با خوشمزه ترین کباب های دنیا آشنا شوید

به گزارش اوج باور، کبابها، یکی از محبوب ترین و لذیذترین غذاهایی هستند که در نقاط مختلف دنیا هواداران فراوانی دارند. این غذای خوشمزه از همان زمان طبخ و در حین پختن، بوی فوق العاده مطبوعی دارد که هوش از سر شما می برد. در واقع، کباب به گوشتی گفته شده که بر روی شعله های آتش به صورت آهسته پخته می گردد. برای این کار، گوشت را به سیخ می کشند یا بر روی یک توری قرار می دهند. روش پخت و افزودنی هایی که برای مزه دار کردن گوشت استفاده می گردد، در نقاط مختلف دنیا با هم فرق داشته و باعث تنوع در طعم بهترین کباب های دنیا شده است. در مقاله خوشمزه ترین کباب های دنیا قصد داریم شما را با مشهورترین کباب های دنیا آشنا کنیم. پس، با ما همراه شوید.

با خوشمزه ترین کباب های دنیا آشنا شوید

فهرست مطالب

کباب بارباکوآ (Barbacoa)کباب بولگوگی (Bulgogi)کباب یاکیتوری (Yakitori)کباب کالوآ (Kalua)کباب برعای (Braai)

کباب بارباکوآ (Barbacoa)

یکی از بهترین کباب های دنیا، بارباکوآ بوده که از انواع گوشت گاو، گوسفند، بره، بز تهیه می شود. در واقع، بارباکوآ به روش کباب کردنش گفته می شود که یک روش سنتی مکزیکی است و ریشه آن به قبل از ورود مهاجران کارائیب برمی شود. برای انجام این کار، تکه های گوشت را در برگهای گیاه آگاو (agave) قرار می دهند و در یک گودال دفن می نمایند. گوشت با حرارت بسیار کم و در یک مدت زمان طولانی پخته می شود تا کاملا نرم شده و رشته رشته شود. البته، امروزه بارباکوآ به این صورت پخته نمی شود، اما حرارت کم و زمان طولانی همچنان پابرجا بوده و همین باعث نرم و خوشمزه شدن گوشت می شود. بارباکوآ را عموما با آب گوشت و نان تورتیلا سرو می نمایند.

کباب بولگوگی (Bulgogi)

کباب بولگوگی یکی از معروف ترین غذاهای کره ای بوده که هواداران زیادی دارد. این مورد از مشهورترین کباب های دنیا از گوشت راسته، فیله یا قلوه گاه گاو تهیه می شود. برای این کار، گوشت را به صورت ورقه های نازکی در آورده و در سسی که از دانه کنجد، روغن کنجد، پیازچه، فلفل سیاه، سیر تهیه شده، می خوابانند. سپس، گوشتها را بر روی یک توری قرار داده و بر بالای آتش گریل می نمایند. این کباب در کنار پلو و سبزیجاتی مانند کاهو سرو می شود.

کباب یاکیتوری (Yakitori)

یاکیتوری، یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی است که از مرغ تهیه می شود. برای درست کردن این نوع کباب، تکه های مرغ را به سیخهایی از جنس بامبو می کشند و بر روی ذغال چوب می پزند. برای مزه دار کردن تکه های مرغ نیز از سس سویا، شکر، زنجبیل، پیاز، مایونز، پودر خردل و نمک استفاده می شود.

کباب کالوآ (Kalua)

پخت کالوآ روشی متفاوت با دیگر کبابها دارد. برای پخت این مورد از خوشمزه ترین کباب های دنیا، ابتدا سنگها را داغ نموده و در داخل بدن حیوان قرار می دهند. سپس، روی آن را با برگهای موز پوشانده و در سرانجام در بین شن و مه مرطوب شده قرار می دهند. پس از گذشت 6 تا 7 ساعت، گوشت بطور کامل پخته و کباب آماده می شود.

کباب برعای (Braai)

برعای یک کباب لذیذ است که آن را متعلق به سفید پوستان آفریقای جنوبی می دادند. برای تهیه این نوع کباب، گوشت گوسفند و سوسیس را با یک سس مخصوص آفریقایی مزه دار نموده و بر روی یک توری قرار می دهند. سپس، توری را بر روی یک منقل پایه بلند قرار می دهند تا تکه های گوشت بپزد. این غذا معمولا به همراه پوره آرد ذرت به نام pap سرو می شود.

منبع: همگردی
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 556

به "با خوشمزه ترین کباب های دنیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خوشمزه ترین کباب های دنیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید