جوان 15ساله ناجی سه بیمار نیازمند شد

به گزارش اوج باور، اعضای بدن بنیامین آبگون جوان 15 ساله دوژی که بر اثر تصادف دچار ضربه مغزی شده بود، با رضایت والدین به 3 بیمار نیازمند جان تازه ای بخشید.

جوان 15ساله ناجی سه بیمار نیازمند شد

محمود حسین پور رییس واحد اهدای عضو هرمزگان امروز گفت: بنیامین آبگون، جوان 15 ساله از توابع شهرستان منوجان در جنوب استان کرمان در تاریخ 30 مهر بر اثر تصادف دچار ضربه به سر و شکستی پا می گردد که با آمبولانس اورژانس 115 از نودژ به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل می گردد.

دکتر حسین پور در ادامه گفت: به رغم اینکه این جان آفرین بزرگوار به صورت اورژانسی و در همان ساعات اولیه پذیرش، تحت عمل جراحی نهاده شد؛ متاسفانه به دلیل شدت آسیب وارده و گستردگی خونریزی، سطح هوشیاری بنیامین، افت و در تاریخ 7 آبان مرگ مغزی وی با انجام معاینات لازم از قبل سی تی اسکن مغز و معاینه به وسیله متخصصین جراحی مغز و اعصاب، داخلی مغز و اعصاب، داخلی، بیهوشی و پزشکی قانونی تایید شد.

بعد از تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده بزرگوارش مبنی بر اهدا اعضای بدن عزیزشان به بیماران نیازمند عضو پیوندی، هماهنگی لازم جهت اعزام جراح، از مرکز پیوند شیراز انجام و شب گذشته کبد و کلیه های بنیامین جهت پیوند به بیماران نیازمند برداشت و به مرکز پیوند قطب فارس فرستاده شد.

دو روز پیش نیز کبد زهرا روشی نوزاد 10 ماهه رودانی به یک کودک دو ساله در شیراز پیوند داده شد.

خبرنگاران هرمزگان بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1496

به "جوان 15ساله ناجی سه بیمار نیازمند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوان 15ساله ناجی سه بیمار نیازمند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید