ساخت دستگاههای نساجی از طریق یک شرکت دانش بنیان

به گزارش اوج باور، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، انجام صحیح شل پیچی و سفت پیچی نخ، از اساسی ترین مراحل فرایند تولید و کاربرد انواع دستگاه های وایندر نخ است. تولید این دستگاه از طریق یک شرکت دانش بنیان ایرانی، با کیفیت استاندارد، سبب شده است که در حوزه ریسندگی و بافندگی صنعتی، بسیاری از نیازهای داخلی مرتفع شود.

ساخت دستگاههای نساجی از طریق یک شرکت دانش بنیان

فرید وکیلی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان درباره تولید محصول کاربردی در صنعت نساجی گفت: به طور خلاصه کار دستگاه وایندر نخ، تولید دوک ها یا بوبین هایی است که بر روی آن ها نخ به صورت منظم و با تراکم خاصی پیچیده شده است. این دوک ها در مصارف رنگرزی، دوخت، بافت و حتی فرش بافی استفاده می شود.

وی با بیان اینکه تولید بسته های دوک با پیچش حرفه ای تضمین کننده کیفیت تولید در مراحل بعدی است، گفت: از شاخصه های مهم این دستگاه می توان به بومی بودن تمامی مراحل تولید آن اشاره کرد و این محصول هزینه کمتری نسبت به رقبای خارجی دارد چون صفر تا صد محصول داخل ایران تولید شده است.

وکیلی خاطر نشان کرد: از مزیت های اصلی این دستگاه می توان به نخ تولیدی دستگاه اشاره کرد که کیفیت و پیچش خوبی دارد و برای ریسندگی و مواردی از این دست، مناسب است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان خاطر نشان کرد: این محصول نمونه های خارجی از کشورهایی مانند هند، ترکیه، چین و حتی سوئیس دارد اما نمونه داخلی باکیفیت بالا، همانند محصول این شرکت وجود ندارد.

وی ادامه داد: در این شرکت عملکرد، سرعت و مکانیزم دستگاه ها با توجه به نیاز مشتری بومی سازی می شوند. این محصول تا به امروز، صادرات نداشته است اما مسئولان شرکت در حال آماده سازی و تدارک، برای صادرات محصولات هستند و در آینده نزدیک شاهد این اتفاق خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1153

به "ساخت دستگاههای نساجی از طریق یک شرکت دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دستگاههای نساجی از طریق یک شرکت دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید