ابلاغ آیین نامه های مصوب حوزه خدمات آموزشی در سال 1400 خبرنگاران

به گزارش اوج باور، رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: آئین نامه های مصوب خدمات آموزشی در سال 1400 ابلاغ شد.

ابلاغ آیین نامه های مصوب حوزه خدمات آموزشی در سال 1400 خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مجتبی صدیقی در گزارش کوتاهی به فعالیت بخش های مختلف سازمان امور دانشجویان در سال گذشته پرداخت و گفت: بخش فناوری اطلاعات نقش مهمی در موفقیت های این سازمان در ارائه خدمات و رضایت ارباب رجوع در سال 99 دارد و پشتیبانی از سامانه های آنلاین و برگزاری نشست های مجازی متعدد مختلف هم اندیشی و آموزشی حاصل تلاش همکاران ما در بخش فناوری اطلاعات بود.

وی اضافه کرد: در بخش بورس و اعزام به خارج سال متفاوتی را پشت سر گذاشتیم و تمرکز فعالیت های این اداره کل بر فرصت های تحقیقاتی داخلی، اعزام با هزینه شخصی و سامان دهی مؤسسات اعزام دانشجو بود.

رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص عملکرد اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی گفت: جذب دانشجوی بین المللی که از سال های گذشته آغاز شده بود هم اکنون در دانشگاه ها نهادینه شده است و جهت با سرعت بیشتری به جلو می رود به صورتی که تعداد دانشجویان بین المللی در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد زیادی دارد و به بیش از 57 هزار نفر افزایش یافته است.

وی در خصوص عملکرد حوزه تربیت بدنی گفت: اداره کل تربیت بدنی در زمینه تقویت زیر ساخت ها و فضای ورزشی دانشگاه ها، به طور ویژه عمل نموده و از بخش های فعال وزارت علوم بوده است.

صدیقی، فعالیت مدیریت و کارکنان دفتر مشاوره و سلامت سازمان و همکاران مراکز مشاوره در دانشگاه ها را قابل توجه توصیف کرد و گفت: فعالیت مراکز مشاوره در ایام کرونا نه تنها تعطیل نشد بلکه چند برابر شد و خدمات مشاوره ای بیشتری به دانشجویان ارائه شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تجلیل از فعالیت جدید اداره کل امور دانش آموختگان در صدور گواهی اصالت مدرک تحصیلی با کیو آرکد (کد صحت) گفت: این اداره کل در استفاده از سامانه سجاد و ارائه خدمات غیر حضوری پیشگام بوده است.

صدیقی با اشاره به فعالیت های متنوع و متعدد اداره کل امور دانشجویان داخل گفت: همکاران ما در این بخش نیز در بهره گیری از سامانه سجاد و الکترونیکی کردن فعالیت ها پیشگام بودند و پاسخگویی به در خواست های دانشجویان در بخش های انتقال و میهمانی، کمیسیون موارد خاص، شورای مرکزی انضباطی، لغو تعهد آموزش رایگان و تأیید مدارک تحصیلی، با سرعت و دقت پیگیری شده و مراجعات حضوری به این اداره کل کاهش چشمگیری داشت.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: تحقق مأموریت های اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر برای سازمان بسیار حائز اهمیت است و در سال 1399 تلاش شد با اصلاح آئین نامه و بخشنامه ها امکان ارائه خدمات بهتری در این حوزه فراهم شود که در سال 1400 با ابلاغ آئین نامه های مصوب به ویژه در بخش خدمات آموزشی این هدف تحقق خواهد یافت.

وی دفتر حقوقی سازمان امور دانشجویان را از بخش هایی نام برد که کاملاً مطابق با قوانین و در یک بستر تعریف شده فعالیت می کند و مدیریت و کارکنان این دفتر نقش مهمی در رضایت ارباب رجوع و تحقق مأموریت های سازمان دارند.

صدیقی در گزارش خود به فعالیت های معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع اشاره کرد و گفت: بدون تلاش ها و فعالیت های همکاران ما در این معاونت، هیچکدام از سایر بخش ها نمی توانستند خدمتی ارائه بکنند و زیربنا و بنیه فعالیت های سازمان، تلاش های مدیریت و کارکنان امور اداری، مالی و خدمات بوده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان به عملکرد حوزه ریاست سازمان امور دانشجویان و دفاتر روابط عمومی، حراست و نظارت بر عملکرد پرداخت و از تلاش های مدیران و کارکنان این حوزه ها قدردانی کرد.

وی به رشد فعالیت ها و خدمات صندوق رفاه دانشجویان، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی در سال 99 اشاره کرد و گفت: انتظار می رود در سال 1400 شاهد تداوم این فعالیت ها و رونق بیشتر تلاش های این حوزه ها باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 895

به "ابلاغ آیین نامه های مصوب حوزه خدمات آموزشی در سال 1400 خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ آیین نامه های مصوب حوزه خدمات آموزشی در سال 1400 خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید