معبد آرتمیس کجاست؟!

به گزارش اوج باور، معبد آرتمیس یکی از دیدنی های ازمیر و کوش آداسی است. بی شک هر کسی در زندگی خود برای یک بار هم که شده نام عجایب هفتگانه به گوشش خورده است. عجایبی که در هفت نقطه جهان قرار گرفته و از آن ها به عنوان شاهکار های معماری و هنر جهان یاد می گردد.

معبد آرتمیس کجاست؟!

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که امروزه عجایب هفتگانه به دو نوع عجایب باستانی و عجایب هفتگانه جدید تقسیم بندی می شوند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تا به سراغ یکی از عجایب هفتگانه قدیم رفته و معبد آرتمیس در افه سوس کوش آداسی را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید تا در رابطه با این معبد توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

برای رزرو آنلاین بهترین و ارزان ترین تورهای ازمیر روی تصویر زیر کلیک کنید:

معرفی معبد آرتمیس در افه سوس کوش آداسی

اگر بخواهیم نگاهی به معبد آرتمیس در افه سوس کوش آداسی انداخته و در رابطه با این مکان توضیحات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم باید گفت که این بنا یکی از عجایب هفتگانه به حساب می آمده که در فاصله بین منطقه ازمیر و افه سوس کوش آداسی واقع شده است.

این معبد را بر اساس آنالیز های اجرا شده اولین معبد ساخته شده از سنگ مرمر به حساب می آید. نکته جالبی که باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از سنگ مرمر به منظور طراحی و ساخت این بنا باعث شده بود تا در هنگام تابش آفتاب شاهد درخشش فوق العاده ای در معبد آرتمیس باشیم.

اگر بخواهیم در رابطه با تاریخچه این معبد توضیحاتی را به شما ارائه دهیم باید گفت که در واقع ساخت معبد آرتمیس به زمانی باز می گردد که منطقه افه سوس کوش آداسی جز امپراتوری عظیم یونان باستان بود.

خدایان یونان

یونانیان به خدایان مختلفی اعتقاد داشتند که یکی از این خدایان آرتمیس نام داشت. به منظور ستایش و پرستش این خدا شاهد ساخت معبدی به نام معبد آرتمیس در این منطقه بودیم که یکی از زیباترین و خاص ترین معابد دنیا به حساب می آید.

یکی از نکات جالب و بسیار مهمی که در رابطه با معبد آرتمیس باید بدانید این است که بر اساس حوادث تاریخی مختلف این محوطه به شکل چشمگیری تخریب شد و بخش های بسیار زیادی از آن نابود گشت.

همین مسئله باعث شد تا در طی سالیان سال این معبد به صورت کامل به فراموشی سپرده گردد و حتی در نهایت در 400 سال پیش از میلاد به صورت کامل این معبد تخریب گردد و تنها خرابه هایی از آن باقی بماند.

در سالیان اخیر شاهد کوشش های بسیار زیادی برای احیا و آشنا کردن مردم دنیا با معبد آرتمیس بودیم و همین مسئله باعث شد تا این معبد دوباره محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم پیدا نموده و از آن به عنوان یکی از عجایب هفتگانه دنیا یاد گردد.

ویژگی های مهم و منحصر به فرد معبد آرتمیس

اگر بخواهیم شما را بیشتر با معبد زیبا و خاص آرتمیس آشنا نموده و در رابطه با این مکان توضیحات جامع و کاملی را ارائه دهیم باید گفت که این معبد در طول تاریخ اولین معبدی است که در ساخت آن از سنگ های مرمر سفید استفاده شده که این مسئله باعث شده تا شاهد زیبایی و جلال و جبروت فوق العاده ای برای این مکان باشیم.

همچنین به منظور ساخت این معبد کوشش شده تا از تلفیق معماری یونانی و آسیایی استفاده گردد. همین موضوع باعث شده تا این مکان به نسبت سایر بناهای ساخته شده توسط یونانیان زیبایی بیشتری داشته و از آن به عنوان یکی از خاص ترین بناهای ساخته شده در امپراتوری یونان باستان یاد گردد.

به منظور آنالیز معماری این معبد ضروری است تا به چند نکته مهم توجه داشته باشید. در وهله اول در زمان ساخت این بنا شاهد 127 ستون در این مکان بودیم که ارتفاع هر یک از این ستون ها 20 متر بوده و زیبایی فوق العاده ای به این بنا می دادند.

برای این که بیشتر با اوج معماری و اهمیت ساخت این بنا آشنا شوید باید به این مسئله توجه داشته باشید که این مکان سالیان سال پیش از به وجود آمدن معماری به شکل نوین ساخته شد و در آن دوران ساخت 127 به ارتفاع 20 متر به هیچ عنوان کار آسانی نبود و همین مسئله باعث می گردد تا بتوان این بنا را یکی از عجایب هفتگانه دنیا نامید.

معرفی منطقه افه سوس

اگر بخواهیم شما را بیشتر با این بنا آشنا کنیم ضروری است تا به یک نکته بسیار مهم در رابطه با محل به وجود آمدن این سازه اشاره نمود. در واقع همان طور که می دانید معبد آرتمیس در منطقه افه سوس کوش آداسی واقع شده است و از آن جایی که این منطقه باتلاقی است، ساخت یک بنا و همچنین استفاده از وسایل حمل و نقل مرسوم در آن موقع نظیر گاری کار بسیار سختی بود.

چرا که ممکن بود در هنگام عبور دادن گاری ها از این منطقه به منظور حمل و نقل مصالح ساخت معبد، شاهد گیر کردن آن ها در گل و لای باشیم، اما یونانیان توانستند تا به بهترین شکل ممکن با استفاده از گاری اقدام به انتقال مصالح استفاده نموده و همچنین چالش باتلاقی بودن این منطقه را به بهترین شکل ممکن رفع نمایند.

نکته ای که باید بدانید این است که درون معبد شاهد نقاشی های زیبا و کلاسیکی بودیم که این نقاشی ها با نقره و طلا تزئین شده بودند و همچنین در این معبد تندیس های مختلفی از زنان جنگجوی آمازون وجود داشت.

تمامی این موارد در کنار هم باعث زیبایی فوق العاده معبد آرتمیس شده بود، اما متاسفانه همان طور که اشاره نمودیم، رفته رفته این بنا تخریب شد و امروزه تنها خرابه هایی از آن باقی مانده است.

بازدید از معبد زیبا آرتمیس

اگر قصد بازدید از معبد آرتمیس را دارید، ضروری است تا به کشور ترکیه سفر نموده و سفر خود را از ازمیر یا کوش آداسی شروع کنید.

نکته مهم این است که در هر دو این شهرها، اتوبوس و تاکسی های بسیار زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن خودتان را به معبد آرتمیس رسانده و از این بنای زیبا و خاص بازدید کنید. امروزه گردشگران و گردشگر های بسیار زیادی از سراسر دنیا به منظور بازدید از معبد آرتمیس به کشور ترکیه سفر نموده و از این بنا زیبا و خاص بازدید می نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 984

به "معبد آرتمیس کجاست؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبد آرتمیس کجاست؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید