داستان زندگی بانوی بمی که اراده را معنی کرد

به گزارش اوج باور، خبرنگاران/کرمان مرضیه جعفری بانوی پرافتخاری است که کار مربی گری خود را در تیم فوتبال بانوان شهرداری بم شروع کرد و تا به امروز هفت بار این تیم را قهرمان لیگ برتر فوتبال زنان نموده است.

داستان زندگی بانوی بمی که اراده را معنی کرد

به گزارش خبرنگاران، مربی این بانوی پرافتخار 39 ساله بمی، پدرش عباس جعفری از مربیان به نام فوتبال بم بوده است. مرضیه در اواخر دهه 70 که مسابقات فوتسال زنان در ایران شروع شده بود، تصمیم گرفت تا در17سالگی تیمی را برای استان کرمان شکل بدهد و خودش نیز در قامت مربی- بازیکن در آن تیم فعالیت داشت، در شرایطی که از نظر سن و سال جعفری کوچک ترین بازیکن تیم به شمار می رفت!

در زلزله 5 دی ماه 1382 همه اعضای تیم فوتسالی که مرضیه تشکیل داده بود، زیر آوار جان خود را از دست دادند اما این حادثه دلخراش این بانو را از پا نینداخت و با اراده ای آهنین دوباره سازندگی اش را برای اعتلای فوتبال زنان در خطه کرمان شروع کند.

چیزی از زلزله نگذشت که جعفری تیم جدیدش را ساخت و از سال 88 که لیگ فوتبال زنان به شکل سراسری و با حضور نمایندگان استان های مختلف دنبال می شد، شهرداری بم که همه بازیکنانش دست پرورده مرضیه جعفری بودند در لیگ شرکت کرد و کسب رتبه سوم، اولین تجربه حضور بمی ها در لیگ فوتبال زنان بود.

اما خاتمه با انتها یافتن مشقت ها و عبور از یک اتفاق فراموش نشدنی، فوتبال روی خوش خود را به مرضیه جعفری نشان داد به طوری که هفت بار تیم شهرداری بم را در لیگ برتر فوتبال زنان قهرمان کرد.

و اما جدا از این افتخارات از افتخاری دیگر باید گفت که این بانوی پیروز در کنار سرمربی گری و راهنمایی تیم به سمت پیروزیت، صندلیی بس عظیم دارد و آن صندلی مادری است و در کنار همه افتخارات و پیروزیت هایی که در زمین فوتبال دارد مادری مهربان و دلسوز نیز هست.

اما متاسفانه گاهی چرخ روزگار به کام بعضی شیرین نمی چرخد.

درلیگ سال جاری تیم فوتبال شهرداری بم که تا آخرین روزها صدرنشین بود و سودای هشتمین قهرمانی را در سر می پروراند ناگهان بیماری فرزند خانم جعفری شوک عظیمی به این مربی پرتلاش وارد کرد و نتوانست تیمش را در بازی با سپاهان اصفهان همراهی کند و قهرمانی هشتم را از دست داد.

مرضیه جعفری در میدانی دیگر 43 روز نبرد کرد در میدان دلواپسی که عشق و مهر مادری در آن موج می زد، 43 روز بی خوابی و دلهره های یک مادر که زبان از بیان آن قاصر است، اما برای مرضیه اول اردیبهشت ماه 1400 تاریخی بس غمناک و فراموش ناشدنی خواهد بود.

پسر جوان مرضیه، با رفتنش از این دنیای فانی، داغی عظیم بر دل مادر با اراده خود گذاشت و زندگی روی تلخ خود را به او نشان داد و یک شهر با قهرمان خود که همواره پیغام آور شادی و غرور برای بم بود، داغدار فرزند او شدند.

ولی تاریخ به خوبی این را درک نموده که جعفری بارها زمین خورده اما با قدرت بیشتر برخاسته است و مردم بم امیدوارند این بار هم با وجود از دست دادن فرزند خود بار دیگر بایستد و قدرتمندتر از همواره در صحنه ورزش حاضر گردد و این مصداق کلام امیرالمومنین علیه السلام است که می فرمایند: شرافت به همت های بلند است نه به استخوان های پوسیده.

به راستی که مرضیه جعفری نمونه ای از شریف ترین و با همت ترین بانوان عصر خود است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 966

به "داستان زندگی بانوی بمی که اراده را معنی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان زندگی بانوی بمی که اراده را معنی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید