پیشنهاد بازیگر سعودی؛ به جای آزمایش دارو روی موش ها، از زندانیان استفاده گردد

به گزارش اوج باور، پیشنهاد بازیگر عربستانی برای استفاده از زندانیان بخصوص زندانیان امنیتی به عنوان موش آزمایشگاهی برای تست داروهای جدید با موجی از اعتراض کاربران عرب روبه رو شد.

پیشنهاد بازیگر سعودی؛ به جای آزمایش دارو روی موش ها، از زندانیان استفاده گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مرام عبدالعزیز بازیگر عربستانی مقیم بحرین با انتشار توییتی درباره استفاده از زندانیان برای آزمایش داروی کرونا موجی از خشم و مخالفت در میان کاربران عرب به راه انداخت.

وی در توییت خود نوشت: اگر دست من بود تنها به زندانی کردن بازداشت شدگان بویژه کسانی که به خاطر مسایل امنیتی بازداشت می شوند یا محروم کردن آنها از آب و غذا کفایت نمی کردم. می توان به عنوان مجازات از آنها برای آزمایش داروهای جدید استفاده کرد حتی اگر به نتایج تضمین شده نرسد، تا کشور از آن استفاده کند. این بهتر از آزمایش بر روی موش ها یا میمون هایی است که به ما آزاری نرسانده اند.

پس از این توییت بسیاری از کاربران عرب به این بازیگر حمله و خاطرنشان کردند، او حق ندارد درباره انسان های دیگر اینچنین نظر بدهد.

دو کاربر به نام محمد منیع و mohammmed slil خطاب به وی گفته اند: خدا رو شکر که دست تو نیست؛ خدا تو رو راهنمایی کنه...

کاربر دیگری به نام نصر الحسینی نوشت: زندانی با هر اتهامی که زندانی شده باشد بر اساس قوانین معمول در کشورش محاکمه خواهد شد و امانتی نزد طرف های مربوطه است. زندانی، موش آزمایشگاهی نیست. تو را به استعفار زیاد، صدقه و کشیدن دست بر سر یتیمان نصیحت می کنم زیرا قلب را نازک می نماید. خداوند ما را از آنچه تو به آن مبتلا هستی، دور نگه دارد و حالت را خوب کند.

کاربری هم خطاب به وی نوشته: خدا تو را شفا دهد.

فردی به نام سعید الشحی هم گفته: کرامت انسان با قانون حفظ شده، دولت نهادهای خودش را دارد و هر کسی علیه دولت مرتکب خطا گردد محاکمه قانونی خواهد شد.... به گمانم شما انسانیت فطری نداری و هر زندانی می تواند نزد دادستانی از شما شکایت کند.

کاربری به نام راضی البلوی نوشته: اگر دست من بود حرف تو را درباره تفاله های هنر پَست اجرا می کردم که فایده ای برای کشور نداشته اند.

مرام عبدالعزیز در پاسخ به صدها توییت اعتراضی کاربران عرب، در ویدئویی تازه گفت که منظور او شرط داوطلبانه بودن این موضوع بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شرط انجام آزمایش داروها این است که فرد داوطلب و سالم باشد، اگر زندانی در مسایلی مانند مسایل امنیتی وجود داشته باشد و تعیین نیست کی آزاد می گردد این امکان وجود دارد که از او پرسیده گردد آیا حاضر است داوطلب آزمایش دارو گردد و او اگر بخواهد می تواند پای برگه را داوطلبانه امضا کند تا هم از محکومیت او کم گردد و هم برای کشور مفید باشد.

مرام در توییتی هم نوشت، خودش مدتهاست در زمینه اهدای سلول های بنیادین پیشقدم شده و وصیت نموده پس از مرگ، اعضایش را اهدا نمایند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 283

به "پیشنهاد بازیگر سعودی؛ به جای آزمایش دارو روی موش ها، از زندانیان استفاده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد بازیگر سعودی؛ به جای آزمایش دارو روی موش ها، از زندانیان استفاده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید