جزئیات طرح مجلس برای ساماندهی تجمعات

به گزارش اوج باور، رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شورا ها تاکید نمود: در طرح مجلس اقشار مختلف می توانند در چهارچوب قانون تجمعات خود را برگزار نموده و مطالبات و اعتراضات را نسبت به موضوعات و مسائل مطرح نمایند. بدین ترتیب مرز بین اعتراضات قانونی با اغتشاش افراد ضدانقلاب تعیین خواهد شد.

جزئیات طرح مجلس برای ساماندهی تجمعات

به گزارش ایسنا، محمدصالح جوکار با اشاره به گام کمیسیون امورداخلی کشور و شور ها برای فراهم کردن بستر مناسب برای شنیدن اعتراضات مردمی، بیان نمود: اصل 27 قانون اساسی به برگزاری راهپیمایی ها و تجمعات باز می گردد. بر اساس اصل 27 قانون اساسی برگزاری اجتماعات و راهپیمایی هایی که مخل امنیت نبوده و در آن سلاح حمل نمی گردد، آزاد است.

وی در ادامه اظهار کرد: اما ما تا به امروز در این حوزه قانون معینی نداشته ایم. تا به امروز صرفا دستورالعمل ها و یا ابلاغیه هایی برای معین ساز وکار برگزاری تجمعات تهیه شده است. اکنون طرحی در این زمینه بر روی میز کمیسیون امورداخلی کشور و شورا ها است. در این طرح ساز وکار و عناوین برگزاری راهپیمایی ها و اجتماعات معین شده است. در این طرح معین شده که افراد و گروه های مختلف چگونه می توانند درخواست برگزاری تجمع نموده تامطالبات و اعتراضات خود را نسبت به یک موضوع مطرح نمایند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: ساز وکار برگزاری تجمعات اعتراضی کاملا در طرح مجلس معین شده است. اجتماعات و راهپیمایی ها باید بدون سلاح باشد. از سوی دیگر نباید آرامش مردم را به هم بزنند. افراد از فرمانداری ها و یا بخشداری ها برای برگزاری تجمعات درخواست خواهند کرد؛ شعار هایی که قرار است در راهپیمایی مطرح گردد کاملا شفاف می گردد.

وی در ادامه تاکید نمود: هدف اصلی از این طرح این است که اعتراضات قانونی مردم از اغتشاشات جدا گردد. اگر کسی اعتراضی دارد باید بتواند در چهارچوب قانون اعتراض خود را مطرح کند. اکنون گروه های مختلف در مقابل مجلس تجمع نموده و اعتراض های خود را مطرح می نمایند. نمایندگان نیز در جمع آن ها حضور یافته و مطالبه آن ها را می شنوند. امیدواریم با تصویب این طرح بتوانیم افرادی که مطالبه به حقی دارند و می خواهند آن را مطرح نمایند از افرادی که ضدانقلاب بوده و در پی اغتشاش هستند تفکیک کنیم. طرح مجلس ساز وکار برگزاری تجمعات برای اصناف مختلف و آحاد مردم را در بر می گیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 23 مهر 1401 بروزرسانی: 23 مهر 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1487

به "جزئیات طرح مجلس برای ساماندهی تجمعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات طرح مجلس برای ساماندهی تجمعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید