چند درصد بچه ها و نوجوانان ایرانی در مقابل کرونا واکسینه شده اند؟

به گزارش اوج باور، معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت با اعلام اینکه در روزهای آینده دُز سوم کرونا شامل همه گروه های سنی نیز خواهد شد، درباره اندازه واکسیناسیون بچه ها و نوجوانان شرح داد.

چند درصد بچه ها و نوجوانان ایرانی در مقابل کرونا واکسینه شده اند؟

به گزارش شبکه رادیویی ایران، شهنام عرشی، معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت در برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران به شرایط واکسیناسیون در کشور پرداخت و گفت: وزارت بهداشت از دو هفته پیش دُز سوم واکسیناسیون را برای افراد بالای 60 سال و بیماران با سیستم ایمنی ضعیف شروع نموده است.

وی در ادامه با بیان اینکه افرادی که دو دُز واکسن سینوفارم یا برکت را دریافت نموده اند پس از گذشت چهار ماه از تزریق دُز دوم، دُز سوم را دریافت خواهند کرد، گفت: در روزهای آینده دُز سوم کرونا شامل همه گروه های سنی خواهد شد.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که دُز سوم برای کسانی که واکسن آسترازنکا دریافت نموده اند به چه صورت خواهد بود، اضافه کرد: کسانی که این نوع واکسن را تزریق نموده اند، پس از گذشت 6 ماه از دُز دوم؛ دُز سوم را دریافت خواهند کرد.

شهنام عرشی در بخش دیگر درباره شرایط واکسیناسیون گروه سنی کودک و نوجوان نیز گفت: بیش از 85 درصد از گروه سنی بالای 12 سال هم اکنون دُز اول را دریافت نموده اند با این سرعت انتظار می رود اکثریت آنها واکسینه شوند.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت یادآور شد: اکنون 52 درصد از مردم دُز دوم واکسن کرونا را دریافت نموده اند، برای رسیدن به ایمنی مناسب ضروری است این مقدار و درصد جهش بیشتری پیدا کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1243

به "چند درصد بچه ها و نوجوانان ایرانی در مقابل کرونا واکسینه شده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند درصد بچه ها و نوجوانان ایرانی در مقابل کرونا واکسینه شده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید