آغاز تحقیقات برای یافتن علت زمین گیر شدن کشتی اور گیون

به گزارش اوج باور، به گزارش خبرنگاران، کشتی باری اور گیون بعد از روزها توقف در کانال سوئز بالاخره با تلاش گروه های متعدد فنی و مهندسی و ناوگانی از قایق های یدک کش، روز دوشنبه به سمت دریاچه گریت بیتر به حرکت درآمد.

آغاز تحقیقات برای یافتن علت زمین گیر شدن کشتی اور گیون

یکی از ملوانان ارشد کانال سوئز به آسوشیتد پرس گفته که جمعی از کارشناسان برای بررسی خسارت های وارد شده و کشف علت وقوع این رویداد، در حال بررسی کشتی هستند. به گفته او، تیمی از مهندسان نیز موتور این کشتی ژاپنی را که قرار است 20 هزار کانتیتر را از آسیا به اروپا منتقل کند بررسی کرده اند تا زمان دقیق رسیدن آن به مقصد نهایی یعنی هلند را تعیین کنند.

مسئولان کانال سوئز اعلام کرده اند که از بعدازظهر دوشنبه بیش از ده ها کشتی که به دلیل انسداد این کانال متوقف شده بودند به سمت دریای سرخ به حرکت خود ادامه داده اند. تا صبح سه شنبه بیش از 300 کشتی که حامل محموله های مختلف از نفت تا احشام بودند در 2 طرف کانال سوئز و دریاچه گریت بیتر منتظر اجازه حرکت به سمت مقاصد خود بودند.

اسامه ربیع، رئیس سازمان مدیریت کانال سوئز پیش بینی کرده که ترافیک دریایی این منطقه تا روز جمعه به شرایط عادی برمی شود.

شوئی کیسن، مالک ژاپنی کشتی اور گرین نیز گفته که در فرایند تحقیقات علت یابی این رویداد با دیگر گروه ها که نامی از آن ها نبرده، همکاری خواهد کرد. او درباره دلایلی که برای زمین گیر شدن این کشتی 400 متری مطرح می شود از جمله سرعت بالا و خطاهای دیگر، توضیحی نداد. کیسن همچنین گفت که احتمال داده می شود زیرِ کشتی بیشترین آسیب را دیده باشد، اما تعیین نیست که باید در میانه راه یا در مقصد نهایی در روتردام تعمیر شود.

کشتی اور گرین سه شنبه هفته گذشته در باریک ترین بخش کانال سوئز از حرکت ایستاد و باعث ترافیک سنگینی در محدوده شد. برخی از کشتی ها مجبور شدند تغییر جهت بدهند و از راه دیگری بروند که همین صدها هزار دلار برای آن ها هزینه داشت. این حادثه در کل روزانه 9 میلیارد دلار به تجارت و زنجیره تولید در دنیا که در یک سال گذشته زیر بار شیوع کرونا کمر خم کرده بود، خسارت زد.

حادثه کشتی اور گرین موجب شد تا توجه دنیا به نقش حیاتی کانال سوئز جلب شود؛ جایی که محل انتقال بیش از 10 درصد کالاهای تجاری دنیا از جمله 7 درصد نفت است. بیش از 19 هزار کشتی، کالاهای ساخت چین و میلیون ها بشکه نفت و گاز را از جهت این شاهرگ حیاتی از مبدأ آسیا و خاورمیانه به مقصد اروپا و آمریکای شمالی منتقل می کنند.

این حادثه همچنین نقش صنعت حمل ونقل دریایی دنیا را در زنجیره تولید و عرضه کالا در دورانی که کشورها با همه گیری کرونا دست وپنجه نرم می کنند، برجسته تر کرد.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 915

به "آغاز تحقیقات برای یافتن علت زمین گیر شدن کشتی اور گیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز تحقیقات برای یافتن علت زمین گیر شدن کشتی اور گیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید