اپل: پوشش سرامیکی سری آیفون 12 مقاوم ترین محافظ صفحه موبایل دنیاست

به گزارش اوج باور، سری آیفون 12 به محافظ نمایشگر جدیدی مجهز شده اند که به گفته اپل چهار برابر دوام بیشتری در برابر ضربات ناشی از سقوط داشته و مقاوم تر از شیشه تمام گوشی های دنیا است.

اپل: پوشش سرامیکی سری آیفون 12 مقاوم ترین محافظ صفحه موبایل دنیاست

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو،اپل شب گذشته از خانواده آیفون 12 در چهار مدل رونمایی کرد. یکی از ویژگی های جدیدی که به این سری اضافه شده، محافظ نمایشگری است که اپل نام سپر سرامیکی (Ceramic Shield) را روی آن گذاشته و هر چهار عضو این خانواده را به آن مجهز کرده است. اپل می گوید این محافظ مقاوم تر از شیشه تمام گوشی ها است و چهار برابر دوام بیشتری در برابر ضربات ناشی از سقوط دارد.

اپل اول سازنده ای نیست که از شیشه-سرامیک (Glass-ceramic) در محصولاتش استفاده می کند. گلکسی S10 پلاس سامسونگ، سری می میکس شیائومی و اسنشال فون (Essential Phone) پنل پشتی سرامیکی دارند. اما اپل این ماده را روی نمایشگر سری آیفون 12 استفاده کرده تا مقاومت آن را بیشتر کند. این تصمیم منطقی به نظر می رسد چرا که آسیب ندیدن نمایشگر نسبت به پنل پشت اولویت بیشتری دارد.

اپل برای ساخت Ceramic Shield با شرکت کورنینگ که آن را با محافظ صفحه گوریلا گلس می شناسیم همکاری کرده است. کورنینگ می گوید مواد شیشه-سرامیک مقاومت بیشتر و وزن سبک تری داشته و تقریباً در برابر حرارت و الکتریسیته عایق هستند. به گفته این شرکت Ceramic Shield اولین شیشه-سرامیکِ شفاف و بدون رنگ دنیاست.

از دیگر قابلیت های قابل توجه سری آیفون 12 می توان به پشتیبانی از شبکه 5G، نمایشگر OLED، چیپست جدید و طراحی تازه با گوشه های تخت تر که آن ها را به آیفون 4 شبیه کرده اشاره کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 597

به "اپل: پوشش سرامیکی سری آیفون 12 مقاوم ترین محافظ صفحه موبایل دنیاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل: پوشش سرامیکی سری آیفون 12 مقاوم ترین محافظ صفحه موبایل دنیاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید