بهترین زمان سال برای سفر به عمان

به گزارش اوج باور، بدون شک می توان گفت اگر کشوری سزاوار نام سرزمین عجایب باشد آن کشور، عمان است. چه اهل ماجراجویی در طبیعت باشید یا در جست وجوی فرهنگ های متنوع و یا این که فقط بخواهید تعطیلاتی آرام را سپری کنید، عمان همان مقصد جذابیست که در تمام طول سال برنامه هایی شگفت انگیز برای تان تدارک دیده است.

بهترین زمان سال برای سفر به عمان

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به همین دلیل در این مطلب سعی داریم بهترین زمان بازدید از برترین جاذبه های عمان را به شما معرفی کنیم تا برنامه ای بدون نقص برای سفر رویایی خود ترتیب دهید.

ژانویه - اواسط دی تا اواسط بهمن (January)

آغاز سال نو میلادی معمولاً بهترین زمان برای سفر به عمان است. چرا که دمای هوا چندان زیاد نیست و باران های گاه به گاه در نقاط مختلف کشور هوایی مطبوع را به ارمغان می آورند. در این ماه به دلیل بالا بودن رطوبت هوا به بالاترین میزان خود این امکان برای گردشگران وجود دارد تا از سواحل شگفت انگیز و آب های نیل گون خلیج فارس لذت ببرند. در ماه ژانویه به جز روز محیط زیست که در هشتم ژانویه (18 دی ماه) هر سال برگزار می گردد هیچ رویداد یا مراسم خاص دیگری وجود ندارد. عمان در این روز دستاوردهای محیط زیستی خود را جشن می گیرد و طرح ها و پروژه های جدید خود را در راستای بهبود فعالیت های محیط زیستی و پایداری ارائه می دهد. هم چنین با نصب پوسترها و بنرهایی در خیابان ها سعی در افزایش آگاهی مردم درباره محیط زیست دارد.

دمای هوا در این ماه 17 تا 25 درجه سانتی گراد و میزان بارش باران 22 میلی متر (2 روز) گزارش شده است.

فوریه - اواسط بهمن تا اواسط اسفند (February)

این ماه زمان برگزاری بزرگ ترین رویداد عمان، جشنواره مسقط است. این رویداد بزرگ و مهم که از اواخر ژانویه آغاز شده و تا اواسط فوریه (اواسط بهمن تا اواخر بهمن ماه) ادامه دارد، یک جشن فرهنگی، موزیکال و طبیعی است. در مسقط، مکان مشخصی وجود دارد که هر سال در آن تعداد زیادی غرفه، محصولات سنتی و صنایع دستی خود را از نقاط مختلف دنیا به ویژه از کشورهای عربی به نمایش می گذارند. در طی این جشنواره، چندین اجرای موسیقی عمانی و دنیای، نمایش ، مسابقه و بازی برگزار می گردد. هم چنین غرفه های کوچک و جالبی انواع بستنی، پاپ کورن، پشمک، فست فود و غذاهای سبک را به فروش می رسانند. جشنواره مسقط اساساً یک رویداد شاد و سرگرم کننده برای سپری کردن اوقات فراغتی خانوادگی است و یکی از مهم ترین جشنواره هایسست که گردشگران را از سراسر دنیا به سوی عمان جذب می نماید.

دمای هوا در این ماه 18 تا 26 درجه سانتی گراد و میزان بارش باران 27 میلی متر (3 روز) گزارش شده است.

مارس - اواسط اسفند تا اواسط فروردین (March)

با آغاز ماه مارس هوا گرم تر می گردد، اما نه خیلی گرم. به همین دلیل این ماه بهترین زمان برای آغاز سفری اکتشافی و سافاری بیابانیست که همواره آرزوی آن را داشتید. یادتان باشد حتماً از تپه های شنی طلایی رنگ و شگفت انگیز واهیبا (Al Wahiba Sands) در شرق عمان دیدن کنید. روزی اسرار آمیز را در یکی از قبیله های کوچ نشین بیابانی به سر کنید و از یک شتر سواری هیجان انگیز لذت ببرید. هم چنین می توانید سفری ماجراجویانه به کویر ربع الخالی (Rub Al Khali) در استان ظفار در جنوب عمان را آغاز کنید. با سپری کردن چندین شب در کمپ می توانید زندگی چالش برانگیز بیابانی را تجربه نموده و از انواع غذاهای لذیذ و خوش مزه سنتی عمان نیز بخورید و لذت ببرید.

دمای هوا در این ماه 20 تا 30 درجه سانتی گراد و میزان بارش باران 15 میلی متر (2 روز) گزارش شده است.

آوریل - اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت (April)

در این دوره از سال گل های رز در بالای کوه های جبل الاخضر (Jebel Al Akhdar) آغاز به شکوفه زدن می کنند و منظره ای شگفت انگیز و جلوه ای باورنکردنی از طبیعت را به تصویر می کشند. جبل الاخضر به معنای (کوه سبز) است و این نام را مدیون گیاهان و درختانیست که همواره چون لباسی سبز آن را می پوشانند. این کوه بخشی از الحجر، بزرگ ترین و مشهورترین رشته کوه عمان در شمال کشور است. کوه جبل اخضر مسیرهای های بسیاری برای پیاده روی و محل های فوق العاده ای برای اردو زدن ارائه می دهد. هم چنین وجود چندین روستا در این کوه می تواند تجربه فرهنگی از یک نوع سبک زندگی در عمان را نیز در اختیارتان قرار دهد.

دمای هوا در این ماه 24 تا 35 درجه سانتی گراد و میزان بارش باران 11 میلی متر (1 روز) گزارش شده است.

مه - اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد (May)

ماه مه گذار بین فصل زمستان و تابستان در عمان است. در این ماه دمای هوا بالاتر می رود اما میزان رطوبت هنوز پایین است. این ماه یکی از فصل های برداشت میوه در عمان و وقت آن است تا با میوه های خوش آب و رنگ بسیاری نظیر زردآلو، گلابی، هلو و انجیر که قطعاً بادیدن شان آب دهان تان راه می افتد حسابی از خود پذیرایی کنید. ماه مه در عمان وقت مناسبیست تا از سواحل آفتابی و طلایی مسقط دیدن کنید و با سفر به صلاله از دیدن سواحل رویایی و آب های نیل گون غرق در لذتی وصف نشدنی شوید یا روزی رویایی را در یکی از وادی های شگفت انگیز عمان تجربه کنید.

دمای هوا در این ماه 29 تا 40 درجه سانتی گراد گزارش شده است.

ژوئن - اواسط خرداد تا اواسط تیر (June)

از این فصل گرما و رطوبت در عمان آغاز می گردد. پیشنهاد می کنیم این ماه را برای سفر به عمان انتخاب نکنید. با این وجود قیمت پایین هتل ها در این ماه ممکن است شما را برای سفر به عمان وسوسه کنند. هوا در شب های ماه ژوئن آن چنان گرم نیست؛ پس فرصت خوبی برای خرید و لذت بردن از از زندگی شبانه عمان را در اختیارتان قرار می دهد.

دمای هوا در این ماه 30 تا 40 درجه سانتی گراد و میزان بارش باران 1 میلی متر (1 روز) گزارش شده است.

جولای - اواسط تیر تا اواسط مرداد (July)

ماه جولای آغاز تعطیلات تابستانی در عمان است و این بدان معنی است که فصل مدارس تمام شده و اغلب خانواده ها در مراکز خرید، باغ ها و مکان های تفریحی در حال سپری کردن اوقات فراغت خود هستند. در بیست و سوم جولای (دوم مرداد ماه) به مناسبت سالگرد اولین روز حکم رانی سلطان قابوس جشن بزرگی در سراسر کشور عمان برگزار می گردد. این جشن پرشور و مهم یادآور دستاوردهای بزرگی برای ملت شگفت انگیز عمان است. در این روز مردم سرتاسر کشور را با پرچم ها، چراغ های رنگارنگ و پوسترهای سلطان قابوس مزین می کنند.

دمای هوا در این ماه 30 تا 38 درجه سانتی گراد و میزان بارش باران 2 میلی متر (1 روز) گزارش شده است.

اوت - اواسط مرداد تا اواسط شهریور (August)

در این ماه جشنواره بزرگ دیگری در انتظارتان است که حتماً باید در آن شرکت کنید. این ماه همان سرآغاز فصل خریف (Khareef) است که در آن صلاله در جنوب عمان به یک بهشت سرسبز طبیعی تبدیل خواهد شد. این پدیده به دلیل باران های موسمی و تغییرات آب و هوایی اتفاق می ا فتد و در بین محلی ها خریف نامیده می گردد و با بارندگی مداوم و نم نم باران در سرتاسر شهر همراه است. علی رغم دمای بالا در سراسر کشور هوایی تازه و مطبوع در صلاله جریان دارد. علاوه بر زیبایی های بی شمار طبیعی در گوشه و کنار شهر صلاله چندین اجرای هنری و موسیقی نیز در مکان های مختلفی از شهر از جمله بازار محلی الهفا نیز برگزار می گردد که فرصتی برای خرید صنایع دستی عمان و سوغاتی های سنتی نیز در اختیار گردشگران قرار می دهد. جشنواره خریف از اواسط ماه جولای آغاز می گردد و تا خاتمه ماه اوت (اواخر تیر تا اواسط شهریور ماه) ادامه دارد.

دمای هوا در این ماه 28 تا 36 درجه سانتی گراد و میزان بارش باران 5 میلی متر (1 روز) گزارش شده است.

سپتامبر - اواسط شهریور تا اواسط مهر (September)

ماه سپتامپر فرصتی استثنائیست تا از نزدیک شاهد یکی از خارق العاده ترین اتفاقات طبیعت باشید. این ماه فصل فراوری مثل لاکپشت های سبز، یکی از نادرترین موجودات دریایی است. در طول این ماه لاک پشت های سبز برای تخم گذاری به سواحل عمان مخصوصاً ساحل رأس الجینز سفر می کنند. ساحل رأس الجینز طبیعتی شگفت انگیز است که فرصت تماشای سفر لاک پشت ها و بازگشت شان به دریا را برای تان فراهم می نماید. هم چنین در این ساحل می توانید لاک پشت های نوزاد را ببینید که به آرامی سرهای ظریف شان را از تخم بیرون می آورند و به ساحل پا می گذارند تا سفری خطرناک رو به سوی دریا را آغاز کنند.

دمای هوا در این ماه 27 تا 36 درجه سانتی گراد گزارش شده است.

اکتبر - اواسط مهر تا اواسط آبان (October)

با فرارسیدن ماه اکتبر در عمان فصل زمستان نیز آغاز می گردد. میزان دمای هوا در این ماه کاهش می یابد و هوا بسیار مطبوع و دل چسب می گردد. در این ماه می توانید از سفرهای کویری در اطراف عمان به ویژه در جنوب کشور لذت ببرید و هم چنین چندین تور فرهنگی متنوع در نزوی، الحمرا و موزه های اطرافش و گشت و گذار در قلعه های باستانی منطقه داخلیه را تجربه کنید.

دمای هوا در این ماه 24 تا 35 درجه سانتی گراد گزارش شده است.

نوامبر - اواسط آبان تا اواسط آذر (November)

این ماه یکی از ماه هاییست که همه در عمان در انتظارش هستند تا بزرگ ترین جشن ملی کشور را برگزار کنند. نوامبر ماه تولد سلطان قابوس است. در هجدهم ماه نوامبر (28 آبان) کل کشور تزئین شده، ادارات دولتی و مدارس به مدت سه روز تعطیل هستند و همه استان های کشور برای جشن و پای کوبی آماده می شوند. این رویداد بزرگ یکی از جشنواره های بی نظیر فرهنگیست که مطمئناً ارزش دیدن دارد.

دمای هوا در این ماه 21 تا 30 درجه سانتی گراد گزارش شده است.

دسامبر - اواسط آذر تا اواسط دی (December)

ماه دسامبر فرصت عالی دیگری برای همه ماجراجویانیست که مایلند تجربه ای منحصر به فرد از صحراهای عربی و سبک زندگی بادیه نشینان عرب داشته باشند. از آن جا که درجه دمای هوا در این ماه چندان بالا نیست گردشگران می توانند از فعالیت هایی نظیر اسکی سواری روی شن، اردو زدن، شترسواری و رصد ستاره ها در عمان بی نهایت لذت ببرند.

دمای هوا در این ماه 18 تا 27 درجه سانتی گراد و میزان بارش باران 10 میلی متر (2 روز) گزارش شده است.

منبع: ddsafar
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 189

به "بهترین زمان سال برای سفر به عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سال برای سفر به عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید