پشت پرده رفتار جنجالی کاپیتان استقلال؛ وریا غفوری فسخ می کند؟

به گزارش اوج باور، کاپیتان استقلال بازی مقابل نساجی را به انتها نرساند و بعد از اینکه بازوبند کاپیتانی را تحویل داد، مستقیم به خانه رفت، اما دلیل این رفتار چه بود؟

پشت پرده رفتار جنجالی کاپیتان استقلال؛ وریا غفوری فسخ می کند؟

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، تقابل بین استقلال و نساجی در هفته چهاردهم لیگ برتر زمان وقوع یک اتفاق پیش بینی نشده بود: عصبانیت دیده نشده از وریا غفوری. کاپیتان آبی پوشان که به صراحت کلام و بیان واقعیات بدون سانسور شهرت دارد در بازی خانگی هفته چهاردهم برابر نساجی وقتی با خطا بازیکن حریف را در جریان نیمه دوم متوقف کرد، به دلیل اعتراض به داور، کارت زرد دریافت کرد و تصاویر تلویزیونی نشان می داد به موضوعی اعتراض دارد.

مرور صحبت های غفوری در تصاویر ضبط شده نشان داد که او از کادرفنی درخواست کرده تا تعویضش کنند. چند دقیقه بعد از خطا روی بازیکنان نساجی، غفوری با احمد موسوی تعویض شد؛ او بازوبند کاپیتانی را به بازیکنان تحویل داد؛ توپ کنار زمین را به سکو ها کوبید و با کنار زدن تابلو های تبلیغاتی راهی رختکن شد!

از بازیکنی که عصبانیت او در خارج از زمین در اعتراض به مسائل آگاه بودیم بعید بود که چنین واکنشی پس از یک تعویض داشته باشد؛ همین مساله موجب شد که سوال پیش بیاید چرا غفوری به این اندازه عصبانی بود؟ فکری در سرانجام مسابقه توضیح داد که غفوری به این جهت که در جریان بازی توپ کمی به او می رسد ناراضی بود و همین سبب شد که درخواست تعویض داشته باشد؛ این موضوع شاید تاثیرگذار باشد، اما تمام ماجرا نیست.

داستان چه بود؟

مساله اصلی این است که وریا غفوری هیچ مسئله ای برای فسخ قرارداد با استقلال ندارد و اگر او از شرایط بازی کردن ناراضی بود حتی می توانست مقابل نساجی هم اردوی تیمش را همراهی نکند؛ بله این کاملا صحت دارد. ماجرا از این قرار بوده که وریا غفوری از 4 سال پیش طلب دارد و او طی حضور اسماعیل خلیل زاده، احمد سعادتمند، علی فتح الله زاده و مدیران دیگر تا به امروز نتوانسته آن را دریافت کند.

غفوری به همین دلیل برای وصول مطالباتش نامه ای به باشگاه زده و اعلام نمود باید طلب او طی 10 روز پرداخت شود وگرنه می تواند با شکایت رسمی برای دریافت آن اقدام کند. وکیل او در نامه رسمی به باشگاه، هیات مدیره و مدیرعامل اعلام نمود در صورتیکه طی مدت زمان مشخص شده پول پرداخت نشود قرارداد این بازیکن به صورت یکطرفه فسخ می شود!

با وجود این نامه، باشگاه اقدام او را به هر ترتیب جدی تلقی نکرد و هیچ واکنشی به آن نشان نداده که این مساله عصبانیت او را افزایش داده است. غفوری بر همین اساس می توانسته در بازی مقابل نساجی مازندران حضور پیدا نکند چرا که ضرب العجل او پیش از این مسابقه به سرانجام رسیده بود، اما بازی کرد و مسئله ای نداشت ما اتفاقات مربوط به خودش و شرایط تیم منجر به این شد که عصبانیتش فوران کند.

باشگاه چرا هیچ اقدامی نکرد؟

سوال اینجاست که باشگاه چرا به این موضوع بی تفاوت بوده و نامه رسمی وریا غفوری بی جواب مانده در صورتی که آن ها همین چند هفته پیش نامه ای مشابه که هروویه میلیچ ارسال کرده بود را بی جواب نگذاشتند! دلیل این اندازه خشم و عصبانیت مسلما به یک بازی خلاصه نمی شود. عدم توجه به درخواست رسمی کاپیتان ملی پوش نشان می دهد ریشه اصلی رفتار شب گذشته او با نوع برخورد مدیران و اعضای هیئت مدیره باشگاه ارتباط دارد. با توجه به نوع رفتار مدیران با کاپیتان خود در این دو سال، اگر مقداری ریشه ای تر نگاه کنیم اینطور به نظر می رسد که وریا گزینه مناسبی مدیران برای کاپیتانی نیست، زیرا کم کاست مدیریتی و پشتیبانی را تاب نمی آورد شاید زبان سرخ و صریح وریا به مذاق مدیران خوش نیامده که در بحث پرداخت مطالبات این بازیکن به خوبی نمود پیدا کرده است.

وقتی تیم محمود فکری در بازی دربی به تساوی مقابل پرسپولیس رسید، اولین بازیکنی که از نحوه پرداختی باشگاه به بازیکنان پرده برداشت، وریا غفوری بود. او خطاب به مدیران باشگاه اعلام نمود که با انجام دقیق وظایفشان باید مطالبات بازیکنان را به صورت منظم پرداخت کنند تا شاگردان محمود فکری از این نظر مسئله ای نداشته باشند: این مساله واقعا فاجعه است. دیگر بحث دشمن خارجی نیست و مسوولان باید چاره ای بیندیشند، زیرا در حال خفه شدن هستیم. من تا حالا در هیچ تیمی چنین مدیرانی ندیدم که بخواهند چنین پرداختی داشته باشند. هنوز یک سری از بازیکنان از مطالبات پارسال و دو سال قبل، پول طلب دارند و این فصل هم فکر می کنم تنها تیمی هستیم که 10 درصد گرفته ایم. قبل از بازی با گل گهر وعده می دهند که بعد از داربی پرداختی داریم و خوشحال مان می کنند، اما بعد از آن درصدی را گفتند که من خجالت کشیدم به بازیکنان بگویم.

شواهد نشان می دهد به غیر از این موضوع هیچ دلیل وجود ندارد، وریا تنها بازیکن استقلال باشد که هنوز از نزدیک 5 سال قبل مطالبات معوقه دارد. رفتار عجیب از سوی باشگاه شائباتی را به دنبال دارد که گویا تسویه حسابی در کار است، زیرا تمامی بازیکنان تیم حتی از پارسال طلبی ندارند، اما کاپیتان آبی ها هنوز پیگیر مطالبات سال های قبل خود از مدیران است. باید دید با ادامه این رویه که مدیران پیش گرفته اند غفوری در استقلال ماندنی است یا خیر.

ایلنا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 817

به "پشت پرده رفتار جنجالی کاپیتان استقلال؛ وریا غفوری فسخ می کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت پرده رفتار جنجالی کاپیتان استقلال؛ وریا غفوری فسخ می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید