تصویب استیضاح ترامپ در کمیته قضایی

به گزارش اوج باور، پنجشنبه شب به وقت واشنگتن در حالی که دموکرات ها و جمهوریخواهان کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا بیش از 14 ساعت درباره دو لایحه مربوط به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا چانه زنی و حتی مشاجره نموده بودند تا در نهایت در این باره رأی گیری نمایند، جرمی نادلر، رئیس کمیته قضایی اعلام نمود، ادامه چانه زنی ها و رأی گیری صبح آدینه به وقت محلی (غروب دیروز آدینه به وقت تهران) برگزار می گردد.

تصویب استیضاح ترامپ در کمیته قضایی

همین مسأله خشم جمهوریخواهان کمیته قضایی را برانگیخت زیرا به عقیده آنها دموکرات ها مغرضانه و با اهداف انتخاباتی یک رأی گیری را که قرار بود شبانه و با مخاطبان تلویزیونی کمتر برگزار گردد به روز آدینه با تعداد مخاطبان تلویزیونی بیشتر موکول کردند.

به گزارش سی ان ان، جرمی نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا پنجشنبه شب در خاتمه نشست اختصاصی این کمیته که از ساعت 9 صبح شروع شده و تا 11 شب طول کشیده بود تا درباره دو لایحه سوء استفاده ترامپ از قدرت و ایجاد مانع بر سر راه تحقیقات کنگره از سوی او رأی گیری گردد؛ گفت، الان دیگر برای رأی گیری خیلی دیر است و رأی گیری صبح روز آدینه (به وقت محلی) انجام می گردد. داگ کولینز، نماینده ارشد جمهوریخواه در کمیته قضایی بسرعت به این سخنان نادلر واکنش نشان داد و ضمن متهم کردن دموکرات ها به اینکه قصد دارند با این رأی گیری شوی تلویزیونی برگزار نمایند، گفت، این حرکت واقعاً غیرحرفه ای ترین حرکتی بود که در تمام عمرم دیده ام. کلمات از توضیح نامناسب بودن این حرکت عاجز هستند.

دموکرات ها اما در واکنش به این اتهام نه تنها آن را رد نکردند بلکه اعلام کردند، این حق مردم امریکاست که این رأی گیری تاریخی را از تلویزیون ببینند. دبی موکارسل پاول، نماینده دموکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان گفت: آنها نباید انتظار داشته باشند که رأی گیری در نیمه شب و بدون آنکه مردم امریکا شاهد آن باشند، برگزار گردد.

پس از رأی گیری روز آدینه در کمیته قضایی مجلس نمایندگان، دو لایحه استیضاح در یکی از روزهای هفته جاری که تاریخش تعیین نیست، در صحن علنی مجلس نمایندگان به رأی گذاشته می گردد و نمایندگان به هر لایحه جداگانه رأی می دهند، در صورت رأی آوردن لوایح در صحن مجلس، نوبت به سنا می رسد که درباره این دو لایحه که در واقع دو اتهام علیه رئیس جمهوری است؛ رأی گیری کند و در صورتی که در سنا هم به این دو اتهام رأی داده شد؛ ترامپ برکنار می گردد. احتمال رأی آوردن این دو لایحه در مجلس نمایندگان بسیار بالاست هرچند که دست کم دو نماینده دموکرات اعلام نموده اند، در مخالفت با لوایح رأی خواهند داد؛ اما در سنا که اکثریت با جمهوریخواهان است، بعید است لوایح رأی بیاورد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 5

به "تصویب استیضاح ترامپ در کمیته قضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب استیضاح ترامپ در کمیته قضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید