طراحی باشگاه بدنسازی

به گزارش اوج باور، ورزش یکی از بهترین تفریحاتی است که نه تنها به تناسب اندام یاری می نماید بلکه ضامن سلامتی بوده و عمری طولانی به شما هدیه می دهد. در زندگی مدرن و پیشرفته امروزی به راحتی می توان در مجاورت محل سکونت، به باشگاه های مجهز دست یافت و در آن ها به انجام ورزش و بدنسازی پرداخت. بعضی از ورزش ها نظیر پیاده روی یا دو را می توان در فضای بیرون انجام داد اما سایر تمرینات و مهارت های ورزشی را باید در محلی مناسب و تحت آموزش مربی فرا گرفت. آیا شما از آن جمله افرادی هستید که به دکوراسیون داخلی باشگاه بسیار اهمیت می دهید؟ آیا ممکن است از رفتن به باشگاهی که فاقد سیستم تهویه مناسب و یا چیدمان درست تجهیزات است صرفنظر نمائید؟ مسلماً ظاهر فضای داخلی باشگاه برای بیشتر افراد مهم است زیرا در روحیه ورزشکاران و کیفیت تمرینات آن ها اثرگذار خواهد بود. از این رو در این نوشته از ما به معرفی نکات مهم در طراحی این مکان مهم می پردازیم. با ما همراه باشید.

طراحی باشگاه بدنسازی

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

نورپردازی باشگاه بدنسازی

نور مهمترین عنصر در طراحی داخلی است. در باشگاه ها اصولاً از نورپردازی گسترده استفاده می شود و نورهای خیره نماینده جایگاهی در این مکان ها ندارند زیرا چشم را خسته می نمایند. نورپردازی باشگاه باید مناسب باشد و تا حد امکان از نور طبیعی برای روشنایی فضا در روز استفاده شود. وجود پنجره های بزرگ یا نورگیر به میزان قابل توجه منجر به روشن شدن سالن های ورزشی شده و هزینه های مصرف برق را کاهش می دهد. رعایت تعادل در پخش نور مصنوعی مهم ترین نکته ای است که در طراحی دکوراسیون باشگاه به آن پرداخته می شود و مناسب ترین رنگ نور، سفید یا کرم است که هیچ آسیبی به چشم ها وارد نمی کند.

کفپوش باشگاه

کفپوش ورزشی بی شک یکی از قابل توجه ترین المان هایی است که در طراحی باشگاه بدنسازی استفاده می شود. در کف سالن ورزشی احتمال رشد قارچ و باکتری وجود دارد، از طرفی سخت بودن کف ممکن است منجر به آسیب دیدن بدن ورزشکاران شود، به همین دلیل انتخاب یک پوشش مناسب امری حیاتی و الزامیست. کفپوش باشگاه بدنسازی باید آنتی باکتریال بوده و از قابلیت شست و شو برخوردار باشد. نوع آن نیز متناسب با نوع ورزش انتخاب می شود. کفپوش گرانولی بهترین گزینه برای سالن هایی است که در آن ها تجهیزات سنگین بدنسازی قرار گرفته اند. این کفپوش دچار فرورفتگی نشده و در صورت برخورد با بدن هیچ آسیبی وارد نمی کند. کفپوش ورزشی پلی اورتان نیز مناسب باشگاه خانگی و یا سالن های معمولی است.

سیستم تهویه مناسب

سالن های ورزشی از جمله مکان هایی هستند که افراد در آنجا به تحرک و فعالیت می پردازند، از این رو تعبیه یک سیستم تهویه مناسب امری لازم است که حتماً باید به آن توجه کرد زیرا عدم وجود تهویه منجر به رشد میکروب و در نتیجه بیماری می شود. علاوه بر آن، پنجره های بزرگ نیز می توانند هوای تازه وارد فضا نمایند و رفاه و آسایش را برای ورزشکاران به ارمغان آورند.

آینه های قدی

یک ورزشکار در صورتی می تواند با روحیه ای عالی به تمرین بپردازد که انگیزه داشته باشد. آینه های قدی در باشگاه نوعی المان انگیزشی محسوب می شوند، به همین دلیل هنگامی که به باشگاه های بدنسازی مراجعه می کنید با آینه های تمام قد دور تا دور سالن یا رو به روی دستگاه ها مواجهه می شوید.

چیدمان تجهیزات باشگاهی

دستگاه ها و تجهیزات ورزشی باید به گونه ای در باشگاه قرار گیرند که افراد در حین کار با آن ها به یکدیگر برخورد ننمایند. چیدمان وسایل نکته ای مهم در طراحی سالن های ورزشی است و باید با نهایت دقت صورت گیرد. از طرفی فضای چنین مکانی باید مرتب و عاری از شلوغی و هرج و مرج باشد. ظاهر مرتب و آراسته باشگاه عاملی است که در نگاه اول توجه مراجعین را به خود جلب می کند.

طراحی اتاق رختکن

رختکن مکانی است که ورزشکاران در آنجا به تعویض لباس های خود قبل و بعد از تمرین می پردازند. این مکان باید از تهویه مناسب برخوردار باشد زیرا فضای آن معمولاً کوچک و دارای کمد است و در صورت عدم بهره مندی از هوای تازه و مطبوع منجر به نارضایتی مراجعین خواهد شد. همچنین سایز کمد باشگاه بدنسازی باید به اندازه ای باشد که افراد بتوانند وسایل خود را در آن جا داده و از امنیت آن مطمئن باشند.

در طراحی باشگاه بدنسازی به چه مواردی باید توجه شود؟

نورپردازی، کفپوش باشگاه، سیستم تهویه مناسب، آینه قدی، چیدمان تجهیزات باشگاه و طراحی رختکن

مهم ترین نکته ای که در نورپردازی باشگاه به آن توجه می شود، چیست؟

رعایت تعادل در پخش نور مصنوعی مهم ترین نکته ای است که در نورپردازی باشگاه به آن پرداخته می شود و مناسب ترین رنگ نور، سفید یا کرم است که هیچ آسیبی به چشم ها وارد نمی کند.

کفپوش باشگاه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

کفپوش باشگاه بدنسازی باید آنتی باکتریال بوده و از قابلیت شست و شو برخوردار باشد. نوع آن نیز متناسب با نوع ورزش انتخاب می شود. کفپوش گرانولی بهترین گزینه برای سالن هایی است که در آن ها تجهیزات سنگین بدنسازی قرار گرفته اند.

در طراحی رختکن باشگاه چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

این مکان باید از تهویه مناسب برخوردار باشد زیرا فضای آن معمولاً کوچک بوده و در صورت عدم بهره مندی از هوای تازه و مطبوع منجر به نارضایتی مراجعین خواهد شد. همچنین سایز کمد باشگاه بدنسازی باید به اندازه ای باشد که افراد بتوانند وسایل خود را در آن جا داده و از امنیت آن مطمئن باشند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 73

به "طراحی باشگاه بدنسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی باشگاه بدنسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید