است.

وی گفت: بعضی از مسافران این موضوع را جدی نگرفته و رعایت نمی نمایند که با تذکر رانندگان روبرو شده واکنش های بدی نشان می دهند.

غلامپور با بیان اینکه ماسک با قیمت مناسب در باجه های شارژ بلیت الکترونیک نیز توزیع می گردد گفت: ضد عفونی ناوگان اتوبوسرانی هر شب بعد از تعطیلی و توقف ناوگان انجام می گردد و در طول روز نیز از ساعت 12 تا 13 در پایانه ابوذر ضد عفونی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی انجام می گردد.

وی بیان کرد: محلول ضد عفونی در محل پایانه اتوبوسرانی ابوذر و آزادی در اختیار رانندگان روزانه قرار می گیرد و آنها ملزم هستند ضد عفونی خودرو را انجام دهند.

رییس سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بیرجند با تاکید بر لزوم ضد عفونی دستگیره های ورودی اتوبوس ها و دستگاه کارتخوان گفت: برای ناوگان تاکسیرانی نیز ابلاغ شده جایگاه عقب حداکثر 2 نفر مسافر سوار شوند و چنانچه در این خصوص تخلف مشاهده شد شهروندان می توانند موضوع را به شماره 32338034 اطلاع دهند تا برخورد لازم صورت گیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 474

به "خبرنگاران سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی بیرجند 75 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی بیرجند 75 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید