تور یونان: شصت و سومین دور از مذاکرات مشورتی ترکیه و یونان انتها یافت

به گزارش اوج باور، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه امروز چهارشنبه بیان کرد: شصت و سومین دور از گفتگوهای مشورتی ترکیه و یونان امروز در آنکارا برگزار گردید.

تور یونان: شصت و سومین دور از مذاکرات مشورتی ترکیه و یونان انتها یافت

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، دور پیشین این مذاکرات 16 مارس در آتن، مرکز یونان و شصت و یکمین دور آن هم در استانبول برگزار شده بود.

گفتگوها پیش از این به صورت مذاکرات اکتشافی صورت گرفته و نام آن به مشورتی تغییر یافته است.

هدف از برگزاری این نشست ها از سوی ترکیه و یونان حل مسائل دریای اژه و مدیترانه است.

نخستین دور دیدارها میان ترکیه و یونان 12 مارس 2002 در آنکارا در سطح معاونین وزرای خارجه و با هدف دستیابی به راه حلی عادلانه، پایدار و فراگیر برای مسائل اژه برگزار شده بود.

به گزارش خبرنگاران، سال گذشته میلادی، تنش میان دو کشور یونان، عضو اتحادیه اروپا و ترکیه به علت ادامه عملیات اکتشاف انرژی های فسیلی از سوی آنکارا در شرق مدیترانه به صورت بی سابقه ای توسعه یافت.

کشتی های اکتشافی ترکیه در پی میدان های گازی هستند که گفته می گردد در شرق مدیترانه وجود دارند. تنش ها با ترکیه تا حدی بالا گرفت که در نشست سران اتحادیه اروپا در ماه اکتبر سال گذشته، تصمیم بر آن شد تا آنکارا، درصورت عدم توقف اکتشاف منابع فسیلی در مدیترانه مورد تحریم مالی اتحادیه اروپا قرار بگیرد.

بعلاوه یونان می خواهد خطوط مرزی بعضی از جزایر خود را که در نزدیکی ترکیه قرار دارند، برای همواره معین کند. با این حال آنکارا اصرار دارد که مذاکرات باید شامل معین منطقه ها انحصاری مالی و فضای هوایی بین دو کشور هم بگردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1152

به "تور یونان: شصت و سومین دور از مذاکرات مشورتی ترکیه و یونان انتها یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: شصت و سومین دور از مذاکرات مشورتی ترکیه و یونان انتها یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید