خبرنگاران عامل انتشار تصاویر شکار در فضای مجازی در اردبیل دستگیر شد

به گزارش اوج باور، اردبیل - خبرنگاران - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل از شناسایی و دستگیری یک نفر متخلف زیست محیطی به وسیله رصد تصاویر منتشر شده شکار پرنده در فضای مجازی اطلاع داد.

خبرنگاران عامل انتشار تصاویر شکار در فضای مجازی در اردبیل دستگیر شد

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران از اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل ، هاشم میرزانژاد اضافه نمود: فضای مجازی توسط یگان حفاظت محیط زیست رصد و پایش می گردد و با همکاری پلیس فتای استان عامل انتشار تصویر شکار چهار قطعه پرنده دراج در فضای مجازی شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی گردید.

وی با بیان اینکه پخش تصاویر شکار و صید پیگرد قانونی دارد و با همکاری پلیس فتای استان با انتشاردهندگان تصاویر شکار و خرید و فروش گونه حیات وحش در فضای مجازی برخورد می گردد، اظهارداشت: انتشار تصاویر شکار و صید و بازتاب این عمل غیرقانونی و غیرمحیط زیستی در فضای مجازی که گاهی موجب تشویق سایر افراد به انجام تخلفاتی از این قبیل می گردد، تخلف است.

او از مردم خواست در صورت اطلاع و یا مشاهده انتشار تصاویری در زمینه شکار و صید حیات وحش استان در فضای مجازی، موضوع را به این اداره کل یا ادارات حفاظت محیط زیست به وسیله سامانه ارتباطات مردمی 1540 اطلاع رسانی نمایند تا در اسرع وقت اقدامات لازم توسط یگان حفاظت محیط زیست و اداره حقوقی این اداره کل صورت گیرد.

استان اردبیل به دلیل شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی برای انواع گونه های گیاهی و جانوری زیستگاه مستعدی است، در این استان 353 گونه جانوری اعم از پرندگان، جانوران وحشی، دوزیستان، ماهیان و مارها در اکوسیستم های آبی و خشکی شناسایی شده که این موضوع غنای تنوع زیستی استان را نشان می دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 711

به "خبرنگاران عامل انتشار تصاویر شکار در فضای مجازی در اردبیل دستگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عامل انتشار تصاویر شکار در فضای مجازی در اردبیل دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید