چگونه برترین پرده را برای اتاق خواب انتخاب کنیم؟

به گزارش اوج باور، یک اتاق خواب یا هر اتاق دیگری که پنجره دارد، بدون پرده ناتمام به نظر می رسد. فارغ از حفظ حریم شخصی، وجود پرده به پنجره ها و در نهایت فضای اتاق، حس و حال متفاوتی می بخشد. اما انتخاب پرده مناسب بسیار اهمیت دارد و ممکن است کار ساده ای به نظر نرسد. با انتخاب پرده اشتباه، فضای اتاق شما ممکن است بسیار تاریک و دلگیر به نظر برسد یا حس خوشایندی را در فضا جریان ندهد. در ادامه این مطلب از خبرنگاران مگ همراه ما باشید، به شما خواهیم گفت که چطور می توانید برترین و مناسب ترین پرده را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید.

چگونه برترین پرده را برای اتاق خواب انتخاب کنیم؟

نحوه انتخاب پرده برای اتاق خواب

در انتخاب پرده برای اتاق خواب خود باید به موارد زیر توجه کنید.

حفظ حریم خصوصی

قبل از هر چیز، مطمئن شوید که پرده شما حریم خصوصی شما را به خطر نمی اندازد. پرده های باکیفیت باید اتاق شما را روشن نگه دارند و در عین حال بتوانند حریم خصوصی خوبی را برای فضای شما فراهم نمایند. بنابراین اگر حفظ حریم خصوصی از اولویت های شما برای انتخاب پرده است، باید پرده های نسبتا ضخیمی را انتخاب کنید که در عین حالی که حریم شخصی شما را به خوبی حفظ می نمایند، فضای اتاق را دل گیر و تاریک جلوه ندهند.

پارچه

اگر پارچه پرده خیلی سنگین باشد، ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند و بعلاوه اگر خیلی سبک باشد، به راحتی نمی افتد. به همین علت باید به این موضوع توجه داشته باشید.

نحوه شست وشو

هر پرده ای ممکن است سبک شست وشوی متفاوتی داشته باشد. به همین علت باید سبک شست و شوی پرده خود را بشناسید. بعضی از پارچه ها را فقط باید با دست شست، بعضی دیگر با ماشین لباس شویی و بعضی دیگر فقط باید خشک شویی شوند. بنابراین باید به این ویژگی نیز توجه داشته باشید.

برترین رنگ برای پرده اتاق خواب چیست؟

وقتی صحبت از رنگ پرده به میان می آید، بحث های زیادی وجود دارد. به خصوص که رنگ، یکی از مهم ترین ویژگی های هر پرده ای است. مناسب ترین رنگ برای پرده شما بستگی به محیط اتاق خواب شما دارد. برای داشتن ظاهری دکوراتیو و منسج تر، رنگ های موجود در اتاق خواب خود را با پرده خود هماهنگ کنید.

اگر دیوارها، ملافه ها یا سایر اشیاء اطراف اتاق شما رنگی زنده دارند، بهتر است پرده ای با رنگ خنثی انتخاب کنید. شرایط برعکس نیز صادق است. اگر دیوارها و اشیاء اتاق شما سایه خنثی دارند، یک پرده با رنگ روشن نصب کنید. اگر اتاق شما دارای رنگ های ترکیبی مانند سفید، خاکستری یا قهوه ای است، رنگی را انتخاب کنید که همه آن ها را خلاصه کند؛ مانند رنگ بژ. پرده های سفید اغلب با رنگ های سرد و گرم دیوار هماهنگ می شوند. اگر پرده راه راه و رنگی را ترجیح می دهید، مطمئن شوید که حداقل یک رنگ در راه راه ها با دیوارها مطابقت دارد. دیوارهای عاجی یا سفید با پس زمینه ای به رنگ عاجی یا سفید، به خوبی ست می شوند.

چگونه رنگ پرده را انتخاب کنم؟

با تجسم اینکه چگونه می خواهید پرده هایتان با چیدمان اتاقتان تلفیق گردد، آغاز کنید. این کار به شما یاری می نماید تا درک بهتری از نحوه دستیابی به یک چیدمان مناسب داشته باشید. یک راه مطمئن برای انتخاب رنگ پرده، توجه به رنگ دیوار است. از یک سایه تیره تر از رنگ دیوار، به عنوان رنگ پرده خود بهره ببرید.

آیا ترجیح می دهید که قبل از هر چیز دیگری، ابتدا به پوشش پنجره های شما در اتاق توجه گردد؟ اگر چنین است، پرده ای را انتخاب کنید که کنتراست بالایی با دیوارهای مجاور دارد. به عنوان مثال، اگر دیوارهای شما آبی است، پرده ای با پایه زرد انتخاب کنید. از آن جایی که پرده زرد از محیط اطراف خود متمایز است، به طور اتوماتیک به مرکز توجه و نقطه کانونی تبدیل می گردد.

ارتفاع پرده اتاق باید چقدر باشد؟

ارتفاع پرده کاملا بستگی به نوع پنجره شما دارد. در ابتدا، میله پرده خود را کمی بالاتر از پنجره نصب کنید. انجام این کار چشم را به سمت بالا می کشد و موجب می گردد که سقف به نظر بلندتر برسد. اگر برای پنجره تراس قصد انتخاب پرده را دارید، بهتر است پرده ای را انتخاب کنید که روی زمین قرار بگیرد. این نوع پرده برای اتاق خواب های مستر یا اتاق های دیگر بدون حیوان خانگی یا کودک، ایدئال ترین گزینه هستند. برای پنجره های کوتاه تر بهتر است ارتفاع پرده تنها کمی، حدود 10 سانتی متر پایین تر از جایی که لبه پنجره وجود دارد، ادامه داشته باشد.

برترین جنس پارچه برای پرده اتاق خواب چیست؟

پارچه های مناسب پرده، در تنوع بسیار بالایی در بازار موجود هستند و شما با شناخت آن ها می توانید مناسب ترین گزینه را برای اتاق خود انتخاب کنید. در ادامه به معرفی تعدادی از محبوب ترین جنس های پارچه پرده ای می پردازیم.

پارچه مخملی

این پارچه ضخیم و سنگین برای ایجاد عایق در اتاق های سرد گزینه مناسبی است و از طرفی، به اتاق خواب جلوه ای باشکوه و مجلل می بخشد. یکی از معایب آن این است که گرد و غبار و کثیفی را بیشتر از پارچه های دیگر به خود می گیرد که البته با جاروبرقی کشیدن به راحتی پاک می شوند.

پارچه ابریشمی

پرده های ابریشمی ظاهری ظریف دارند که جلوه رمانتیک و رویایی به هر اتاقی می بخشند. آن ها طبیعتی سخت و به طرز شگفت انگیزی بادوام دارند. ابریشم مصنوعی نسبتا ارزان تر از ابریشم طبیعی است.

پارچه کتان

پرده های کتانی سبک، بادوام و زیست تخریب پذیر هستند. این پارچه برای اتاق خواب هایی به سبک سنتی و مدرن، هردو مناسب است. پرده های کتانی به میزان پارچه های مخملی سنگین نیستند، ارزان هستند و نگهداری از آن ها آسان است.

پارچه پلی استر

پلی استر یک پارچه طبیعی مقاوم و بسیار بادوام است و به سرعت در برابر نور خورشید تغییر رنگ نمی دهد. اگر برای اولین بار است که پرده می خرید، شاید پارچه پلی استر برترین گزینه برای شما باشد. این پارچه کش دار و چروک نمی گردد و ارزان است.

کلام آخر

هنگام انتخاب پرده مناسب برای اتاق خواب خود، نحوه چیدمان و حس و حال کلی اتاق خود را در نظر داشته باشید. آیا دوست دارید پرده اتاق شما به عنوان نقطه کانونی عمل کند یا تنها به عنوان یک پس زمینه؟ اگر به نکاتی که پیش از این گفته شد توجه کنید، قطعا انتخاب صحیحی خواهید داشت که جلوه اتاق خوابتان را چندین برابر زیباتر کند.

منبع: homedecorbliss

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1381

به "چگونه برترین پرده را برای اتاق خواب انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه برترین پرده را برای اتاق خواب انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید