خودروهای آکواریومی عامل مرگ و میر در تصادفات

به گزارش اوج باور، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا محمدی با بیان اینکه پلیس راهور اخیراً در زمینه رعایت ایمنی در خودروها ورود جدی داشته است، گفت: باید توجه داشت که این موضوع در گذشته نیز در دستور کار پلیس قرار داشته اما با توجه به تصادفات اخیر و خسارت های جانی و اقتصادی ایجاد شده این موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفته است.

خودروهای آکواریومی عامل مرگ و میر در تصادفات

به نقل از مهر، وی با بیان اینکه اداره استاندارد ایمنی خودروها را تائید می نماید و از این رو باید در صورت مشاهده هر گونه نقص پس از تائید ایمنی جوابگو باشد، اضافه نمود: ما دو نوع ایمنی داریم یکی قبل از تصادف و یکی بعد از تصادف که هر دو باید مورد توجه دستگاه های نظارتی باشند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه ایمنی قبل از تصادف شامل امکانات و سیستم هایی است که خودروسازان برای خودروها تعریف می نمایند، اضافه نمود: خودروسازان برای این امکانات از جمله سیستم ای بی اس از مردم پول دریافت می نمایند و این در حالی است که ما در تصادفات شاهد عملکرد عکس این سیستم در تصادفات هستیم، به گونه ای که در چند مورد تصادف شاهد بوده ایم که با گرفتن ترمز خودرو از کنترل راننده خارج شده و خودرو چرخیده است.

تجهیزات نو نصب شده برای ایمنی خودروهای داخلی تشدید نماینده تصادفات هستند

وی توضیح داد: در واقع باید توجه داشت بعضی از تجهیزات نو نصب شده برای ایمنی خودروهای داخلی تسهیل گر و تشدید نماینده تصادفات هستند.

محمدی با بیان اینکه در زمینه کیسه های هوا نیز شاهد چنین اتفاقاتی هستیم، اضافه نمود: خودروسازان بابت این امکان نیز از شهروندان پول دریافت می نمایند اما کمتر شاهد بوده ایم در تصادفات کیسه های هوا برای کاهش شدت خسارات جانی فعال شده باشد.

وی با بیان اینکه توصیف ما از خودروهای داخلی خودروهای آکواریومی است، گفت: خوردوهای داخلی مانند آکواریوم هایی هستند که سرنشینان ماهی های درون آن هستند و با برخورد با هر وسیله ای متلاشی شده و بعضاً سرنشینان آنها به نسبت هر تعداد که هستند جان خود را از دست می دهند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان اضافه نمود: طی چند روز اخیر شاهد متلاشی شدن خودروها در اصفهان بر اثر برخورد با گاردیل، میله و حتی بلوار وسط بزرگراه هستیم که این امر را نمی توان نادیده گرفت.

تصادف اجتناب ناپذیر است

وی گفت: دلیل تصادف یک مساله و مرگ سرنشینان یک مساله دیگری است که باید مورد آنالیز قرار گیرد، باید توجه داشت که تصادف اجتناب ناپذیر است و هر کسی ممکن است پشت فرمان غفلت کند، خودرو دچار نقش فنی گردد، فرمانش ببرد و … اما قرار نیست هر تصادفی که اتفاق می افتد فوتی داشته باشد.

محمدی با بیان اینکه ایمنی سرنشینان قابل تقویت است، ابراز داشت: در شرکت های خارجی تست های ایمنی قبل از تحویل به مشتری همه تست ها انجام می گردد و از این رو شاهد چنین اتفاقاتی نیستیم.

وی با بیان اینکه کارخانه های سازنده داخلی باید خودروهای ایمن تحویل مشتری دهند، گفت: استاندارد در مرحله دوم باید نظارت جدی داشته باشد و از سویی مردم به این دستگاه نظارتی اعتماد می نمایند و خودرو را می خرند و از این رو همه باید به مسئولیت خود توجه داشته باشند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: ما سعی داریم از همه تصادفات تصویربرداری نموده و از آنها در مراجع قضائی استفاده کنیم و از سویی نیز از قضاتی که بعد از پلیس در اعتراضات و هیئت های بعدی نظر می دهند درخواست داریم همانند گذشته از حقوق مردم دفاع نمایند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1420

به "خودروهای آکواریومی عامل مرگ و میر در تصادفات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای آکواریومی عامل مرگ و میر در تصادفات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید