اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در سدهای مارون و جره

به گزارش اوج باور، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل شیلات خوزستان از تشکیل کارگروه پرورش ماهیان در قفس و همچنین عملیاتی شدن طرح پرورش ماهی در قفس در سدهای مارون و جره، خبر داد.

اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در سدهای مارون و جره

فتح اله ابوعلی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به تشکیل کارگروه پرورش ماهیان در قفس، اظهار کرد: طرح پرورش ماهی در قفس در سد مارون و جره عملیاتی شده است. پیگیر اخذ مجوز پروش ماهی در قفس برای سد کارون 3، سد کرخه، سد شهید عباس پور مسجدسلیمان و سد گتوند نیز هستیم.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی های مفصلی به منظور گسترش فعالیت های مجتمع شهید ملکی اهواز داریم، اضافه کرد: در صورت تامین اعتبارات لازم، بهمن ماه امسال فصل تکثیر در این مرکز آغاز می شود و توسعه پرورش در آنجا به صورت متراکم پیش می رود.

ابوعلی گفت: باید از اختیارات و توانمندی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای حل مسائل خوزستان به ویژه در حوزه شیلات کمک بگیریم. با توجه به بسته بودن مرز چذابه و عدم همکاری کشور عراق در صادرات، رایزنی هایی انجام داده ایم تا این مساله به زودی در کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح و مسائل آبزی پروان حل شود.

وی با اشاره به فعالیت مزارع غیرمجاز در استان گفت: بسکمک از این مزارع در بخش اقتصادی و اشتغالزایی عملکرد خوبی دارند و نمی توانیم آنها را به راحتی تعطیل کنیم بنابراین باید کمک کنیم که در چارچوب ضوابط و مقررات، فعالیت این مزارع به صورت قانونی و هماهنگ با سیاست های سازمان آب و برق ادامه یابد.

ضرورت بهره مندی از ظرفیت بازارهای محلی

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه تامین نهاده ها یکی از دغدغه های پرورش دهندگان است، اضافه کرد: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی و نوسانات بازار، موجب گرانی این محصولات شده است؛ باید از ظرفیت بازارهای محلی استفاده شود و با همکاری تعاونی ها، نهاده های مورد نیاز از بازارهای محلی در اختیار آبزی پروران قرار داده شود.

وی با تاکید بر ضرورت دقت در استخراج آمارها از سوی مدیران شیلات شهرستان ها گفت: با شناسایی کم و کاستی ها می توانیم عملکرد ارزشمندی داشته باشیم. همچنین نقش رسانه ها به ویژه صدا و سیما در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم بسیار مهم است. صدا و سیمای خوزستان قابلیت بالایی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم دارد و می تواند با ساخت فیلم های مستند و تیزرهای تبلیغاتی از مراکز تکثیر و پرورش ماهی شهرستان ها، صید و صیادی و بازارهای فروش ماهی، نقش خود را به خوبی ایفا کند.

ابوعلی با اشاره به اهمیت تکنولوژی و فضای مجازی در امر اطلاع رسانی بیان نمود: ملاقات مجازی و ویدئو کنفرانسی را به برنامه های این اداره اضافه می کنیم و کلیه مدیران و پرورش دهندگان می توانند به صورت مجازی به طرح سوالات خود بپردازند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 734

به "اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در سدهای مارون و جره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در سدهای مارون و جره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید