بهترین عیدی سال جاری حفظ سلامتی همدیگر است

به گزارش اوج باور، عضو هیات علمی دانشگاه پیغام نور چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از کارکردهای اجتماعی مثبت ویروس کرونا ایجاد یک فرهنگ سازی عمومی و همدلی ملی است پس مردم توقعی برای دید و بازدید از هم ندارند، آن ها می دانند که بهترین عیدی حفظ سلامتی همدیگر است.

بهترین عیدی سال جاری حفظ سلامتی همدیگر است

به گزارش خبرنگاران انلاین به نقل از ایسنا، آیت بختیاری فرد، عضو هیات علمی دانشگاه پیغام نور چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بهترین راه حل برای سلامتی آحاد مردم در خانه ماندن است، در این صورت است که اقدامات اجتماعی اجرا شده مانند تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و پرهیز از مسافرت های درون شهری و برون شهری می تواند در پیشگیری از شیوع بیماری نتیجه بخش باشد.

این جامعه شناس یکی از کارنمودهای اجتماعی مثبت کرونا را ایجاد یک فرهنگ سازی عمومی دانست و اضافه کرد: تعامل همگانی میان مردم و مسئولان اجرا شده است و مردم در حال اجرای نقش اجتماعی خود هستند و ضروری است با جدی دریافت این موضوع نقش خود را با صحیح انجام دادن به یک ارزش با عنوان حفظ سلامتی هموطن خود تبدیل نمایند.

بختیاری فرد نقش متولیان امر نظیر صدا و سیما، رسانه ها و پویش های مردم نهاد را بسیار موثر برشمرد و بیان نمود: مردم خوشبختانه قبول نموده اند که می توانند عید سال جاری را متفاوت با سال های قبل سپری نمایند و توقعی برای دید و بازدید از هم ندارند، آن ها می دانند که بهترین عیدی حفظ سلامتی همدیگر است اما نحوه گذراندن آن به والدین و اعضای عظیم تر هر خانواده بستگی دارد.

وی گفت: استفاده از برنامه های رسانه ملی مانند سریال ها، آموزش های بهداشتی شبکه های مختلف، آموزش های الکترونیکی، استفاده مناسب از فضای مجازی، مطالعه کتاب، انجام کارهای عقب افتاده، دورهمی اعضای خانواده، تماس تلفنی و تصویری با اقوام و دوستان در دستور کار خانواده ها قرا گیرد.

این کارشناس ارشد جامعه شناسی اقدام اجتماعی جلوگیری از پذیرش مسافر در استان های مختلف از جمله استان ما را در پیشگیری از شیوع بیماری موثر برشمرد و اضافه کرد: متولیان امر در حال کوشش شبانه روزی برای سلامت جامعه هستند که قسمت عمده این کار در بحث فرهنگ سازی و آموزش سلامت است.

بختیاری فرد گفت: مهمترین برنامه هر فرد سلامت خود و خانواده است، پس ضروری است با ارج نهادن به این امر کوشش همه دستگاه های اجرایی و گروه های خودجوش مردمی، سهم خود را در این پویش ملی به نحو احسن اجرا کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 210

به "بهترین عیدی سال جاری حفظ سلامتی همدیگر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین عیدی سال جاری حفظ سلامتی همدیگر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید