درخواست آلمان از روسیه درباره تنش ها در شرق اوکراین

به گزارش اوج باور، آلمان با توجه به تشدید تنش ها در شرق اوکراین از روسیه خواسته درباره تحرکات نظامی خود در مرز اوکراین و اهدافی که در این راستا دنبال می نماید، شفاف سازی کند.

درخواست آلمان از روسیه درباره تنش ها در شرق اوکراین

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی دی پرسه، شرایط در شرق اوکراین همچنان تشدید می گردد و کی یف از کشته شدن یکی از نیروهای خود در جریان درگیری های تازه در این منطقه خبر داده است.

تشدید درگیری ها و تنش ها در شرق اوکراین نگرانی های بین المللی را افزایش داده است.

نیروهای امنیتی در کی یف خبر دادند که یک نیروی دیگر آن ها روز یکشنبه هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده و یک نظامی دیگر هم مجروح شده است.

کی یف اعلام نموده که مواضع نیروهای دولتی از روز گذشته تا کنون 9 بار هدف حمله تیراندازی قرار گرفته است. جدایی طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین هم اعلام نموده اند که از طرف نیروهای اوکراینی هدف حملاتی قرار گرفته اند.

روسیه اخیرا تهدید نموده که در صورت تشدید درگیری ها در این منطقه از طرف نیروهای امنیتی اوکراین دخالت نظامی می نماید. حالا با توجه به تشدید اوضاع در این منطقه فشارها بر روسیه افزایش پیدا می نماید.

آنگرت کرامپ کارن بائر، وزیر دفاع آلمان از مسکو خواسته که اهداف خود را آشکارا اعلام کند. وی در پیامی توئیتری اظهار داشت: اگر روسیه چیزی برای پنهان کردن نداشته باشد می تواند به راحتی شرح دهد که چه نیروهایی را به کجا و با چه هدفی منتقل می نماید.

البته روسیه اعلام نموده که درباره تحرکات نظامی در قلمرو خود در برابر هیچ کس جوابگو نیست.

آلمان همچنین این انتقاد را به روسیه وارد می نماید که در نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا شرکت ننموده است.

نماینده آلمان در این نهاد اروپایی اعلام نموده که روسیه باید به عنوان عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا تنش ها را کاهش دهد و ماهیت تحرکات نظامی خود در نزدیکی مرز اوکراین را روشن کند.

رئیس جمهور اوکراین روز شنبه به ترکیه سفر نموده بود تا از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه حمایت در این تنش ها را درخواست کند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به اوکراین حمایت در این مناقشات و کوشش برای تنش زدایی را وعده داد. ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو در سال 2011 شدیدا به مسئله الحاق کریمه به روسیه انتقاد وارد کرد.

منفرد وبر رئیس فراکسیون حزب مردم مجلس اروپا هم به عنوان بزرگترین فراکسیون در این نهاد اروپایی با توجه به تحرکات جدید نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین تحریم های شدیدتر علیه روسیه را درخواست نموده و تاکید نمود که روسیه رویکرد تحریک و تنش زایی خطرناکی را دنبال می نماید.

از اواسط فوریه در شرق اوکراین بار دیگر درگیری هایی بین نیروهای جدایی طلب هوادار روسیه و ارتش اوکراین رخ می دهد. اخیرا گزارش هایی درباره تحرکات نیروهای روسی در مرزهای اوکراین نگرانی شدیدی در بین مقامات غربی ایجاد نموده است.

بسیاری از مقام های اروپایی در موضع گیری های مختلفی حمایت خود از اوکراین در این درگیری ها و مناقشات را اعلام نموده اند.

نیروهای امنیتی اوکراین و جدایی طلبان هوادار روسیه در شرق این کشور هر کدام دیگری را به نقض آتش بس متهم می نمایند.

کشورهای درگیر در شرق اوکراین در اواسط سال 2020 و در چارچوب میانجی گری سازمان امنیت و همکاری اروپا پیروز به توافق بر سر آتش بس در اوکراین شدند. این در حالی است که موارد نقض آتش بس طی روزهای گذشته افزایش یافته است.

دولت روسیه از اقداماتی در راستای دفاع از خود سخن گفته است.

در مناقشات در شرق اوکراین که از سال 2014 شروع شده است تا به حال بیش از 13 هزار نفر کشته شده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 932

به "درخواست آلمان از روسیه درباره تنش ها در شرق اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست آلمان از روسیه درباره تنش ها در شرق اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید