راه اندازی تاکسی سرویس خودران در شانگهای

به گزارش اوج باور، شرکت آئوتوایکس بسیار زودتر از گوگل و اوبر ارائه خدمات تاکسیرانی خودران و هوشمند خود را در شهر شانگهای چین آغاز کرد.

راه اندازی تاکسی سرویس خودران در شانگهای

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایرانبه نقل از زد دی نت، شرکت آئوتوایکس که کار خود را در سال 2018 آغاز کرده، به سرعت در حال رشد و افزایش توان خود در زمینه تولید خودروهای خودران است و از ماه آوریل ارائه خدمات تاکسیرانی خودران را به صورت آزمایشی آغاز کرده بود و حالا این خدمات را به طور سرتاسری در شانگهای ارائه می دهد.

آئوتوایکس به تازگی در ایالت کالیفرنیا هم مجوز تست خودروهای خودران را کسب کرده است. این شرکت سومین شرکتی است که در آمریکا چنین مجوزی دریافت می کند.

شرکت یادشده توسط یکی از اساتید سابق دانشگاه پرینستون اداره می شود و همکاری استراتژیک خود را با شرکت علی بابا آغاز کرده است. ناوبری و هدایت تاکسی های خودران آئوتوایکس در شهر شانگهای با استفاده از نقشه های تولیدی علی بابا موسوم به آئوتوناوی صورت می گیرد.

خدمات این ناوگان تاکسیرانی موسوم به روتاکسیز از طریق یک اپلیکیشن تلفن همراه که توسط شرکت لتزگو طراحی شده، در دسترس است. پیش بینی می شود شیوع ویروس کرونا باعث استقبال از تاکسی های خودران بدون راننده شود، زیرا احتمال انتقال ویروس کرونا از این طریق کمتر است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 508

به "راه اندازی تاکسی سرویس خودران در شانگهای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی تاکسی سرویس خودران در شانگهای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید