بیش از 5 هزار واحد صنفی در گچساران زیر ذره بین بازرسان

به گزارش اوج باور، سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران گفت: بیش از 5 هزار و 150 واحد صنفی از ابتدای سال جاری تا به امروز مورد بازرسی قرار گرفتند.

بیش از 5 هزار واحد صنفی در گچساران زیر ذره بین بازرسان

غلامعلی محرابی، سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران با اشاره به بازرسی از بیش از 5 هزار و 150 واحد صنفی از ابتدای سال جاری تا به امروز در شهرستان به منظور نظارت بر عملکرد و فعالیت های واحد های صنفی عرضه کننده کالا و خدمات گفت: در این بازرسی ها، 246 واحد صنفی متخلف شناسایی شدند.

او ارزش تخلف های صنفی را 18 میلیارد ریال و شامل؛ درج نشدن قیمت، کم فروشی، گرانفروشی، صدور نکردن فاکتور، تداخل صنفی و امتناع از عرضه کالا مطرح کرد و اضافه نمود: اقدام های قانونی مناسب برای برخورد با این اصناف متخلف صورت گرفته است.

محرابی تأمین به موقع کالا های اساسی مورد احتیاج مردم، قیمت گذاری کالا ها و نظارت و بازرسی بر واحد های صنفی از مهمترین وظایف ستاد تنظیم بازار برشمرد و ادامه داد: به منظور جلوگیری از سوء استفاده از شرایط کنونی، این نظارت ها بیشتر و اصولی تر انجام خواهد شد.

به گفته سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران؛ از ابتدای سال جاری تا به امروز، 49 گشت مشترک در بازار این شهرستان صورت گرفته است.

این مقام مسئول می گوید: سال جاری 85 مورد گزارش مردمی از تخلف های اصناف این شهرستان به وسیله مراجعه حضوری و ثبت در سامانه 124 دریافت شد که همه آن ها در کمترین زمان مورد آنالیز قرار گرفتند.

او صدور 64 پروانه مشاغل خانگی، 15 مورد پروانه کسب ایثارگری و یک مورد پروانه بهره برداری معدن برای متقاضیان در گچساران را از دیگر کار های اداره صمت شهرستان مطرح کرد.

محرابی با بیان اینکه طرح نظارت بر سیستم عرضه و تقاضا در بازار مرکز گچساران در طول سال به طور جدی و مستمر ادامه دارد، اضافه نمود: قیمت کالا در بازاربه طور مستمر رصد می گردد و در صورت هرگونه افزایش با متخلفان برخورد خواهد شد.

خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1454

به "بیش از 5 هزار واحد صنفی در گچساران زیر ذره بین بازرسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 5 هزار واحد صنفی در گچساران زیر ذره بین بازرسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید