شکایت از پلاک خودرو امکان پذیر هست یا خیر؟

به گزارش اوج باور، یک کارشناس ارشد حقوق جزا درباره اینکه آیا شکایت از پلاک خودرو امکان پذیر هست یا خیر توضیحاتی داده است که در ادامه می آید.

شکایت از پلاک خودرو امکان پذیر هست یا خیر؟

خبرنگاران - محمود منصوری رضی کارشناس ارشد حقوق جزا گفت:برای خرید و فروش خودرو در بازار، نیاز است تا طرفین معاملات به نکات قانونی خاصی توجه داشته باشند.

او ادامه داد: یکی از این نکات مهم حقوقی، موضوع شکایت از پلاک و نحوه استعلام از شکایت مذکور است چرا که عدم اشراف به آن سبب می شود خریدار با مسائل حقوقی و قضایی متعددی روبرو شود.

منصوری اضافه کرد: شکایت از پلاک خودرو، به معنای این است که خودروی مذکور مرتکب جرم یا تخلفی شده است و شخص یا اشخاصی خاص از آن شکایت کرده اند.

مصادیق عمده تخلفات و جرایم منجر به شکایت از پلاک

چه وقت شکایت از پلاک خودرو انجام می شود؟

او گفت: شکایت از پلاک خودرو زمانی انجام می شود که هویت اصلی راننده مشخص نباشد و تنها اطلاعاتی که از خودروی متخلف در دست است، شماره پلاک باشد.

کارشناس ارشد حقوق جزا گفت: مصادیق عمده تخلفات و جرایمی که ممکن است سبب شکایت از پلاک خودرو شود خودرو های سرقتی که سارقان اقدام به نقل و انتقال آن می کنند.

او ادامه داد: تصادفاتی که راننده مقصر از صحنه تصادف فرار کرده است و نیز خودرو هایی که برای عابران یا سایر رانندگان ایجاد مزاحمت کرده اند از دیگر مصادیق عمده تخلفات منجر به شکایت از پلاک هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، منصوری گفت: خودرو هایی که برای عابران یا سایر رانندگان ایجاد مزاحمت کرده، خودرو های متخلفی که تخلفات رانندگی گسترده و خطرناک داشته و خودرو هایی که عوارض شهرداری بالا یا خلافی سنگین پرداخت نشده دارند.

منبع: بیت ران
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 997

به "شکایت از پلاک خودرو امکان پذیر هست یا خیر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت از پلاک خودرو امکان پذیر هست یا خیر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید