راهنمای انتخاب برترین دستگاه جوجه کشی در سال 1400، 1401

به گزارش اوج باور، افزایش درخواست برای دستگاه های جوجه کشی همراه با فراوری محصولات بیشتر و متنوع تر و همینطور وارد شدن فراوریی کنندگان جدیدتر به این حوزه بوده است. چنین بازاری می تواند کاربران تازه وارد را به شدت دچار مشکل کند، چرا که اطلاعات کم و تبلیغات مختلفی که به وسیله فروشندگان انجام میگرد سبب گمراهی کاربر و در نتیجه عدم امکان انتخاب صحیح خواهد شد. در این نوشته قصد داریم تا با دیدی علمی و دقیق راه های انتخاب برترین دستگاه جوجه کشی را برای شما توضیح دهیم.

راهنمای انتخاب برترین دستگاه جوجه کشی در سال 1400، 1401

فاکتورهای انتخاب دستگاه جوجه کشی:

برای اینکه برترین تجربه را در خرید دستگاه جوجه کشی داشته باشید باید فاکتورهای معینی را در این خرید درنظر گرفته و پس از جمع بندی نتایج این فاکتورها اقدام به خرید دستگاه نمایید.

-نوع کاربری دستگاه:

در ابتدا باید معین کنید که دستگاه جوجه کشی را برای چه کاری می خواهید. اینکه میخواهید از پرندگان محلی جوجه کشی یا از پرندگان زینتی تفاوت بسیار زیادی دارد. انتخاب دستگاه جوجه کشی برای مرغ شاید حساسیت پایینتری نسبت به انتخاب دستگاه بجوجه کشی برای غاز و بوقلمون داشته باشد. از این رو پیش از خرید دستگاه نوع احتیاج خود را به صورت کامل معین نمایید.

-ظرفیت دستگاه:

ظرفیت دستگاه فاکتور دومی می باشد که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و جزو فاکتورهای مشخص کننده است. اگر احتیاج به دستگاهی با ظرفیت بالا ندارید، حتما دستگاه هایی با ظرفیت کم بخرید. احتیاجی نیست که دستگاه های صنعتی و بزرگ بخرید در حالی که هیچگاه امکان پر کردن کامل دستگاه یا حتی سه چهارم آن را نیز نداشته باشید

ظرفیت دستگاه می تواند در نوع کاربری نیز تاثیر داشته باشد. برای مثال دستگاه هایی با ظرفیت بالایی 200 عدد ، دستگاه های صنعتی تا نیمه صنعتی محسوب میشوند و امکان جوجه کشی از طیور مختلف و حتی طیوری همانند اردک و غاز و بوقلمون را نیز دارند.

- بدنه و شاسی دستگاه:

بدنه و چهارچوب دستگاه از جهت طول عمر دستگاه و همینطور اندازه عایق بندی دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد . از این رو پیشنهاد میگردد دستگاهی بخرید که از نظر بدنه امکان زنگ زدگی و همینطور مشکلاتی از قبیل شکستگی و ... نداشته باشد. دستگاه های فلزی که در سال های نه چندان دور بسیار مرسوم بودند، هم به علت اینکه امکان زنگ زدگی بسیار بالایی دارند و هم به علت اینکه فلز عایق بسیار ضعیفی می باشد، انتخابی نادرست هستند و پیشنهاد میگردد برای یک جوجه کشی اصولی چنین دستگاه هایی خریداری نگردد. بدنه های مختلفی از جمله بدنه های ABS بسیار فشرده ، PVC چند لایه و ... گزینه های برترین محسوب میشوند.

- برند دستگاه جوجه کشی :

برند یا سازنده دستگاه جوجه کشی نیز از جمله فاکتورهای مهم در انتخاب دستگاه است. همانطور که اشاره شد سازندگان بسیاری پا در عرصه فراوری دستگاه های جوجه کشی گذاشته اند و انتخاب ها برای کاربران بسیار افزایش یافته است. باید امکان فراوری مستمر دستگاه به وسیله فراوری کننده را در نظر بگیرید. اعتماد به فراوری کنندگانی که فراوری را اصطلاحا زیرپله ای آغاز نموده و برنامه ای مدون برای توسعه کسب و کار خود ندارند کار سختی است . علت این سختی عدم اعتماد از فراوری و عرضه قطعات دستگاه در سال های پس از خرید می باشد . به بیانی روشن تر چنین شرکت هایی فاقد خدمات پس از فروش واقعی می باشند و کاربر را پس از ماشین جوجه کشی اصطلاحا به امان خدا ول میکنند . بنابراین دستگاهی انتخا کنید که برند معتبر و خدمات پس از فروش خوشنامی داشته باشد.

تجهیزات داخلی دستگاه جوجه کشی :

دستگاه ها جوجه کشی بسته به نوع انها و کاربری مد نظر خریدار دارای قطعات داخلی متنوعی هستند. این قطعات داخلی شامل کنترلر ، سنسورهای جوجه کشی ، شانه جوجه کشی ، سیستم های رطوب رسانی ، سیستم های تهویه ، سیستم های گرمایشی و ... می باشد.

آنالیز دقیق این موارد کاری سخت است و برای تمامی خریداران امکان پذیر نیست. اما در این بین اگر فروشنده از دادن اطلاعات دقیق در خصوص قطعات داخلی دستگاه امتناع کند ، باید در خصوص خرید چنین دستگاهی تفکر بیشتری صورت گیرد.

از بین موارد اشاره شده گزینه های زیر از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید به دقت آنالیز شوند :

- سنسور : سنسور قطعه ای بسیار مهم و به نوعی حیاتی در دستگاه جوجه کشی محسوب میگردد. این قطعه باید دما و رطوبت داخل دستگاه جوجه کشی را سنجش و به کنترلر اعلام نماید . موارد اعلام شده به وسیله کنترلر با موارد وارد شده به وسیله کاربر برای تخم نطفه دار مد نظر مقایسه شده و در صورت وجود تفاوت ، کنترلر سیستم های گرمایشی ، سرمایشی ، رطوبت رسانی و تهویه را روشن یا خاموش میکند.

از این بیش از 90 درصد سیستم عملکردی دستگاه به شدت وابسته به سنسور می باشد و عدم اطلاع رسانی دقیق به وسیله سنسور سبب کاهش بسیار شدید راندمان دستگاه جوجه کشی خواهد شد.

- کنترلر : کنترلر وظیفه کنترل کلی سیستم ، دریافت دما و رطوبت از سنسور و کاربر و مقایسه انها و در نتیجه اعمال تغییرات در کل سیستم را دارد . این قطعه دارای یک برد الکتریکی می باشد. بر روی این برد قطعات مختلف و البته یک پردازنده وجود دارد که قدرت و سرعت این پردازنده به صورت مستقیمی در فرایند های مختلف داخل دستگاه جوجه کشی تاثیر گذار خواهد بود .

اما تشخیص این پردازنده کار سختی است . تنها موردی که باید در انتخاب دستگاهی با کنترل مناسب به دقت به ان توجه داشته باشید ، نویز پذیری دستگاه است. در مواردی که بردجوجه کشی به صورت دستی مونتاژ میگردد ، احتمال ایجاد نویز در دستگاه به شدت افزایش پیدا میکند. این نویز با حضور گوشی تلفن همراه در کنار کنترلر کاملا معین خواهد شد . از این رو این نکته را به خوبی زیر نظر داشته باشید.

زمانی که کنترلر دچار نویز گردد تمامی اقدامات دستگاه مختل شده و فرایند جوجه کشی با اختلالی جدی همراه خواهد شد.

دستگاه های مخصوص :

در کنار مواردی که اشاره شد، توجه به این نکته که بعضی از تخم های نطفه دار احتیاج به دستگاه های جوجه کشی خاصی دارند نیز اهمیت دارد. برای مثال دستگاه های مورد استفاده برای جوجه کشی از شترمرغ متفاوت می باشند و برای جوجه کشی از شترمرغ دستگاهی مخصوصی احتیاج است. علت این امر احتیاج به رطوبت گیری برای تخم نطفه دار شترمرغ می باشد.

نتیجه :

نکته های مهم مورد احتیاج برای جوجه کشی را اشاره کردیم. توجه به این نکته ها میتواند خریدی مناسب را برای شما رقم بزند و عدم توجه به انها می تواند خسارت اقتصادی زیادی را بهمراه داشته باشد . از این رو پیشنهاد میکنیم پیش از اقدام به خرید دستگاه جوجه کشی اطلاعات خود در خصوص دستگاه های جوجه کشی را تکمیل نموده و دید خود را نسبت به دستگاه های جوجه کشی گسترده تر کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1296

به "راهنمای انتخاب برترین دستگاه جوجه کشی در سال 1400، 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب برترین دستگاه جوجه کشی در سال 1400، 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید