پیش بینی بورس هفته اول خرداد ، سهم های کوچک راستا بازار را عوض می کنند

به گزارش اوج باور، به گزارش تجارت نیوز، هفته گذشته دامنه نوسان متقارن شد و به حالت قبلی خود و مثبت و منفی پنج درصد برگشت. همچنین 50 میلیارد تومان از سمت بانک مرکزی به بازار سرمایه تزریق شد تا مقداری مساله صف های فروش قفل شده در بازار حل شود اما تمام این تصمیمات به جایی نرسید و بازار با روندی منفی به کار خود پایان داد.

پیش بینی بورس هفته اول خرداد ، سهم های کوچک راستا بازار را عوض می کنند

حسین مریدسادات، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگاران گفت: بازار نیاز به نقدینگی دارد و اگر چند روز متوالی ارزش معاملات به بالای 10 هزار میلیارد تومان برسد امکان بازگشت سرمایه از سمت مردم به بازار را خواهیم داشت. دلیل آن هم این است که بازار رمزارزها دچار ریزش شده و مردم از این بازار هم ناامید شدند.

وی اضافه نمود:بازار سهم های کوچک را به حال خودشان رها کرده و تا زمانی که صف های فروش 400 نماد کوچک بازار جمع نشود و به حالت عادی برنگردند امکان اصلاح بازار شکل نمی گیرد. این در حالی است که ارزش معاملات بازار از 27 هزار میلیارد به 2500 میلیارد رسیده و این اتفاق نشان می دهدکه قدرت خریدار نسبت به فروشنده کم شده است.

وی درباره فرایند منفی نمادهای شاخص ساز گفت: سهم هایی مانند شاخص سازان که حجم نمی خورند 20 تا 30 درصد افت را ثبت می کنند و ضرر گسترده و زیادی را متوجه سرمایه سهامدار نمی کنند. اما در حال حاضر به لحاظ روانی و به دلیل جو نابسامان بازار، سهامدار نسبت به ضرر کوچک هم واکنش نشان می دهد.

این کارشناس بازار سرمایه درباره فرایند بازار هفته آینده گفت: هفته آینده هم اگر مسائل بازار حل نشود به همین شکل منفی خواهد بود. در بازارهای جهانی کامودیتی ها الان از شرایط خوبی به لحاظ قیمتی برخوردارند و 40 درصد صنایع بازار سرمایه هم کامودیتی محور است اما به خاطر مسائل بنیادی حل نشده امکان رشد را از دست داده اند.

اخبار مرتبط با پیش بینی بورس را هر روز ساعت 17 در صفحه پیش بینی بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1088

به "پیش بینی بورس هفته اول خرداد ، سهم های کوچک راستا بازار را عوض می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بورس هفته اول خرداد ، سهم های کوچک راستا بازار را عوض می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید