خیز دوباره طارمی برای آقای گلی پرتغال ، پورتو با گلزنی ستاره ایرانی به یک قدمی صدر رسید

به گزارش اوج باور، پورتو در شب گلزنی مهدی طارمی به یک قدمی بنفیکا رسید تا همچنان برای قهرمانی شانس خود را حفط کند.

خیز دوباره طارمی برای آقای گلی پرتغال ، پورتو با گلزنی ستاره ایرانی به یک قدمی صدر رسید

به گزارش خبرنگاران مهدی طارمی پس از یک مسابقه غیبت در ترکیب پورتو که بخاطر پنج کارته بودن و محرومیت نتوانست در ملاقات هفته گذشته مقابل تیم قعرنشین سانتا کلارا به میدان برود و گلزنی کند، شنبه شب در بازگشت دوباره به جمع 11 نفر اصلی تیمش درخشید و توانست یکی از گل های تیمش را به ثمر رساند.

تیم فوتبال پورتو در حالی که مهدی طارمی را دوباره در ترکیب و خط حمله داشت، از ساعت 23 دیشب(شنبه) در استادیوم دا کاپیتال دو موول به مصاف تیم رده هفدهمی پاسوس د فریرا رفت تا یکی از ملاقاتهای هفته بیست و نُهم لیگ برتر پرتغال را برگزار کند.

طارمی که پیش از محرومیت هفته قبل، در تمام مسابقات لیگ برتر پرتغال به عنوان یار ثابت یا تعویضی به میدان رفته و 14 گل به ثمر رسانده و 6 پاس گل داده بود، انگیزه زیادی داشت با حضور دوباره در ترکیب به روند گلزنی خود برگردد و در کورس آقای گلی قرار بگیرد و در کنار آن، تیمش را در راه رسیدن به قهرمانی یاری کند که پس از فرصت سوزی در سه موقعیت توانست گل اول بازی را به نام خود بزند.

ستاره ایرانی پورتو در دقیقه 18 یک پاس گل با فشار روی دروازه بان پاسوس د فریرا به اوانیلسون داد تا او با ضربه سر گلزنی کند، اما داور خطای مهدی طارمی روی گلر حریف را گرفت و گل را مردود کرد.

پنج دقیقه بعد مهدی طارمی یک فرصت طلایی به دست آورد تا دروازه پاسوس را باز کند، اما نتوانست از پاس چیپ تماشایی ماتئوس اوریبه بهره ببرد و ضربه او در موقعیت تک به تک از بالای دروازه راهی اوت شد و بازی بدون گل باقی ماند.

پورتو که فشار بی امان روی دروازه پاسوس د فریرا گذاشته بود و با درخشش گلر حریف نتوانسته بود به گل برسد، در دقیقه 41 یک شانس گلزنی دیگر داشت که این بار سانتر تند و تیز په په از سمت راست محوطه جریمه به مقابل تیرک دوم را طارمی نتوانست استفاده کند و ضربه والی او بی نتیجه ماند تا مدافعان توپ را به بیرون بزنند.

دقیقه 48 می توانست زمان گلزنی طارمی مقابل تیم 10 نفره پاسوس باشد؛ او با یک پاس فرارِ دیدنی از میانه زمین برای دومین بار در این مسابقه تک به تک شد، اما تعلل بدموقع و بستن زاویه به وسیله گلر حریف کاری کرد تا این فرصت هم از دست برود و ضربه مهاجم ایرانی پورتو به بدن دروازه بان برخورد کند و در ادامه به وسیله مدافع پاسوس دور گردد.

بازهم سیو تماشایی ایگو وِکیچ، گلر پاسوس نگذاشت ملی پوش ایرانی پورتو گلزنی کند؛ در دقیقه 57 او با جای گیری مناسب شوت مهدی طارمی از زاویه بسته را به زیبایی با پای خود مهار کرد تا اسکوربورد همچنان نتیجه صفر- صفر را نشان بدهد و گزینه سقوط لیگ پرتغال در حال گرفتن امتیاز از تیم مدعی قهرمانی باشد.

مقاومت دروازه بان پاسوس د فریرا در دقیقه 66 با ضربه پنالتی شکسته شد و اعلام خطا به سود پورتو در محوطه جریمه کاری کرد تا مهدی طارمی پس از سه موقعیت که تبدیل به گل نشد، این بار با یک ضربه مطمئن به سمت راست و خلاف جهت گلر حریف، تیمش را با یک گل پیش بیاندازد.

مهدی طارمی پس از زدن پانزدهمین گل فصل که اختلاف او با دو گلزن برتر و 17 گله لیگ برتر پرتغال را به دو گل کاهش داد، در دقیقه 77 تعویض شد و در دقیقه 83 پورتو توانست بار دیگر دروازه پاسوس د فریرا را باز کند و فزونی اش قطعی گردد.

پورتو در شب درخشش و گلزنی مهدی طارمی، با فزونی دو بر صفر مقابل پاسوس د فریرا توانست 70 امتیازی گردد تا حالا با یک بازی بیشتر و یک امتیاز کمتر نسبت به بنفیکا صدرنشین، در جایگاه دوم جدول لیگ برتر پرتغال بایستد و شانس بالاتری نسبت به قبل برای رسیدن به قهرمانی پیدا کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1402 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1569

به "خیز دوباره طارمی برای آقای گلی پرتغال ، پورتو با گلزنی ستاره ایرانی به یک قدمی صدر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز دوباره طارمی برای آقای گلی پرتغال ، پورتو با گلزنی ستاره ایرانی به یک قدمی صدر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید