شکم گردان، این راهنمای غذاهای لذیذ ترکیه را از دست ندهند!

به گزارش اوج باور، برترین غذاهای ترکیه

وقتی به یک کشور خارجی سفر می کینم، یکی از برترین بخش های سفرمان، خوردن غذاهای نو در آن کشور است. وقتی غذاهای محلی یک کشو را امتحان می کنید، در واقع بخشی از فرهنگ آن کشور را امتحان نموده اید. امروز می خواهیم در کشور ترکیه کمی گشت و گذار نموده و برترین غذاهای ترکیه را به شما معرفی کنیم. با خبرنگاران همراه باشید:

شکم گردان، این راهنمای غذاهای لذیذ ترکیه را از دست ندهند!

دونر کباب (the Döner Kebab)

بدون هیچ بحثی دونر کباب را می توان یکی از معرف ترین و برترین غذاهای ترکیه دانست. اگر به یکی از رستوران های ترکیه بروید و این غذا را سفارش دهید به خصوص در ر ستوران های سنتی آن، می بینید که در چندین بشقاب مختلف، مخلفات و مزه های گوناگون قرار داده می گردد و بعد گوشت بصورت جداگانه سرو می گردد. اما در رستوران های جدیدتر معمولا گوشت کباب شده و مخلفات مثل گوجه، کاهو، فلفل، پیاز طعم دار شده و… بصورت یک ساندویچ کامل سرو می گردد. در هر دو صورت، طعم این غذا عالی است و یکی از غذاهایی است که پیشنهاد می کنیم حتما در سفر به ترکیه امتحان کنید.

نان ترکی طعم دار شده (Turkish Pide)

دومین غذایی که قصد معرفی آن را به شما داریم، نان ترکی طعم دار شده است که تقریبا می توان آن را نوعی پیتزای نازک دانست. در این غذا، گوشت را با پیاز، گوجه، جعفری، ادویه جات و انواع مختلف پنیرهای محلی خرد می نمایند و بعد روی نوعی نان در یک اجاق چوبی کباب می نمایند.

لهمجون (Lahmacun)

لهمجون را در واقع می توان پیتزای ترکی دانست! لهمجون یکی از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه است و شامل نوعی خمیر نازک است که روی آن گوشت قرمز چرخ نموده، پیاز و فلفل قرمز پخش می نمایند و برای چند دقیقه ای در تنور آتش قرار می دهند. لهمجون را معمولا با جعفری تازه و آبلیمو در کنار نوعی دوغ محلی به نام آیران سرو می نمایند. این غذا را در تمام محله های استانبول می توان پیدا کرد.

کوفته ماردین (Mardin Köfte)

در این کوفته، گوشت چرخ نموده را با سبزیجات محلی و ادویه های مختلف میکس نموده و بصورت گرد در می آورند و البته گاهی هم آن را روی سیخ کباب می نمایند و با نان لواش، پیاز خلالی، جعفری تازه و فلفل قرمز گریل شده و نوعی سس خانگی سرو می نمایند.

مانتی (Manti)

مانتی را می توان نوعی بشقاب پاستا دانست که از دامپلینگ هایی از گوشت گوساله و یا بیف درست می گردد و روی آن، سس سیر و ماست ریخته می گردد و با کره آب شده و پودر فلفل قرمز در روی آن تزیین می گردد. مانتی تقریبا شبیه راویولی (نوعی غذای ایتالیایی) است.

مزه (Meze)

در ترکیه، مزه به عنوان پیش غذا و قبل از غذای اصلی سرو می گردد و انواع مختلفی دارد. می تواند بصورت گرم و یا سرد باشد، سرخ نموده یا خام باشد، سس، گوشت، ماهی، سالاد و یا فیله تکه ای باشد. هر رستوران نوعی مزه ارائه می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1338

به "شکم گردان، این راهنمای غذاهای لذیذ ترکیه را از دست ندهند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکم گردان، این راهنمای غذاهای لذیذ ترکیه را از دست ندهند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید