درخواست غول های فناوری آمریکا از دولت برای تقویت فراوری تراشه

به گزارش اوج باور، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، این شرکت ها که اپل، گوگل و مایکروسافت نیز در میان آنها دیده می شوند با ابراز نگرانی از کمبود تراشه در بازار فناوری که منجر به کاهش فراوری بسیاری از محصولات الکترونیک و کمبود آنها در بازار خواهد شد، هشدار دادند باید در این زمینه اتحادی میان شرکت های فناوری ایجاد گردد تا فراوری تراشه در داخل آمریکا افزایش یابد.

درخواست غول های فناوری آمریکا از دولت برای تقویت فراوری تراشه

این شرکت ها نام اتحاد فراوری نیمه هادی در آمریکا را برای خود انتخاب نموده اند و خواهان اختصاص بودجه مناسب توسط دولت آمریکا به منظور فراوری تراشه داخلی بیشتر بر مبنای قانون جدید CHIPS هستند. در این قانون مشوق هایی برای افزایش فراوری تراشه در داخل آمریکا و افزایش فعالیت های تحقیقاتی در این زمینه پیش بینی شده است، اما پیش بینی برای تأمین منابع اقتصادی در نظر گرفته نشده است.

از جمله دیگر شرکت های حاضر در این اتحاد می توان به ای تی اند تی، آمازون، وریزون، ای ام دی، اینتل، کوالکوم و سامسونگ اشاره نمود.

پیش از این کمبود تراشه موجب کاهش قابل توجه میزان فراوری انواع خودرو در آمریکا و دیگر نقاط دنیا شده بود. شیوع ویروس کرونا و بی نظمی فعالیت کارخانه های فراوری تراشه در دنیا این مشکل را تداوم بخشیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1023

به "درخواست غول های فناوری آمریکا از دولت برای تقویت فراوری تراشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست غول های فناوری آمریکا از دولت برای تقویت فراوری تراشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید