برگزاری مرحله نهایی دومین دوسالانه قصه گویی نهال امید در منطقه آزاد ارس

به گزارش اوج باور، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به برگزاری مرحله نهایی دومین دوسالانه قصه گویی نهال امید گفت: این جشنواره در دومین دوره با همت همکاران تلاشگر و کتابداران نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف ترویج سنت قصه گویی، توسعه خدمات کتابخانه ها و ایجاد انگیزه مطالعه با استقبال خوبی روبرو شد.

برگزاری مرحله نهایی دومین دوسالانه قصه گویی نهال امید در منطقه آزاد ارس

معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد با اشاره به مشارکت بالای قصه گویان در این دوره از جشنواره گفت: 5 هزار و 293 نفر در این جشنواره مشارکت کردند که تعداد هزار و 623 نفر در مرحله مقدماتی استانی با هم به رقابت پرداختند و در نهایت 336 نفر به انتخاب داوران به مرحله منطقه ای راه یافتند.

وی اضافه نمود: برگزیدگان مرحله منطقه ای طی هفت روز از 23 تا 30 آذرماه با هم به رقابت پرداختند که طی آن 96 قصه گو در دو بخش دیجیتال و صحنه ای برای رقابت در مرحله نهایی انتخاب شدند.

هراتی با اشاره به مشارکت منطقه آزاد ارس در برگزاری مراسم اختتامیه دومین جشنواره قصه گویی نهال امید توضیح داد: مرحله ملی این دوره به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان شرقی طی 2 روز سه شنبه و چهارشنبه 30 و 31 خردادماه در جلفا برگزار می گردد و اول تیرماه در مراسم اختتامیه، 12 قصه گوی برتر شامل 6 برگزیده در بخش دیجیتال و 6 برگزیده در بخش صحنه ای به انتخاب هیئت داوران معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به شعار قصه خوب؛ نسل خوب برای دومین دوره این جشنواره گفت: موضوعاتی مانند مسائل روز جامعه، سبک زندگی ایرانی-اسلامی، شعار سال و موضوعات آزاد به عنوان موضوعات محوری درنظر گرفته شد. ضمن اینکه تمامی محورهای فوق با رویکرد انگیزشی، امیدآفرینی، هویت بخشی و توجه به معنویت و اخلاق معین شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1594

به "برگزاری مرحله نهایی دومین دوسالانه قصه گویی نهال امید در منطقه آزاد ارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مرحله نهایی دومین دوسالانه قصه گویی نهال امید در منطقه آزاد ارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید