رشد 3 برابری فروش محصولات نانویی در عرض یک سال، فناوری نانو چالش های صنعتی را حل می نماید

به گزارش اوج باور، معاون بخش گروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو گفت: بازار محصولات نانو در سال 99 بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان و نسبت به سال 98 با افزایش 3 برابری همراه بوده و رشد قابل توجهی را پشت سر گذاشته است.

رشد 3 برابری فروش محصولات نانویی در عرض یک سال، فناوری نانو چالش های صنعتی را حل می نماید

علی نجیمی، معاون کارگروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو در حاشیه مراسم رونمایی از 55 محصول نانویی که در محل خانه نوآوری و فناوری ایران (نمایشگاه بین المللی) برگزار گردید،گفت: از سال گذشته به علت همه گیری کرونا و رعایت پروتکل بهداشتی نمایشگاه عمومی نانو به صورت اختصاصی برای بازدید مسئولان کشور، وزرا و معاونان آنها و مدیران صنعتی برگزار می گردد.

وی ادامه داد: پیش بینی می گردد حدود 400 نفر از مدیران شرکت های صنعتی از این نمایشگاه بازدید داشته باشند؛ بعلاوه از سایر بخش های صنعتی برای حضور و بازدید از نمایشگاه دعوت به عمل آمده است.

معاون کارگروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه در این نمایشگاه 200 محصول منتخب ارائه شده است، اضافه نمود: در حال حاضر 850 محصول نانو در بازار عرضه شده که همه آنها تاییدیه ستاد نانو را دریافت نموده اند؛ با توجه به محدودیت فضا از این تعداد 200 محصول برای نمایش عمومی انتخاب و 55 مورد آنها محصولات نوآورانه جدیدی بودند که در یک سال اخیر تجاری شده، وارد بازار شدندو برای نخستین بار در این نمایشگاه رونمایی شدند.

نجیمی گفت: در کوشش هستیم تا با نمایش این محصولات و در معرض قرار دادن آنها برای مسئولان و و مدیران صنایع بتوانیم چالش های صنعتی کشور را با استفاده از این فناوری ها حل کنیم و باور مسئولان را نسبت به تولیدات بومی افزایش دهیم.

وی گفت: علاوه بر آنچه که گفته شد، ما قصد داریم به وسیله برگزاری نمایشگاه تقاضاها و نیازهای اصلی صنعتی را دریافت کنیم و مابه ازا آن در بخش فناوری بتوانیم آنها را به صنایع معرفی نموده و تا حل شدن چالش و به نتیجه رسیدن آن پیگیری کنیم.

معاون کارگروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو اضافه نمود: همه محصولاتی که در نمایشگاه حضور دارند، تجاری سازی شده اند و بازار محصولات نانو در سال 99 بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان بوده و نسبت به سال 98 با افزایش 3 برابری همراه بوده و رشد قابل توجهی را پشت سر گذاشته است.

وی در سرانجام گفت: ما سالانه در فروش محصولات نانویی به طور میانه به رشد 100 درصدی دست می یابیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1303

به "رشد 3 برابری فروش محصولات نانویی در عرض یک سال، فناوری نانو چالش های صنعتی را حل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 3 برابری فروش محصولات نانویی در عرض یک سال، فناوری نانو چالش های صنعتی را حل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید