باغ ارم؛ جای خوب سرونازهای دلبرانه (

به گزارش اوج باور، بلندترین سروناز باغ ارم، 35 متر طول دارد. عجب معشوقه بلندبالای دلبری!

باغ ارم؛ جای خوب سرونازهای دلبرانه (

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

باغ ارم یکی از دوست داشتنی ترین دیدنی های شیراز است. این باغ از زیباترین دیدنی های ایران هم به شمار می رود و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در همه سایت های جهانی گردشگری یا پوستر تورهای ایران، تصویری از این باغ دوست داشتنی قرار گرفته است. این باغ به داشتن سرونازهایش معروف است. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا سیر و سیاحتی در باغ رویایی ارم داشته باشیم.

باغ ارم کجاست؟

باغ ارم با 11 هکتار مساحت، در شیراز قرار گرفته است. شهری که به داشتن باغ های ایرانی مشهور است. این باغ به داشتن درخت سروناز معروف است. سروناز در ادبیات فارسی به معشوقه بالابلند و دلفریب اشاره می نماید. این باغ، تا دل تان بخواهد از این معشوقه های بالابلندِ عشوه گرِ نقش باز دارد. یک ساختمان سه طبقه در مرکز باغ، استخری زیبا جلوی آن، یک موزه سنگ های زینتی و باغ گیاه شناسی، از دیدنی های باغ به شمار می رود.

باغ سرونازهای مشهور شیراز، در واقع نمایشگاهی عالی از گل و گیاه از گوشه و کنار عالم است. همین آن را باصفا و دوست داشتنی نموده است. ساختمان سه طبقه اصلی باغ، قدمت تاریخی دارد. نقاشی های دیواری بی نظیر و کاشی کاری دلفریبش، آن را به جایی دوست داشتنی برای عکاسی تبدیل نموده است.

نکات مهم در بازدید از باغ

بازدید از باغ را در تعطیلات آخر هفته قرار ندهید. خود شیرازی ها هم آخر هفته به باغ می فرایند تا در هوای دلپذیر و چشم انداز جذابش خوش بگذرانند. بنابراین با جمعیت بیشتری رو به رو می شوید. در طول روزهای هفته و از صبح تا 3 بعد از ظهر، بهترین چشم انداز و نور را برای لذت بردن و عکاسی در اختیار دارید. عکاسی از باغ و بناهای آن ایرادی ندارد. ولی اجازه استفاده از سه پایه را ندارید. باغ ارم در خیابان ارم قرار گرفته است. کمی پیاده روی در این خیابان، پیشنهاد ما به شما است. بازدید از دیگر جاذبه های شیراز، مثلاً بازار وکیل را هم در برنامه سفرتان بگنجانید. از نقش رستم هم دیدن کنید.

تماشای ویدئوی باغ ارم را از دست ندهید

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 82

به "باغ ارم؛ جای خوب سرونازهای دلبرانه (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ ارم؛ جای خوب سرونازهای دلبرانه ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید