اعتراضات بیشتر در پی اعتصاب سراسری در میانمار

به گزارش اوج باور، یک روز پس از درخواست اعتصاب عمومی در میانمار، معترضان امروز (سه شنبه) بار دیگر به خیابان های یانگون آمده و علیه کودتای نظامی در میانمار دست به راهپیمایی زدند.

اعتراضات بیشتر در پی اعتصاب سراسری در میانمار

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تعداد معترضان در اعتراضات روز دوشنبه کم بود اما حدود 1000 تن در یانگون در مرکز شهر حاضر شدند و سایر گروه ها نیز در سایر خیابان های این شهر دست به تجمع و میتینگ زدند.

در ماندالای نیز مراسم تدفینی برای یک معترض 37 ساله برگزار شد که روز شنبه به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد. وی و یک پسر نوجوان در جریان تیراندازی پلیس و سربازان به سوی جمعیتی که در حمایت از کارگران بارانداز تجمع کرده بودند، کشته شدند؛ این کارگران دست به اعتصاب زده بودند.

ارتش می گوید به این دلیل دست به کودتا زده که دولت مدنی به رهبری آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار از رسیدگی به درخواست بررسی تقلب احتمالی در انتخابات مجلسی سال گذشته میلادی امتناع کردند.

حزب لیگ ملی برای دموکراسی میانمار در آن انتخابات اکثریت آرا را کسب کرد. اما ارتش مجلس را از برگزاری جلسه بازداشت و سوچی را به همراه وین مینت، رئیس جمهوری و سایر اعضای ارشد دولت سوچی بازداشت کرده است.

خونتای نظامی گفته که برای یکسال و بر اساس شرایط فوق العاده در کشور حکمرانی می کند و بعد، انتخابات آزاد برگزار خواهد شد.

این اعتراضات، اعتصاب روز دوشنبه و تیراندازی های مرگبار به سوی معترضان باعث نگرانی کشورهای غربی شده است.

آمریکا و چند کشور غربی دیگر از خونتای میانمار خواسته اند تا از خشونت اجتناب کرده، بازداشت شدگان را آزاد و دولت سوچی را احیا کند.

آمریکا روز دوشنبه خاطرنشان کرد، علیه اعضای بیشتری از دولت خونتا تحریم وضع می کند چون آنها دستور کشتار معترضان صلح طلب را داده اند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 852

به "اعتراضات بیشتر در پی اعتصاب سراسری در میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات بیشتر در پی اعتصاب سراسری در میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید