پرهیز از ازدحام در مراکز واکسیناسیون، هنوز به انتهای موج چهارم نرسیدیم

به گزارش اوج باور، خبرنگاران/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان معتقد است که شمار مراجعات و بستری ها در بخش های کرونا گویای این است که هنوز به انتهای قطعی موج چهارم نرسیدیم.

پرهیز از ازدحام در مراکز واکسیناسیون، هنوز به انتهای موج چهارم نرسیدیم

دکتر نوید دانایی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اگرچه فرایند ابتلا و فوتی ها کاملا نزولی است اما همچنان با قاطعیت نمی توان گفت که به انتها موج چهارک کووید19 در مناطق تحت پوشش این دانشگاه رسیدیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 100 بیمار کرونایی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بستری هستند ادامه داد: تنها در 72 ساعت گذشته 49 مبتلای قطعی جدید در شهرستان های شش گانه تحت پوشش علوم پزشکی سمنان شناسایی شدند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس با ابراز نگرانی از کاهش توجه به پروتکل های بهداشتی اضافه نمود: متاسفانه بخشی از مردم به هوای اینکه موج چهارم کرونا فروکش نموده، رعایت پروتکل های بهداشتی را کنار گذاشته و شاهد شکل گیری تجمعاتی در سطح شهرها هستیم.

وی بر لزوم رعایت پروتکل ها و حفظ فاصله گذاری اجتماعی تاکید و اعلام نمود: مردم باید بدانند اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت ننمایند ممکن است در آینده با موج ها و سویه های دیگری از این همه گیری روبرو شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پاسخ به پرسشی در مورد واکسیناسیون کرونا در مناطق تحت پوشش علوم پزشکی سمنان از سرعت مناسب واکسیناسیون در شهرستان های شش گانه تحت پوشش ابراز رضایت کرد و گفت: در حال حاضر کار واکسیناسیون گروه سنی 70 تا 75 ساله ها شروع شده است.

دکتر دانایی با اشاره به چگونگی ثبت نام برای تزریق واکسن برای این گروه هدف اضافه نمود: این گروه سنی باید به سامانه سلامت مراجعه و ثبت نام نمایند.

وی با بیان اینکه نوبت دهی به وسیله همین سامانه انجام می گردد افزود: ثبت نام نمایندگان بعد از نوبت دهی باید منتظر بمانند تا پیامک تزریق واکسن را دریافت و بعد برای تزریق به مراکز مشخص شده دانشگاه مراجعه نمایند.

وی ضمن برحذر داشتن عموم شهفرایندان از هرگونه ازدحام برای واکسیناسیون گفت: نوبت دهی و ثبت نام به وسیله سامانه انجام می گردد و نیازی به ازدحام و حضور در محل نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1010

به "پرهیز از ازدحام در مراکز واکسیناسیون، هنوز به انتهای موج چهارم نرسیدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرهیز از ازدحام در مراکز واکسیناسیون، هنوز به انتهای موج چهارم نرسیدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید