آشتیانی: هیئت مدیره ای که برای برکناری مدیرعامل اجازه بگیرد، یعنی نقشی نداشته است، صحبت های معاونان و مشاوران سابق استقلال وجاهت ندارد

به گزارش اوج باور، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: اینکه از وزارت ورزش برای برکناری مدیرعامل استقلال اجازه بگیرند، نشان می دهد هیئت مدیره نقشی در باشگاه نداشته و فقط روی کاغذ هیئت مدیره است.

آشتیانی: هیئت مدیره ای که برای برکناری مدیرعامل اجازه بگیرد، یعنی نقشی نداشته است، صحبت های معاونان و مشاوران سابق استقلال وجاهت ندارد

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره اظهارات برخی از مسئولان پیشین باشگاه استقلال که پس از جدایی دست به افشاگری می زنند، گفت: باشگاه هیئت مدیره و مدیرعامل دارد و بقیه افرادی که اظهارنظر می کنند، صحبت های شان غیرمرتبط است و مسئولانه نیست. اینکه کسی به نام مشاور سابق حرف هایی بزند، درست نیست. از این دست مشاورها که بعدها خواستند مطرح شوند، زیاد بوده است و حرف های بی مورد زده اند. اگر احیانا حرف شان درست بوده باشد، در حد آنها نیست چنین صحبت هایی را مطرح کنند. مشاور چه چیزی می خواهد بگوید؟ مگر مشاور کار اجرایی داشته است که حرف می زند؟ برخی ها آموخته اند حرف هایی بزنند که عوام پسند باشد تا اینکه بحث کارشناسی مطرح کنند. عمده حرف های شان هم تناقض دارد.

وی افزود: من نه قصد دفاع از احمد مددی، مدیرعامل استقلال را دارم نه هیئت مدیره، اما افراد باید حرف و سخن شان را در چارچوب مسئولیت خودشان بزنند. اگر هیئت مدیره مطلبی در نظر داشته است و به این نتیجه برسند که مدیرعامل از تصمیمات هیئت مدیره تمکین نمی کند، می توانند اقدامات لازم را انجام دهند. تمکین نکردن مدیرعامل ارتباطی به وزیر ورزش و جوانان ندارد. اگر قانون تجارت رعایت شود، انتخاب مدیرعامل و عزل او هم برعهده هیئت مدیره است. اینکه از وزارت ورزش برای برکناری مدیرعامل اجازه بگیرند، قابل توجه است. این موضوع نشان می دهد هیئت مدیره نقشی در باشگاه نداشته و فقط روی کاغذ هیئت مدیره است.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال یادآور شد: اگر هیئت مدیره باشگاه واقعی بوده و ثبت شرکت ها اجرا شده باشد، اعضای هیئت مدیره می توانستند پس از اولین و دومین تذکر به مدیرعامل، در سومین مرتبه او را برکنار کنند. این تصمیم، حق قانونی هیئت مدیره است. اینکه بگویند وزیر ورزش اجازه برکناری مدیرعامل را نداده است، عملکرد هیئت مدیره را زیر سؤال می برد و نشان می دهد آنها کاره ای نبوده اند و اختیار نداشته اند. اگر مدیرعامل به مصوبات و گفت وگوهای اجرا شده در جلسات توجهی نکند، به جهت احترام می توانند به رئیس مجمع بگویند که می خواهیم مدیرعامل را عزل کنیم. اینکه رئیس مجمع مخالف برکناری مدیرعامل باشد، از آن موضوعات حساس برانگیز است. وزیر ورزش می تواند مجمع فوق العاده برگزار کرده و کل هیئت مدیره را برکنار کند و افراد جدیدی بگذارد و از آنها بخواهد مدیرعامل انتخاب کنند، اما اجازه گرفتن از وزیر جای بحث و تأمل دارد.

آشتیانی با اشاره به بحث دخالت وزارت ورزش در امور باشگاه های استقلال و پرسپولیس گفت: همواره قائل به این بودم وزارت ورزش در ارتباط استقلال و پرسپولیس باید دخالت داشته باشد، اما به گونه ای نباشد قدرت تصمیم گیری مدیریت باشگاه را سلب کند. در گذشته می دیدیم معاونان وزارت ورزش تأکید می کردند که وزارت دخالتی در امور استقلال و پرسپولیس ندارد. این حرف غیرمنطقی است و باید حق دخالت داشته باشند، اما نباید خللی در تصمیم گیری مدیریت ایجاد کنند. در قانون تجارت هیئت مدیره است که عزل و نصب می کند، اما برای احترام به رئیس مجمع می توانند بگویند که می خواهیم مدیرعامل را به این دلایل عزل کنیم.

وی ادامه داد: دلیل اوضاع به هم ریخته در باشگاه استقلال در عدم تجانس در انتخاب افراد است، یعنی افراد به درستی برای هیئت مدیره انتخاب نشده اند. برخی افراد به دلیل عدم تجانس منفعل می شوند یا صاحب نظر نیستند یا اگر صاحب نظر هستند دیگران او را درک نمی کنند. افراد باید در حوزه باشگاه آگاهی داشته باشند. انتقاد به دولت یازدهم و دوازدهم برای هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس عدم تجانس در انتخاب آنها بوده است. همین مسئله باعث شد افراد در هیئت مدیره دائم در حال تغییر باشند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در خصوص اظهارات برخی معاونان پیشین این باشگاه برای دخالت در امور نقل وانتقالات استقلال گفت: در زمان مدیریت خودمان در استقلال، ساختار معاونان و قائم مقام ها را برچیدیدم و مجموعه را کمیته ای کردیم. برخی ها رئیس کمیته بودند که در میان آنها برخی ها تمام وقت بوده و برخی پاره وقت بودند. باشگاه استقلال را با 18 نفر اداره می کردیم، اما امروز بالغ بر 80 نفر در استقلال و پرسپولیس نیرو هستند. اینها را چه کسی آورده است؟ چه کار جدیدی در این دو باشگاه شکل گرفته که این همه پرسنل اضافه شده است؟ معاونان هر کدام و ساز و کار خودشان را تعریف می کنند. هر مدیرعامل و معاونی اقوامش را آورده و استخدام کرده است.

آشتیانی با اشاره به صحبت هایی که برخی از معاونان سابق باشگاه برای محبوبیت خود انجام می دهند، شرح داد: اینجا باید به رسانه ها انتقاد کرد که به حرف های این افراد توجه می کنند، افرادی که وجاهتی ندارند. هر کسی تا زمانی که مسئولیت دارد، باید حرف بزند، آن هم نه در رسانه ها بلکه در جلسات. اگر هیئت مدیره نمی تواند کار کند، بگوید شما را به خیر و ما را به سلامت و برود. اینکه مدیری بخواهد افشاگری کند و بگوید آن فرد چه گفت و آن یکی چه چیزی، معنا و مفهومی نداشته است و جز خسارت زدن به باشگاه معنای دیگری ندارد.

وی در پایان گفت: بار دیکر تأکید می کنم نه دفاعی از مدیرعامل می کنم، نه هیئت مدیره، اما هر کسی در جای خودش باید حرف بزند. بنده همواره نقدهایی به عملکرد وزارت ورزش داشتم اما نباید از دایره انصاف هم دور شویم. مطالبی که بنده اشاره کردم دلالت بر دفاع از فرد و گروه خاصی هم نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1061

به "آشتیانی: هیئت مدیره ای که برای برکناری مدیرعامل اجازه بگیرد، یعنی نقشی نداشته است، صحبت های معاونان و مشاوران سابق استقلال وجاهت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشتیانی: هیئت مدیره ای که برای برکناری مدیرعامل اجازه بگیرد، یعنی نقشی نداشته است، صحبت های معاونان و مشاوران سابق استقلال وجاهت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید