راهنمای سفر سریلانکا

به گزارش اوج باور، کشور سریلانکا به گفته مارکوپولو زیباترین جزیره روی زمین است و مردم آن معتقدند خداوند بعد از هبوط، برای اینکه حضرت آدم احساس دوری از بهشت نکند، او را به شبیه ترین مکان به بهشت، یعنی سریلانکا فرستاد. طبیعت زیبا و بکر، مردم خون گرم، غذاهای خوشمزه و تور ارزان سریلانکا این کشور را به مقصد محبوب گردشگران تبدیل نموده است به طوری که سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان به این جزیره سفر میکنند.

راهنمای سفر سریلانکا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا بهمن 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

فرهنگ مردم سریلانکا

سریلانکا، سرزمینی با تنوع نژادی و دینی است و تنوع فرهنگی در این کشور همانند بیشتر کشور های این منطقه زیاد است. سریلانکا کشوری مناسب برای دوستداران طبیعت و تاریخ است زیرا زمانی که درون مناطق جنگلی این کشور حرکت می کنید، ناگهان به معابد چند هزارساله برمی خورید که با زیبایی هرچه تمام تر ساخته شده اند و نشان از تمدن کهن سریلانکا دارد.

آب و هوای کشور سریلانکا

آب و هوای مطبوع سریلانکا این کشور را به جزیره ای برای تمام فصول تبدیل نموده است . در هر زمان از سال می توانید به این کشور زیبا سفر کنید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

مکان های دیدنی سریلانکا

شهر باستانی سیگیریا | The ancient city of Sigiriya

شهر باستانی سیگیریا یکی از معروف ترین مکان های دیدنی سریلانکا به شمار می رود که در 173 کیلومتری شهر کلمبو واقع شده است. این شهر باستانی جزو پربازدیدترین جاذبه های سریلانکا است و هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان برای دیدن عجایب آن راهی این کشور می شوند.

قلعه سیگیریا که قدمتش به قرن پنجم میلادی برمیشود در بالای قله کوه شیر، همچون نگینی سر از جنگل های اطراف بیرون آورده و باعث جذابیت و محبوبیت سیگیریا شده است. در اطراف قلعه سه نوع باغ مختلف وجود دارد، این سه باغ عبارت اند از باغ های تراسی شکل؛ باغ های آبی و باغ های غاری که هرکدام منظره ای خیره نماینده به قلعه بخشیده است و امروزه گردشگران می توانند به وسیله راه های موجود در آن ها خودشان را به بالای قلعه برسانند.

معماری قلعه سیگیریا

این قلعه به شکل یک شیر در حالت نشسته ساخته شده است که پنجه های آن را در قسمت پایینی قلعه می توانید ببینید و یکی از حیرت انگیزترین بخش های قلعه، دیوار آینه ای آن است که غرب صخره قرار گرفته و روی آن را با گچ پوشانده اند و به قدری صیقل داده اند که انعکاس اطراف را در آن خواهید دید.

شهر مقدس آنیوراداپورا | The Holy City of Anuradhapura

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کشور سریلانکا، شهر مقدس آنیوراداپورا می باشد و در لیست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. این شهر بخاطر ویرانه های حفاظت شده و آثار باقی مانده از دوران باستان، شهری معروف و شناخته شده می باشد که گردشگران از تماشای آن حیرت زده می شوند.

معبد توث رلیک | Temple of Tooth Relic

معبدی به اسم دندان در سریلانکا وجود دارد که تمام مردم این کشور معتقدند این معبد خانه بوداست و هر شش سال یکبار، درهای این معبد برای تماشای عموم باز می نمایند. این معبد جزو یکی از مهم ترین آثار تاریخی کشور سریلانکا محسوب می شود و در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. حمله سال 1998 به معبد، خسارت قابل توجهی به گنبد هشت ضلعی آن وارد کرد، ولی به دلیل اهمیت آن برای مردم سریلانکا خیلی زود تعمیر شد.

شهر ساحلی هیکادوآ | Hokkaido Island Coastal City

هیکادوآ یکی از مشهورترین مکان های گردشگری در منطقه گالیل است. این ساحل با آب شفاف و طیف وسیعی از ورزش های آبی و فعالیت های تفریحی دیگر، مورد توجه بسیاری از مسافران تور سریلانکا قرار گرفته است. برای دسترسی به ساحل هیکادوا از شهر گاله می توانید از قطارها و اتوبوس های بین شهری بهره ببرید تا سریع تر به آن برسید و از آرامش این ساحل لذت ببرید.

معبد غار دامبولا | Dambulla Cave Temple

معبد وغار دامبولا از معابد اصلی بوداییان است و قدمت آن به قرن سوم پیش از میلاد برمی شود. نقاشی های روی دیوارها و مجسمه ای که در این معبد واقع شده است زیبایی های این غار را دوچندان نموده است. بعد از تماشای این معبد می توانید به بازارهایی که اطراف آن قرار گرفته اشاره نمود که بخشی از جاذبه گردشگری دامبولا نیز محسوب می شود.

در این ویدو قصد داریم تا شما را با حال و هوای سریلانکا بیشتر آشنا کنیم

دیگر مقالات ما

منبع: ساعت پرواز قرن
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 43

به "راهنمای سفر سریلانکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید