راهکارهایی برای رهایی از تاخیر در پرواز

به گزارش اوج باور، تاخیر در پرواز

برای بسکمک از شما تا به حال پیش آمده است که در زمان مسافرت هوایی دچار پدیده تاخیر در پرواز شده باشید و زمان بسکمک را در فرودگاه از دست داده باشید به همین علت می توان گفت که این مسئله به هیچ عنوان دلخواه نیست و باید از آن در زمان وقوع رهایی یافت. به همین علت ما امروز می خواهیم تا با ارائه راهکارهایی برای رهایی از پدیده تاخیر در پرواز ارائه نماییم تا نه تنها در زمان وقوع، بلکه حتی قبل از آن نیز به شما کمک نماید به هر حال پیشگیری بهتر از درمان است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید.

راهکارهایی برای رهایی از تاخیر در پرواز

باور کنید که عوامل بسیاری در این تاثیر دارد که شما یک پرواز به موقع و بدون تاخیر داشته باشید و به این صورت زمان بندی شما به هم نریزد. اما در عین حال همین جمله را می توانیم به صورت معکوسش هم بیان نماییم: این که هواپیمایی که شما می خواهید با آن پرواز کنید به موقع حرکت کند و به سمت آسمان برود، به عوامل مختلفی بستگی دارد که اتفاقا بسیاری از آن ها از اختیار شما خارج هستند.

اگر بخواهیم درباره عواملی که منجر به تاخیر در پرواز هواپیماها می شوند اشاره نماییم، دلیل های مختلفی را می توانیم نام ببریم اما به طور معمول، تاخیر پرواز هواپیماها به دلیل نامساعد بودن آب و هوا و نقص فنی هواپیماها است که دقیقا باعث می شوند تا شما ساعت ها وقت با ارزش خود را در فرودگاه معطل بمانید و بی صبرانه متظر پرواز خود باشید.

البته برای این که از دست این معضل خلاص شوید، راه هایی نیز وجود دارد که با به کارگیری آن ها و با استفاده از استراتژیشان، می توانید تا پروازی بدون تاخیر و سر وقت داشته باشید. به طور مثال شما می توانید با رزرو بلیط در روزها و زمان های مشخص به راحتی تا بالاترین حد ممکن از دست تاخیرهای پروازی راحت شوید. البته نکات بسیاری هست که بی شک به آن تا به حال دقت نکرده بوده اید. در ادامه ما این چند راه را به شما معرفی می نماییم.

  • پروازهای صبح را جایگزین پروازهای آخر شب کنید

این برای همه واضح و مبرهن است که وقتی پرواز دچار تاخیر می شود، بی شک در پی آن، مسائلی همچون: دیر رسیدن پرواز، به تاخیر افتادن کارها و دیگر مسائلی می شود که بالطبع آرامش شما را دچار خدشه می کند و این تازه شروع ماجرا است! بنابراین برای این که این مسائل پیش نیاید این نکته را در هنگام خرید و یا رزرو بلیط هواپیما به خاطر داشته باشید که هرچه ساعت پرواز شما زودتر باشد، شانس شما نیز برای زود رسیدن بیشتر می شود و این به آن معنا است که تاخیر پرواز شما کمتر و کمتر می شود.

  • پرواز های بدون توقف را حتما رزرو کنید

تاخیرهای بی برنامه به کنار ولی برخی از پروازهای دیگر نیز بدون تاخیرهای اولیه هم وقت گیر هستند مثل پروازهایی که توقف دارند و این دقیقا به آن معنا است که اگر پرواز شما توقف داشته باشد یا مجبور باشید برای رسیدن به مقصد مورد نظر خود هواپیمایتان را عوض کنید، حتما با تاخیر به مقصد خود خواهید رسید.

  • شرایط آب وهوا را قبل از رزرو پرواز چک کنید

حتما قبل از خرید بلیط پرواز خود به شرایط آب و هوای زمانی که می خواهید سفر کنید، توجه نمایید. به این مسئله دقت کنید که در فصل های طوفانی از پروازهایی استفاده نکنید که از منطقه ها دریایی و خلیجی عبور می کنند و یا حتی در فصل زمستان از منطقه های که دارای آب و هوای نامناسب هستند نیز رد نشوید تا از یک مشکل تاخیرزای بسیار بزرگ جلوگیری کنید.

  • فرودگاه های کوچک را انتخاب کنید

این نکته ثابت شده است که پرواز از فرودگاه های بزرگ و اصلی که بسیار شلوغ و پر تردد نیز هستند درصد تاخیر پرواز شما را به خاطر ترافیکی که دارند بسیار افزایش می دهند.

  • وسط هفته پرواز کنید

تا جایی که می توانید این نکته را به خاطر داشته باشید که بیشتر فرودگاه ها در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نسبت به اول و آخر هفته خلوت تر هستند. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که هرچه تعداد پروازها کمتر باشد، شانس شما برای فرار از ترافیک پروازی در باند فرودگاه یا در آسمان بیشتر است.

  • پروازهای اول وقت و آخر وقت را از قلم نیاندازید

تا جایی که می توانید سعی کنید تا آخرین پروازها یا پروازهای دیروقت را خریداری و یا رزرو نکنید. اگر این دسته از پروازهای آخر شب تاخیر داشته باشند، مجبور می شوید تا تمام شب را در فرودگاه بمانید و یا در حالتی دیگر به طور کلی پروازتان را کنسل کنید و به این صورت زمان بسیاری را از دست دهید.

  • تمام قوانین مربوط به حمل بار و چمدان را رعایت کنید

یکی از مواردی که در فرودگاه باعث می شود تا شما وقتتان در فرودگاه تلف شود و حتی پروازتان با تاخیر و یا مشکل روبرو شود قسمت بازرسی بار مسافران در فرودگاه است. حال اگر شما اگر قوانین مربوطه را ندانید، با رعایت نکردن قوانین و معطل شدن در قسمت چک این، باعث تاخیر در پرواز می شوید و مشکل پیش می آورید. این نکات را رعایت کنید بسیار برای شما کاربردی خواهد بود. به طور مثال، چمدان همراه خود را خیلی محکم و سفت نبندید تا به راحتی اسکن یا بررسی شود. حتی می توانید زمانی که در صف امنیت پرواز منتظر ایستاده اید، کفش، کت، و لوازم فلزی خود را در آورده و پاسپورت و کارت شناسایی خود را حاضر و آماده در دست بگیرید تا در اتلاف وقت و زمان شما صرفه جویی شود.

  • در زمان های شلوغ و پر سفر سال سفر نکنید

در سال روزهای بسیاری در زمره فصل های پر سفر و روزهایی هم در زمره ایام کم سفر هستند. معمولا تعطیلی های عید، تابستان، تعطیلی های مناسبتی و آخر هفته ها به عنوان شلوغ ترین مواقع و روزهای سال برای پرواز هستند، بنابراین امکان تاخیر در پرواز در این ایام برای شما بیشتر است.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1359

به "راهکارهایی برای رهایی از تاخیر در پرواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهایی برای رهایی از تاخیر در پرواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید